wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

18°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 07:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Komunikacja miejska
  4. ABC pasażera

Poradnik dla pasażera komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Co powinieneś wiedzieć jako pasażer MPK Wrocław? Jak jeździć wrocławskimi tramwajami i autobusami, aby nie mieć problemów z kontrolerem biletów? Gdzie możesz kupić bilety? Wszystkiego dowiesz się w tym poradniku!

Reklama

Poradnik dla pasażera MPK Wrocław – co powinieneś wiedzieć?

  1. Bilety komunikacji miejskiej we Wrocławiu są dystrybuowane przez system URBANCARD, którego operatorem jest Mennica Polska S.A.
  2. Wszystkie rodzaje biletów można nabyć w 160 automatach biletowych rozmieszczonych na terenie Wrocławia, w około 200 punktach należących do sieci sprzedaży Mennicy Polskiej S.A., oraz przy użyciu aplikacji w telefonie (URBANCARD, SkyCash, mPay, Jakdojade, Mobil Solid Solution).

Bilety jednorazowe, czasowe, grupowe (wyłącznie w formie elektronicznej, niewymagające skasowania) można nabyć w Kasownikach zamontowanych we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej.

Bilety jednorazowe i czasowe w formie papierowej można nabyć w stacjonarnych punktach  należących do sieci sprzedaży Mennicy Polskiej S.A.

Ponadto, bilety okresowe są do nabycia również za pośrednictwem portalu www.urbancard.pl

  1. Płatności w Kasownikach można realizować przy użyciu karty płatniczej z funkcją PayPass, BLIKa zbliżeniowego bądź kart URBANCARD EP z funkcja Elektronicznej Portmonetki (które zostały przygotowane z myślą o osobach niekorzystających z kart płatniczych). Karty URBANCARD EP są dostępne w Biurach Obsługi Klienta (karty imienne i na okaziciela) oraz w punktach sprzedaży (karty na okaziciela) prowadzących dystrybucję biletów.

Biura Obsługi Klienta URBANCARD we Wrocławiu:

  • ul. Grabiszyńska 9, 53-501 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–18.00, sob.: w godz. 9.00–14.00,
  • ul. Racławicka 2-4, 53-146 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–18.00,
  • ul. Ładna 1c, 50-353 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–18.00,
  • al. Kromera 21a , 51-163 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00,
  • ul. Świeradowska 22, 50-559 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00.

Wykaz wszystkich punktów sprzedaży biletów jest dostępny na stronie: URBANCARD

  1. Bilety okresowe uprawniające do przejazdów na wszystkich typach linii są ważne także poza administracyjnymi granicami Wrocławia – tylko w przypadku linii autobusowych, których numery rozpoczynają się cyfrą „1..." lub „6...".
  2. Bilety okresowe na dwie dowolne linie uprawniają do korzystania z dwóch wybranych linii, a także do korzystania z innych linii, których trasa przebiega w tym samym kierunku oraz wzdłuż trasy linii wskazanej na bilecie.
  3. 6. W przypadku zmiany przebiegu trasy danej linii lub czasowego jej zawieszenia, bilety imienne na dwie dowolne linie zachowują swoją ważność.

Pasażerowie posiadający bilet na daną linię mogą podróżować:

  • wszystkimi liniami po „starej” trasie (przed zmianą) linii wskazanej na bilecie,
  • wszystkimi liniami po zmienionej trasie linii wskazanej na bilecie.

Zmiany numeru linii na bilecie można dokonać wyłącznie w Biurze Obsługi Klienta URBANCARD.

  1. Linie tramwajowe o numerach 14 i 24 są traktowane jako jedna linia W przypadku biletu na dwie dowolne linie wystarczy zakodować jedną z nich.

Linie tramwajowe o numerach 0L i 0P są traktowane jako jedna linia. W przypadku biletu na dwie dowolne linie wystarczy zakodować jako linię 0.

  1. Na zastępczych liniach okresowych (autobusowych i tramwajowych) rozpoczynających się cyfrą „7..." obowiązują bilety na linie, które zostały zawieszone/zmienione.
  2. Bilety grupowe nie podlegają zwrotowi. 
  3. Linie autobusowe, których numery rozpoczynają się cyfrą "9..,." lub „8...” - zasady korzystania: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/komunikacja-podmiejska.
  1. Bilet Nasz Wrocław Kolej – miesięczny bilet komunikacji miejskiej https://www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/nasz-wroclaw-kolej

  1. Duża Aglomeracja Wrocławska

Wrocławski bilet zintegrowany składający się z imiennego biletu kolejowego POLREGIO oraz aglomeracyjnego imiennego biletu miejskiej komunikacji zbiorowej. Wysokość opłaty za kolejowy przejazd uzależniona jest od odległości pokonywanej trasy, opłata za przejazd wszystkimi liniami środkami komunikacji miejskiej w granicach Wrocławia wynosi: bilet normalny 96,00 zł, bilet ulgowy 48,00 zł.

  • bilet zintegrowany uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów drogą najkrótszą lub wskazaną na bilecie, między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany, pociągami POLREGIO i Kolei Dolnośląskich oraz nieograniczonej liczby przejazdów na wszystkich liniach środkami komunikacji miejskiej w granicach Wrocławia,
  • bilet zintegrowany w ramach Dużej Aglomeracji Wrocławskiej obowiązuje w administracyjnych granicach Wrocławia oraz na obszarze ograniczonym stacjami: Strzelin, Jaworzyna Śląska, Wołów, Żmigród, Oleśnica, Jelcz-Laskowice, Oława, Malczyce, Trzebnica, do stacji znajdującej się na terenie Wrocławia (np. Wrocław Sołtysowice),
  • sprzedaż biletów zintegrowanych w ramach Dużej Aglomeracji Wrocławskiej odbywa się w wyznaczonych kasach biletowych POLREGIO.
  1. Informacja dla pasażera dotycząca opłaty dodatkowej

Wezwanie do zapłaty należności przewozowej i opłaty dodatkowej, jest wystawiane w przypadku braku:

  • ważnego biletu;
  • innego dokumentu uprawniającego do przejazdu komunikacją miejską;
  • dokumentu uprawniającego do ulgi.

Gdy przyczyną braku ważnego biletu na przejazd jest awaria kasownika potwierdzona przez kontrolera, opłata dodatkowa nie jest pobierana pod warunkiem, że pasażer zapłaci należność przewozową w terminie 7 dni od daty wezwania. W przypadku nieuregulowania należności przewozowej w terminie 7 dni, naliczona zostanie opłata dodatkowa, której wysokość reguluje uchwała. W pozostałych przypadkach braku ważnego biletu za przejazd, jeżeli należność zostanie uregulowana w terminie 7 dni, opłata dodatkowa ulega obniżeniu zgodnie z przepisami uchwały.

Opłata dodatkowa wynosi:

  1. 70-krotność ceny pełnego biletu czasowego 30-minutowego, gdy płatność opłaty dodatkowej następuje w terminie powyżej 7 dni – 280 zł,
  2. 60-krotność ceny pełnego biletu czasowego 30-minutowego, gdy płatność opłaty dodatkowej następuje w terminie do 7 dni – 240 zł.

Czytaj też: ceny biletów wrocławskiej komunikacji zbiorowej

Kontakt do MPK Wrocław

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o., pasazer.mpk.wroc.pl/

Reklamacje i wnioski dotyczące działalności MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu można składać:

Visa Mobile

To nowy sposób opłacenia biletu. Z Visa Mobile skorzystają ci pasażerowie, którzy dokonują zakupu przez Portal Pasażera bądź aplikację URBANCARD. W celu wniesienia opłaty za produkty, w trakcie finalizacji transakcji, użytkownik wybiera opcję Visa Mobile, wpisuje numer telefonu i potwierdza zakup na urządzeniu mobilnym.

Pasażerowie komunikacji miejskiej we Wrocławiu mogą korzystać z tej opcji realizując zakup biletów przez Portal Pasażera lub w aplikacji mobilnej URBANCARD.

Jak skorzystać z płatności z Visa Mobile?

Należy pobrać i zainstalować na telefonie darmową aplikację Visa Mobile, dostępną w sklepach z aplikacjami. Następnie dokonujemy rejestracji. Kluczowe kroki to dodanie do Visa Mobile swojej karty płatniczej Visa (lub kilku kart), weryfikacja danych i podanie numer telefonu, który będzie później wykorzystywany przez nas podczas płatności za zakupy. Na koniec ustalamy osobisty numer PIN niezbędny do zatwierdzania transakcji.

Przez ten proces przechodzimy tylko raz. Z Visa Mobile można korzystać także poprzez aplikację banku, który wydał kartę, jeżeli udostępnił tę usługę swoim klientom posiadającym kartę Visa.

Proces płatności jest prosty i szybki – może składać się z zaledwie trzech kroków. W trakcie finalizacji zakupu biletów komunikacji miejskiej we Wrocławiu, w Portalu Pasażera lub aplikacji mobilnej URBANCARD, jako formę płatności wybieramy Visa Mobile. W kolejnym kroku wpisujemy numer telefonu, a następnie potwierdzamy transakcję ustalonym wcześniej numerem PIN. Proces ten może wyglądać nieco inaczej, gdy klient korzysta z aplikacji banku do akceptacji transakcji Visa Mobile.

Biuro Obsługi Pasażera we Wrocławiu

BOP udziela informacji na temat: cen, rodzajów i zasad płatności za bilety; zgubionych przedmiotów; zasad kontroli biletów; opłat dodatkowych za brak biletu; kontaktów, adresów oraz numerów kont do wpłat.

  • al. Kromera 21a, 51-163 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00,
  • ul. Świeradowska 22, 50-559 Wrocław, godziny otwarcia: pon.-pt.: w godz. 8.00–19.00.
  • e-mail: bop(at)mpk.wroc.pl,
  • INFOLINIA czynna: pon. – pt. w godz. 7.00-21.00 pod numerem telefonu: 71 308 50 30,
  • Biuro Rzeczy Znalezionych czynne: pon. – pt. w godz. 8.30-15.30 pod numerami telefonów: 71 308 50 36 lub 798 085 431 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl