wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:15

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. TAT na Nowy Dwór
  5. Na budowie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór trwa montaż sieci i słupów trakcyjnych
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu: trójka mężczyzn w żółtych strojach montuje sieć trakcyjną, stojąc na platformie wysięgnika Tomasz Hołod
Na zdjęciu: trójka mężczyzn w żółtych strojach montuje sieć trakcyjną, stojąc na platformie wysięgnika

Stawianie słupów trakcyjnych i montaż nadziemnych części sieci, wykańczanie nowego wiaduktu i przygotowania do wylania jezdni i układania torowiska. To większość najważniejszych prac, które dzieją się teraz na budowie TAT na Nowy Dwór.

Reklama

Po raz pierwszy w tym roku zaglądamy na budowę trasy tramwajowej i autobusowej (TAT) na Nowy Dwór. Na ulicy Rogowskiej – na otworzonym w grudniu odcinku od pętli do ulicy Zemskiej – rozpoczęło się właśnie stawianie słupów trakcyjnych.

Prace nad linią tramwajową trwają także przy ulicy Strzegomskiej, a właściwie nad nią. Na wysokości Centrum Zarządzania Kryzysowego (pomiędzy WSB a skrzyżowaniem Strzegomskiej z Gądowianką) monterzy zakładają sieć trakcyjną, korzystając z platformy na wysięgniku. W tej akcji sfotografował ich w środę, 8 lutego, nasz fotograf.

Wykończenie na wiadukcie i inne prace

Na budowie TAT dzieją inne rzeczy. Najważniejsze z nich to prace wykończeniowe na nowym wiadukcie rozciągniętym nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej. — Montowane są urządzenia kompensacyjne, które mają zapewnić odpowiednie przemieszczenie torowiska na granicy nasypu z wiaduktem — raportuje Wojciech Kaim, kierownik z Wrocławskich Inwestycji, czyli spółki gminnej nadzorującej budowę. — Te urządzenia zostały specjalnie zaprojektowane i wykonane do tego konkretnego miejsca i zadania — dodaje kierownik.

Wojciech Kaim wyróżnia jeszcze dwie rzeczy:

  • likwidację kolizji torowiska z magistralą ciepłowniczą i kablami energetycznymi na skrzyżowaniu Strzegomskiej i Rogowskiej,
  • przebudowę sieci i przygotowanie podłoża pod wylanie jezdni i ułożenie torowiska na zamkniętym fragmencie ulicy Rogowskiej – od Zemskiej do Strzegomskiej.

Budowa ostatniej części TAT powinna zakończyć się w wakacje 2023 roku. Wtedy cała trasa zostanie oddana do użytku. Pod koniec sierpnia tramwaje i autobusy pojadą na Nowy Dwór od placu Orląt Lwowskich. Przejazd zajmie kilkanaście minut.

Jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w historii Wrocławia kosztuje blisko 386 milionów złotych. Jest dofinansowania pieniędzmi z Unii Europejskiej, która dała ponad 182 mln zł.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl