Po raz pierwszy w tym roku zaglądamy na budowę trasy tramwajowej i autobusowej (TAT) na Nowy Dwór. Na ulicy Rogowskiej – na otworzonym w grudniu odcinku od pętli do ulicy Zemskiej – rozpoczęło się właśnie stawianie słupów trakcyjnych.
Prace nad linią tramwajową trwają także przy ulicy Strzegomskiej, a właściwie nad nią. Na wysokości Centrum Zarządzania Kryzysowego (pomiędzy WSB a skrzyżowaniem Strzegomskiej z Gądowianką) monterzy zakładają sieć trakcyjną, korzystając z platformy na wysięgniku. W tej akcji sfotografował ich w środę, 8 lutego, nasz fotograf.
Wykończenie na wiadukcie i inne prace
Na budowie TAT dzieją inne rzeczy. Najważniejsze z nich to prace wykończeniowe na nowym wiadukcie rozciągniętym nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej. — Montowane są urządzenia kompensacyjne, które mają zapewnić odpowiednie przemieszczenie torowiska na granicy nasypu z wiaduktem — raportuje Wojciech Kaim, kierownik z Wrocławskich Inwestycji, czyli spółki gminnej nadzorującej budowę. — Te urządzenia zostały specjalnie zaprojektowane i wykonane do tego konkretnego miejsca i zadania — dodaje kierownik.
Wojciech Kaim wyróżnia jeszcze dwie rzeczy:
- likwidację kolizji torowiska z magistralą ciepłowniczą i kablami energetycznymi na skrzyżowaniu Strzegomskiej i Rogowskiej,
- przebudowę sieci i przygotowanie podłoża pod wylanie jezdni i ułożenie torowiska na zamkniętym fragmencie ulicy Rogowskiej – od Zemskiej do Strzegomskiej.
Budowa ostatniej części TAT powinna zakończyć się w wakacje 2023 roku. Wtedy cała trasa zostanie oddana do użytku. Pod koniec sierpnia tramwaje i autobusy pojadą na Nowy Dwór od placu Orląt Lwowskich. Przejazd zajmie kilkanaście minut.
Jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w historii Wrocławia kosztuje blisko 386 milionów złotych. Jest dofinansowania pieniędzmi z Unii Europejskiej, która dała ponad 182 mln zł.