Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Na Brodzkiej, ulicy wyznaczającej część granicy osiedli Maślice i Pracze Odrzańskie, rozpoczął się w piątek 23 sierpnia nieduży remont, polegający na wymianie połatanej, spękanej i odkształconej nawierzchni. Jezdnie będą pokrywane dwiema warstwami asfaltu wzmocnionego siatką.
Naprawa wymusza objazd dla aut i autobusów
Na czas remontu – od wieczora 23 sierpnia do 31 sierpnia – ulica będzie zamknięta na odcinku od skrzyżowania z ul. Maślicką do ul. Owczej. Objazd jest wyznaczony ulicami Owczą i Kozią do Maślickiej.
Na pozostałym odcinku zamkniętej ulicy – od ul. Owczej do posesji nr 131 – obowiązywał będzie ruch wahadłowy z ręcznym sterowaniem.
Inaczej pojadą także miejskie autobusy 101 – w obu kierunkach objazdem przez ulicę Maślicką, Kozią oraz Owczą:
Kwiska – Legnicka – Milenijna – Pilczycka – Rondo Bartoszewskiego – Królewiecka – Rondo Modzelewskiego – Królewiecka – Maślicka – Kozia – Owcza – Brodzka – Stabłowicka – Jeleniogórska – Kosmonautów – Średzka – Leśnica
Analogicznie w przeciwnym kierunku.
Autobusy na stałe trasy wrócą 1 września o poranku (wraz z pierwszym kursem).
„Wrocław na dobrej drodze”, czyli remonty 15 ulic
Wymiana nawierzchni na Brodzkiej jest pierwszym remontem, który Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu przeprowadzi w ramach zadania „Wrocław na dobrej drodze”. Pozostałe ulice przeznaczone do naprawy to: Bierutowska, Bezpieczna, Lechitów, Gostyńska, Wolska, Marszowicka, Kozanowska, Błogosławionego Czesława, Oławska, Mościckiego, Ołtaszyńska, Balonowa, Na Grobli, Kuronia i Racławicka.
Wybrane są odcinki dróg, na których ubytki pojawiły się tylko w górnej warstwie, miały wciąż dobry stan podbudowy i zachowaną nośność. Kluczowym jest również brak konieczności wymiany sieci uzbrojenia podziemnego.
Na realizację całego zadania ZDiUM dostał w czerwcu 40 milionów złotych z budżetu miasta. – Nasz nowy program różni się tym, od dotychczas realizowanych działań, że spoglądamy na infrastrukturę drogową w szerszej perspektywie, dlatego oprócz wymiany nawierzchni wyremontujemy na kilku ulicach zatoki autobusowe czy chodniki. Dodatkowo odnowimy zdecydowanie więcej poziomego oznakowania, w tym śluzy rowerowe, i zamontujemy nowe elementy poprawiające bezpieczeństwo mieszkańców na naszych ulicach – zapowiada dyrektor ZDiUM, Tomasz Staruchowicz.
W najbliższym czasie naprawiane będą: Brodzka, Wolska i Marszowicka. Koszt inwestycji w te trzy ulice to 1,15 mln zł.
Teraz naprawa, w przyszłości rozbudowa Brodzkiej
Tygodniowy remont na Brodzkiej to rozwiązanie doraźne. Plany są zakrojone szerzej i obejmują rozbudowę tej ulicy na odcinku od Maślickiej do nieruchomości Brodzka 131:
- po stronie wschodniej wytyczona zostanie ścieżka dla rowerzystów i pieszych, która pobiegnie za przydrożnym szpalerem drzew, tak aby ich nie wycinać;
- ścieżka pieszo-rowerowa pojawi się także przy ul. Prackiej;
- oświetlony i rozbudowany zostanie przystanek autobusowy na wysokości ul. Lubelskiej;
- poprawiane i dodawane będą przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów.
Inwestycja w rozbudowę Brodzkiej jest na etapie poszukiwania projektanta. Chętni mogą się zgłaszać do 17 września. Przetarg prowadzi spółka Wrocławskie Inwestycje.