Studenci Wydziału Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii korzystają z „Kopalni zażaleń”, na Wydziale Informatyki i Zarządzania bliźniaczy serwis nazwano wprost „Narzekadło”.
Oba działają na podobnych zasadach. Za pomocą internetowego formularza należy podać podstawowe dane: kierunek i rok studiów, opisać problem, można podać nazwę przedmiotu lub nazwisko wykładowcy oraz – nieobowiązkowo – swój adres mailowy, jeśli zgłaszający chce otrzymać informację zwrotną o tym jak jego sprawa została załatwiona.
Serwisy to reakcja na sytuację, w których studenci nie chcieli ze swoimi wątpliwościami zgłaszać się wprost do wykładowcy, bo obawiali się, że zostanie to negatywnie przyjęte i poniosą konsekwencje.
Wojciech Ruszkiewicz, szef samorządu studentów PWr chwali ten sposób zbierania opinii. – Często zdarza się, że docierają do nas sygnały o jakichś problemach, ale mamy za mało informacji by im przeciwdziałać. Wiemy, że studentom zależy na anonimowości. Te serwisy wydziałowe ułatwiają zgłoszenie spraw, którymi warto się zająć.
„Narzekadło” funkcjonowało już w ubiegłym roku. Za pośrednictwem formularza zebrano ok. 80 zgłoszeń, ponad 50 dotyczyły indywidualnych spraw. Najczęściej zgłaszane problemy dotyczą naruszenia regulaminu, złamanie zasad udzielania zaliczeń kursów i egzaminów. Przedstawiciele samorządu studentów obu wydziałów weryfikują je i przedstawiają podczas spotkań z dziekanami, już po sesji egzaminacyjnej.
W planach samorządu jest taka rozbudowa serwisów, aby mogli z nich korzystać studenci wszystkich wydziałów Politechniki Wrocławskiej.