wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

12°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: poniżej normy

Dane z godz. 01:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wrocławskie osiedla
  4. Wiosną kolejne nowe przystanki wiedeńskie przy granicy Ołbina i Placu Grunwaldzkiego we Wrocławiu

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu zaplanował przebudowę sześciu przystanków na wiedeńskie. Dwa z nich, o nazwie Górnickiego, zlokalizowane przy skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Górnickiego, są gotowe.

<p>Gotowy peron wiedeński na Sienkiewicza</p> ZDiUM
Gotowy peron wiedeński na Sienkiewicza

Trwa przebudowa przystanków Piastowska 

Aktualnie prowadzone są prace przy czterech pozostałych, o nazwie Piastowska, zlokalizowanych przy skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza z Piastowską:

  • para peronów wiedeńskich na ul. Piastowskiej powinna zacząć działać przed długim weekendem majowym,
  • para peronów na ul. Sienkiewicza – przed czerwcem.

Koszt inwestycji, którą na zlecenie ZDiUM-u wykonuje spółka Rotomat z Wrocławia, we wszystkie sześć przystanków (peronów) wiedeńskich to 3,9 miliona złotych.

Celem jest poprawa komfortu pasażerów oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa w miejscu, gdzie wsiadanie i wysiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni. Wzdłuż ul. Sienkiewicza występuje historyczna oraz współczesna zabudowa wielorodzinna, a bliskość węzła przesiadkowego, kampusu uniwersyteckiego oraz galerii handlowej powoduje, że na przystankach panuje wzmożony ruch pasażerski.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

ZDiUM informuje, że zakres prac obejmuje całkowitą przebudowę bliźniaczych par przystanków Górnickiego oraz Piastowska. W ramach inwestycji podnoszone są nie tylko poziomy jezdni, ale również standard wszystkich elementów pasa drogowego i wyposażenia peronów. Ich nawierzchnię budują z płyt oraz kostki betonowej. Na nowych peronach wiedeńskich będą elektroniczne tablice.

Czym są, gdzie są i gdzie będą perony wiedeńskie

Nazywane są wiedeńskimi, bowiem pierwsze tego typu powstały w stolicy Austrii. Perony tego typu ułatwiają wsiadanie do tramwaju, którego tory biegną w znacznej odległości od chodnika. Część jezdni, między chodnikiem a torowiskiem, jest na tym samym poziomie co chodnik. Zwiększa to bezpieczeństwo, ponieważ kierowcy muszą zwolnić, wjeżdżając na wzniesienie peronu wiedeńskiego.

W ubiegłym roku powstały przystanki wiedeńskie Hutmen na ulicy Grabiszyńskiej, a rok wcześniej Bzowa przy Centrum Historii Zajezdnia (też na Grabiszyńskiej). Dwa kolejne wybudowano na wysokości pl. Strzeleckiego i ul. Świętego Wincentego.

W tym roku nowe perony wiedeńskie będą dostępne na przystanku Opera przy pl. Teatralnym, na przystanku Oławska na ul. Szewskiej, na przystanku Wita Stwosza oraz Uniwersytecka przy ul. Szewskiej.

Poza tym tego typu przystanki są na:

  • Hubskiej ( 4),
  • Krupniczej (2),
  • mostach Pomorskich (2),
  • Piłsudskiego (1),
  • Traugutta (2),
  • Trzebnickiej (2).

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama