wroclaw.pl strona główna Akademicki Wrocław – studia i uczelnie wyższe we Wrocławiu Akademicki Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 23:00

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Akademicki Wrocław
  3. Aktualności
  4. „Kleszcze są złowieszcze”. Studenci Uniwersytetu Przyrodniczego pokazują, jak prowadzić uczelniane konto na TikToku
Na zdjęciu Kamila Kuźniak i Kamil Kempiński, twórcy konta Uniwersytetu Przyrodniczego na TikToku Archiwum Kamila Kempińskiego
Na zdjęciu Kamila Kuźniak i Kamil Kempiński, twórcy konta Uniwersytetu Przyrodniczego na TikToku

Jeśli jeszcze nie wiesz, dla kogo kleszcze są złowieszcze, kiedy koń łamie człowiekowi serce albo jak pocieszyć studenta zootechniki po niezdanym egzaminie, wejdź na tiktokowe konto Uniwersytetu Przyrodniczego. Twórcy filmików, Kamil Kempiński i Kamila Kuźniak, wszystko wyjaśnią w tiktokowym stylu: z pomysłem i humorem. Zobaczcie, jak prowadzą tiktokowe konto uczelni!

Reklama

W 2022 roku TikTok osiągnął ponad trzy miliardy pobrań i zanotował miliard aktywnych użytkowników, z czego prawie 53 proc. jest w wieku 18–25 lat. Oznacza to, że wbrew powszechnym opiniom filmiki na TikToku śledzą nie tylko dzieciaki, ale licealiści i studenci. A to już grupa, do której uczelnie powinny dotrzeć.

Uczelnio, nie bój się TikToka

Z wrocławskich uczelni tylko dwie prowadzą oficjalne konto na TikToku: Politechnika Wrocławska i Uniwersytet Przyrodniczy. Ale tylko UPWr odnosi sukcesy. Kanał uczelni obserwuje 20,3 tys. użytkowników i zanotował już milion polubień.

TikTok trzeba czuć

Do prowadzenia konta na TikToku dział promocji UPWr od początku szukał studentów.

– Na grupie na Facebooku pojawił się post wrzucony przez samorząd studentów z informacją, że uczelnia planuje prowadzić TikToka i prosi o pomysły – mówi Kamil Kempiński, twórca postów na @upwr_edu. – Stwierdziłem, że to fajny pomysł i wysłałem swoje tiktokowe CV oraz pomysły na rozwój profilu – dodaje.

Uczelnia chciała na początku, aby na TikToku pojawiały się treści edukacyjne.

– Wytłumaczyłem, że to nie najlepszy pomysł, że na takich filmikach kanał uczelni się nie wybije. W zamian zaproponowałem, aby zacząć robić trendy i memy, a dopiero później, po kilku miesiącach, wejść w tematykę edukacyjną – opowiada Kempiński.

 

Kamil i Kamila, czyli twarze @upwr_edu

Konto prowadzą dwie osoby: Kamil Kempiński, student piątego roku, i Kamila Kuźniak, studentka drugiego roku. Oboje są na weterynarii.

– Kamila prowadziła kanał na TikToku dla maturzystów klas biologiczno-chemicznych. Po obejrzeniu jej filmików wiedziałem, że się dogadamy. Mamy podobne poczucie humoru, a to ważne, kiedy wspólnie tworzy się content – mówi Kamil Kempiński.

Jak zapewnia, nie tworzy harmonogramu postów ani precyzyjnych scenariuszy. Wszystkie filmy, które mają być zamieszczone, są jednak weryfikowane przez dział promocji uczelni.

– Czasem na pomysł wpadniemy my, czasem promocja. Wiemy już, co sprawdza się na naszym kanale, a co nie; gdzie są granice żartów, a gdzie warto poeksperymentować i sprawdzić, czy chwyci – dodaje Kempiński.

Tiktoker to zaczyna brzmieć dumnie

Na pytanie, jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry tiktoker, Kamil Kempiński odpowiada bez wahania.

– Przy prowadzeniu TikToka trzeba działać spontanicznie. Przydaje się też dystans do siebie, poczucie humoru i to, aby nie bać się kamery. Myślę, że i Kamila, i ja tacy właśnie jesteśmy, dlatego nam to wychodzi – podkreśla Kamil Kempiński.

Dobrze, aby tiktokowi twórcy byli też na bieżąco z popkulturą.

Do filmików wyszukujemy dziwne dźwięki lub dialogi z filmów. Przerabiamy je później tak, aby pasowały do naszej tematyki.
Kamil Kempiński

Kopalnią złota są wypowiedzi Roberta Makłowicza i Magdy Gessler. Ale cennym źródłem inspiracji są też filmy dla dzieci.

Kamil Kempiński: – Na początku bałem się, że moja aktywność na uczelnianym TikToku będzie odbierana negatywnie. Przecież to platforma dla dzieciaków, żenada. Ale okazało się, że nasze filmy podobają się nawet prowadzącym. Podpowiadają nam tematy, chętnie też zgadzają się na gościnny występ.

Jak ustawić dzwonek z „Kleszcze są złowieszcze”

Jednym z największych przebojów @upwr_edu jest piosenka „Kleszcze są złowieszcze”. Polubiło ją 97,1 tys. osób, a ponad 9 tys. udostępniło dalej. Są też komentarze, a dokładniej 1169 komentarzy:

  • „Jak ustawić na to dzwonek”, pyta psicholog
  • „To najlepsze, co dzisiaj widziałam!”, chwali aleksa
  • „To jest genialne :) powinno lecieć jako spot reklamowy w radiu i tv”, dodaje Monika Agnieszka Urz

– Pisząc tekst do „Kleszcze są złowieszcze” inspirowałem się tiktokerką, która śpiewa o chorobach wenerycznych. Trochę się z tego pośmialiśmy. Ktoś w konwersacji z działem promocji uczelni rzucił, że możemy zrobić coś podobnego o kleszczach. Tekst napisałem w 10 minut – mówi Kamil Kempiński.

Dlaczego warto być na TikToku

Tik Tok powstał w Chinach w 2016 r. i początkowo nie miał dobrej prasy.

  • W Polsce ciągle dominuje opinia, że to aplikacja dla dzieci, więc nie jest warta uwagi.
  • W Indiach i Indonezji Tik Tok jest oskarżany o promocję nieobyczajnych treści.
  • W Wielkiej Brytanii zarzucano, że rząd Chin śledzi i cenzuruje niewygodne dla siebie treści.
  • W Stanach ukarano TikTok za nielegalne gromadzenie danych osobowych dzieci.

A mimo to w czerwcu 2022 r. TikTok stał się trzecim najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce. Ma ponad 12,87 mln użytkowników, z czego 90 proc. to osoby poniżej 18. roku życia. Wkrótce będę zdawali maturę i wybierali studia.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl