Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
We Wrocławiu jest około 70 dawnych pojazdów komunikacji miejskiej o wartości historycznej. Sześć z nich będzie regularnie kursowało w każdą sobotą, niedzielę i święta po ulicach i torach Wrocławia. Start 30 maja, koniec sezonu 1 września. Bilet normalny kosztuje 4,60 zł, a ulgowy 2,30 zł. Do kupienia u konduktora w pojeździe.
Autobusy z lat 80. i 90. XX wieku
Trasą B i H będą jeździły dwa modele: węgierski Ikarus oraz polski Jelcz.
Kierunki trasy B
- Opera – Hala Stulecia (przez Szewską): czas przejazdu 22 minuty
- Hala Stulecia – Opera (przez Hydropolis): czas przejazdu 22 minuty
Kierunki trasa H
- Opera – Centrum Historii Zajezdnia (przez Powstańców Śląskich): czas przejazdu 14 minut
- Centrum Historii Zajezdnia – Opera (przez Powstańców Śląskich): czas przejazdu 12 minut
Tramwaje z 1929, 1949 i 1972 roku
Trasa T1 obsługiwana będzie przez Konstal z 1972 r. Z kolei najstarszy pojazd Wrocławskich Linii Turystycznych Linke-Hofmann Standard z 1929 r. i Konstal z 1949 r. będzie woził turystów trasą T2.
Kierunki trasy T
- Opera – Zajezdnia „Dąbie” Czasoprzestrzeń (przez Dworzec Główny): czas przejazdu 25 minut
- Zajezdnia „Dąbie” Czasoprzestrzeń – Opera (przez Sienkiewicza): czas przejazdu 41 minut
- Grodzka – Zajezdnia Ołbin (przez Plac Powstańców Wielkopolskich): czas przejazdu 19 minut
- Zajezdnia Ołbin – plac Bema (przez Jedności Narodowej): czas przejazdu 5 minut
- Opera – Zajezdnia Popowice (przez Legnicką): czas przejazdu 17 minut
- Zajezdnia Popowice – Opera (przez Legnicką): czas przejazdu 18 minut
Dokładne trasy znajdziecie na stronie KSTM.