Zaraz po rozpoczęciu wojny pracownicy firm wchodzących w skład ITCorner zaangażowali się w zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy dla uchodźców i ludzi, którzy jeszcze w tym czasie pozostawali na terenie Ukrainy.
Klaster połączył siły z innymi organizacjami z branży IT w ramach inicjatywy „Polski TECH i business dla walczącej Ukrainy #CyberBridge”. Dzięki szerokiej wspólnej akcji zorganizowana została zbiórka i przekazane środki finansowe dla walczących Ukraińców, którzy nie należą do armii.
Współpraca z Fundacją Ukraina
W kolejnych dniach ITCorner nawiązał współpracę z Fundacją Ukraina, która pomagała w zidentyfikowaniu kluczowych potrzeb i obszarów, gdzie konieczne było wsparcie.
Utworzono grupę roboczą, która zajęła się działaniami pomocowymi i ich koordynacją m.in. zbiórkami najpotrzebniejszych rzeczy i jedzenia, logistyką oraz zbiórką pieniędzy.
Zrzeszone firmy postanowiły również wykorzystać potencjał i umiejętności swoich zespołów przystępując do akcji #TechforUkraine oraz szukając rozwiązań z zakresu programowania, które mogą pomóc fundacjom, rządowi i ludziom. Klaster odpowiedział również na potrzeby ukraińskich organizacji IT, podejmując szerokie branżowe działania, mające na celu pomoc ukraińskim firmom w relokacji na teren Polski, wsparcie w realizacji kontraktów oraz bezpośrednią pomoc dla ich pracowników.
Niesienie pomocy może być coraz trudniejsze
Jak twierdzi Grzegorz Rudno-Rudziński, osoby, które teraz przyjeżdżają do Polski, najczęściej już doświadczyły piekła wojny, przeżyły traumę. Dlatego niesienie im pomocy może być jeszcze trudniejsze.
– Cała załoga ITCorner zamierza prowadzić działania pomocowe tak długo, jak to będzie konieczne. Ważne, by podejmowane aktywności miały realny wpływ na sytuację. Trzeba nastawić się na maraton, nie na sprint. Jak pokazuje przykład wrocławskich firm technologicznych, warto w sposób mądry łączyć siły – dodaje.