www.wroclaw.pl

    Wrocławska technologia PayEye idzie w świat

    Spółka PayEye z Wrocławia , która pierwsza na świecie opracowała pełny ekosystem płatniczy, oparty o biometrię tęczówki oka, została doceniona przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Blisko 500 tys. zł, w ramach dotacji „Go to Brand” przeznaczone zostanie na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych. PayEye jest laureatem rankingu organizowanego przez portal www.wroclaw.pl „30 Kreatywnych Wrocławia 2020”.

    PayEye – wrocławski fintech ma duże szanse by stać się polską marką eksportową Fot. PayEye
    PayEye – wrocławski fintech ma duże szanse by stać się polską marką eksportową

    PayEye to fintech (ang. financial technology) z Wrocławia, który płatność okiem już realizuje we Wrocławiu oraz okolicznych miejscowościach. Pilotażowo dostępny jest w blisko 100 miejscach są to m.in.: restauracje, kawiarnie, sklepy spożywcze, punkty usługowe, stacje benzynowych oraz myjnie samochodowe. Liczba miejsc stale rośnie.

    PayEye – polską marką eksportową

    W kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie. Zagraniczna ekspansja staje się faktem m.in. dzięki udziałowi w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Go to brand”, który finansuje promocję polskich marek na świecie.

    Krystian Kulczycki, prezes PayEye podkreśla, że w konkursie PARP wybrano Payeye, bo badania wskazują, że tęczówka ze względu na swoją niepowtarzalność jest najbezpieczniejszą biometryczną metodą identyfikacji użytkownika.

    Jesteśmy pierwsi na świecie, bo w finansach, a dokładniej w płatnościach biometrii oka nikt nie wykorzystywał. Mamy poczucie, że możemy stać się polską marką eksportową, która będzie rozpoznawalna na świecie. Dysponujemy autorskim rozwiązaniem, które łączy osiągnięcia nauki z najnowocześniejszą technologią, a więc mamy się czym chwalić

    Krystian Kulczycki, prezes PayEye
    Zespół PayEye Fot. Tomasz Hołod
    Zespół PayEye

    Czytaj także: Krystian Kulczycki, prezes wrocławskiego fintechu PayEye został Menadżerem Roku. Tak zadecydowała kapituła konkursu FinTech & InsurTech Awards.

    PayEye goes into the world

    Konkursu „Go to brand”, organizowany przez PARP, adresowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Fundusze przeznaczone są na sfinansowanie udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych dodatkowych działaniach promocyjnych.

    PayEye chce być na najciekawszych przedsięwzięciach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Singapurze. Wybór rynków nie jest przypadkowy i został podyktowany znacznym zapotrzebowaniem w tych krajach na usługi związane z nowoczesnymi metodami płatności bezgotówkowej.

    „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”, realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój – największego w Unii Europejskiej programu na rzecz rozwoju badań i tworzenia innowacji. Wartość projektu PayEye opiewa na ponad 460 tys. zł, w tym blisko 395 tys. zł to dofinansowanie unijne.

    Zespół PayEye Fot. Tomasz Hołod
    Zespół PayEye

    PayEye – bezpiecznie, wygodnie, szybko

    Powstała we Wrocławiu spółka PayEye działa pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego i ma status Małej Instytucji Płatniczej.

    Poza faktem oparcia całego systemu płatności na unikalnym wzorcu tęczówki oka ludzkiego, ekosystem PayEye jest niezależny i bezpieczny a składają się na niego autorskie, innowacyjne urządzenia płatnicze POS, portfel elektroniczny dla użytkowników oraz algorytmy przetwarzające tęczówkę na wzorzec biometryczny (payeye code).

    PayEye – wrocławski startup fintech

    W lipcu 2020 r. informowaliśmy, że wrocławska firma PayEye rozpoczęła testowanie swojego systemu płatności. Na badania i prace rozwojowe firma otrzyma unijną dotację w wysokości ponad 10 mln zł.

    W 2020 r. firma przystąpiła do miejskiego programu MOZART pilotowanego przez Wrocławskie Centrum Akademickie. PayEye realizuje w nim projekt zatytułowany: "Dźwięk spojrzenia - stworzenie innowacyjnego systemu spersonalizowanego sygnału dźwiękowego z wykorzystaniem cyfrowej identyfikacji i konwersji danych biometryczych tęczówki oka wraz z opracowaniem dźwiękowego loga PayEye".