Ikona z kropkami www.wroclaw.pl

Jak aktywować Status Podatnika w programie Nasz Wrocław?

Aktywacja statusu podatnika w programie nasz wrocław

Dołączyłeś do programu Nasz Wrocław i chcesz zachować zniżki? Sprawdź, czy Twój Status Podatnika jest aktywny!

Chcesz zachować darmowe wejściówki do popularnych wrocławskich atrakcji i zniżki do ponad 50 Partnerów oraz na bilety okresowe MPK? Potwierdź, że rozliczyłeś swój podatek dochodowy we Wrocławiu i pozostań aktywnym użytkownikiem programu Nasz Wrocław.

By skorzystać z benefitów programu, musisz mieć aktywny Status Podatnika, czyli potwierdzić, że rozliczyłeś swój podatek dochodowy we Wrocławiu. Ważność swojego statusu z opcją jego aktywacji ("status kończy się" lub "brak"), znajdziesz po zalogowaniu się na swoje konto za pośrednictwem strony www lub w aplikacji mobilnej.

Bez obaw twój Status Podatnika nie wygaśnie bez powiadomienia. Wiadomość e-mail przypominającą o konieczności aktywacji statusu, otrzymasz na 90 dni przed jego wygaśnięciem.

 

instrukcja przedłużenia statusu podatnika nasz wrocław

instrukcja przedłużenia statusu podatnika nasz wrocław

 

Jak aktywować Status Podatnika krok po kroku?

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

Stacjonarna aktywacja statusu:

Należy okazać w formie papierowej lub na urządzeniu elektronicznym typu smartfon lub tablet:

1. pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych z pieczątką urzędu skarbowego listem poleconym lub przesyłką kurierską albo

2. pierwszej strony zeznania rocznego PIT za ubiegły rok podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru UPO (w przypadku składania zeznania rocznego za pośrednictwem Internetu), albo

3. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego we Wrocławiu potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.

Listę punktów znajdziesz tutaj.

Elektroniczna aktywacja statusu:

Aby aktywować status podatnika potrzebny Ci będzie numer referencyjny UPO (identyfikator dokumentu). Jest to numer Urzędowego Poświadczenia Odbioru, czyli dokumentu potwierdzającego, że Twoje zeznanie podatkowe trafiło do właściwego Urzędu Skarbowego. Dostaniesz je wtedy, gdy rozliczyłeś PIT przez internet, bądź Twój PIT został rozliczony automatycznie.

Wystarczy po zalogowaniu się na swoje konto w programie wybrać elektroniczny sposób aktywacji i wpisać numer referencyjny UPO w odpowiednią ramkę.

aktywacja statusu podatnika w aplikacji nasz wrocław

aktywacja statusu podatnika w aplikacji nasz wrocław

Nie wiesz jak pobrać nr referencyjny UPO?

Wystarczy wejść na stronę: www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit i zalogować się do e-Urzędu Skarbowego. Następnie klikając w menu po lewej stronie, należy wybrać zakładkę "Twoje usługi", a następnie "Twój e-PIT". To właśnie tutaj znajdziesz UPO, a w nim numer referencyjny Twojego PIT-a. 

Zaloguj się do e-Urzędu, wchodząc na stronę: www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit

panel logowania do e-urzędu skarbowego

Z menu po lewej stronie kliknij zakładkę “Twoje usługi”, a następnie wybierz „Twój e-PIT”:

zakładka twój pit w e-urzędzie skarbowym

 

Po wybraniu "Twój e-PIT", przejdź do zakładki "Złożone dokumenty":

zakładka złożone dokumenty w e-urzędzie skarbowym

Na dole strony znajdziesz rubrykę ze swoim numerem referencyjnym UPO:

numer referencyjny upo