Grupa ROBIMY to inicjatywa przy Wrocławskim Teatrze Lalek
Od kilku lat pod opieką zawodowych reżyserów, dramaturgów, specjalistów innych dziedzin teatralnych pracuje tu grupa nastolatków w wieku do 15 do 18 lat.
– Co roku skład grupy się zmienia. Część osób odchodzi, pojawiają się nowi. Nabór do ROBIMY na kolejny sezon organizowany jest we wrześniu. Nie ma przesłuchań, nie weryfikujemy umiejętności, to nie jest konkurs talentów. Przyjmujemy według kolejności zgłoszeń, miejsc jest 20. Teraz na liście oczekujących jest siedmioro chętnych – wyjaśnia Katarzyna Krajewska, sekretarz literacka Wrocławskiego Teatru Lalek, która sprawuje opiekę pedagogiczną nad grupą. – Zgłaszają się do nas osoby, które myślą o aktorstwie, ale także młodzi ludzie szukający pomysłu na siebie, nowych wrażeń i po prostu przyjaźni. Niektórzy pochodzą z rodzin artystycznych, lecz są też tacy, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z teatrem.
Galeria zdjęć
Świat się kręci, a młodzi nie nadążają, nie ogarniają, zapominają
Młodzi artyści spotykają się raz w tygodniu na dwugodzinne warsztaty. Prace nad spektaklem trwają przez cały sezon. Efektem jest pokaz na scenie Teatru Lalek. [BEZ]RUCH swoją premierę miał w czerwcu, w piątek, 7 października, zostanie zaprezentowany jeszcze dwukrotnie (godz. 17 i 19).
Świat się kręci, nieustannie pędzi do przodu – ale młodzi czują, że są w bezruchu. Nie nadążają, nie ogarniają, zapominają. Są zmęczeni i odcięci od „tu i teraz”. Spektakl [BEZ]RUCH to ich manifest.
Tekst powstał podczas wspólnej pracy z dramaturżką Joanną Kowalską. – Uczestnikom zajęć zależało, żeby włączyć do niego słynny fragment „Ferdydurke” Gombrowicza, dotyczący szkoły i zachwytu Słowackim. Miałyśmy wątpliwości, lecz ostatecznie okazało się, że to połączenie świetnie się sprawdza – mówi Katarzyna Krajewska.
W przedstawieniu występują: Mikołaj Dziedzic, Zofia Grzywacz, Natan Koch, Klara Makowczyńska, Wiktoria Podborowska, Iliia Prychyn, Emilia Schock, Veronika Solonynka, Tosia Stelmaszczyk, Małgorzata Szymendera.
Opieka reżyserska: Natasza Sołtanowicz, opieka scenograficzna: Marianna Syska, opieka dramaturgiczna: Joanna Kowalska, światło: Alicja Pietrucka, dźwięk: Robert Maniak.