Po etapie odbudowy infrastruktury po zniszczeniach wojennych, nie działo się wiele. Nadeszła era rozkwitu komunikacji autobusowej i – nie tylko we Wrocławiu – na dekady zaprzestano rozbudowy sieci tramwajowych.
Wyzwania torowców i budowa infrastruktury tramwajowej.
Inwestycje torowe są bowiem dużym wyzwaniem. Niemniejszym jest późniejsze utrzymanie infrastruktury w dobrym stanie. O tym w środę – 10 maja – rozmawiali we Wrocławiu torowcy z całej Polski. Przyjechali, aby posłuchać wrocławskich doświadczeń. Jak przebiega TORYwolucja, jaka jest skala, z jakimi wyzwaniami musieli się mierzyć nasi specjaliści.
Przed MPK stanęło wielkie wyzwanie. Przejmując opiekę na torami musieliśmy zmierzyć się z prawie setką wykolejeń i rozjechań rocznie. W trzecim roku TORYwolucji mieliśmy już ich poniżej 30, czyli na poziomie innych miast. Ta radykalna poprawa nastąpiła olbrzymim wysiłkiem wymagającym nie tylko wielkich nakładów finansowych, ale także nerwów, dużego zaangażowania.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław, podczas Komisji Torowej IGKM
Przedsiębiorstwa komunikacyjne zrzeszone są w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. W ramach Izby działa Komisja Torowa. To właśnie osoby pracujące w tej komisji gościły we Wrocławiu.
Najważniejsze inwestycje tramwajowe z ponad 7 dekad we Wrocławiu.
Każdy torowiec, specjalista, zapewne wybrałby swój top najważniejszych inwestycji tramwajowych. Każdy wrocławianin - swój. Nasz jest oczywiście subiektywny. Aby go poznać, wejdź w naszą galerię.