Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Promenada służy nie tylko rekreacji, ale dla wielu to wygodna trasa codziennych dojazdów do szkoły i pracy. Ruch więc bywa tu spory.
Zobacz na filmie, co się zmieniło na promenadzie Krzyckiej
- Wspólny ciąg pieszo-rowerowy przestał wystarczać, dlatego dobudowaliśmy wydzielony chodnik. Teraz jest tu bezpieczniej, wygodniej i bardziej komfortowo dla spacerowiczów i biegaczy - zapewnia Damian Kret ze ZDiUM-u we Wrocławiu.
Mapa przedstawia odcinek rozbudowanej promenady między ulicami Pirenejską a Srebrnogórską
Promenada Krzycka to trakt spacerowy i rowerowy biegnący wzdłuż nasypu kolejowego. Rozpoczyna się przy wzgórzu Tarnogajskim, a kończy przy pętli tramwajowej „Park Południowy”. Na razie.
Promenada jak trakt Hugo Richtera
ZDiUM przygotowuje kolejne etapy inwestycji, która ma zakończyć się na ul. Grabiszyńskiej. Będzie to szlak odpowiadający popularnemu przed wojną miejscu rekreacji. Pod koniec XIX wieku zaczęto zagospodarowywać tereny przylegające do powstałego wtedy nasypu kolejowego.
Kolej poprzecinała istniejące działki w różnych proporcjach i pod różnymi kątami. Powstało szereg przestrzeni w kształcie trójkątów i trapezów, które do dziś stanowią wyróżnik tej trasy. Kolejną cechą rozpoznawczą są liczne wzniesienia i wzgórza. Część z nich – Mała Sobótka, Wzgórze Bendera, Skórnik – to efekt zagospodarowania gruntu nawiezionego lecz niewykorzystanego w celu budowy nasypu kolejowego.
Początkowo trasa pomyślana jako zielony łącznik pomiędzy parkiem Południowym i Grabiszyńskim. Później zyskała nazwę na cześć jednego z orędowników jej powstania, dyrektora Ogrodów Miejskich Hugo Richtera. Założenia szlaku rozwijały się, wraz z wkraczaniem na te tereny zabudowy miejskiej.
Kolejnym odcinkiem będzie trasa od Krzyckiej do Racławickiej, a po nim ZDiUM zajmie się etapem od Racławickiej do alei Hallera.