Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Sezon zimowy trwa od 1 listopada do 31 marca
Zimowym utrzymaniem w mieście objęte są jezdnie, chodniki, parkingi i ścieżki rowerowe.
Z roku na rok coraz więcej terenów objętych jest zimowym utrzymaniem pasa drogowego. Wynika to głównie z rozbudowy infrastruktury oraz zmian w komunikacji zbiorowej. Przed kończącym się zimowym sezonem zwiększyliśmy o ponad 100 tys. mkw. powierzchnię oczyszczanych chodników i ścieżek rowerowych. Objętych nim było również 1140 km drógDorota Witkowska, rzecznik prasowy Ekosystem sp. z o.o.
Kilkaset tysięcy litrów solanki, kilka tysięcy ton chlorku sodu
W akcję zima zaangażowanych było 51 pługosyparek jezdniowych oraz 24 pługosyparki chodnikowe. Na zabezpieczenie pasa drogowego przed śliskością w miesiącach zimowych zużyto:
- ponad 2 400 ton chlorku sodu.
- ponad 15 ton chlorku magnezu,
- blisko 550 000 litrów solanki.
Koszt tych działań to prawie 1,3 mln zł.
Wrocław gotowy na ewentualny śnieg wiosną
Prognozy wskazują, że zima chodź była łagodniejsza, to nie powiedziała jeszcze swojego ostatniego słowa. Według aktualnych danych możliwy jest jej powrót w pierwszy weekend kwietnia.
Jesteśmy do tego przygotowani. Pomimo oficjalnego rozpoczęcia sezonu letniego, nasi wykonawcy mają przygotowane pługosyparki oraz odpowiednią ilość kruszywa i solankiDorota Witkowska
Przypominamy również, że zgodnie z obowiązującymi przepisami:
- za zimowe utrzymanie dróg wewnętrznych osiedlowych i zakładowych oraz place przed dworcami kolejowymi i autobusowym odpowiedzialni są zarządcy lub właściciele terenu;
- za usuwanie śniegu i likwidowanie śliskości na chodnikach odpowiedzialni są właściciele przyległych nieruchomości.