Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
W 2025 r. zakwalifikowane do remontów zostały następujące odcinki ulic:
- Bajana (od ul. Bystrzyckiej do ul. Szybowcowej) - długość 1,06 km, powierzchnia 7,42 tys. m kw.
- Czekoladowa – od ronda Cukrowników do ul. Francuskiej; długość 1,2 km, powierzchnia 8,4 tys. m kw.
- Drzewieckiego – od Balonowej do Szybowcowej; długość 980 m, powierzchnia 6,9 tys. m kw.
- Gwarecka i Dokerska – od ul. Kozanowskiej do Pilczyckiej; długość 1 km, powierzchnia 9 tys. m kw.
- Horbaczewskiego (od ul. Balonowej do ronda Szomańskiego)
- Inżynierska – jezdnia i chodniki od al. Pracy do wiaduktu (ul. Krucza)
- Legnicka – od ul. Legnickiej 49 fs (okolice ul. Białowieskiej) do ul. Legnickiej 59 (okolice ul. Wejherowskiej), bez tarcz skrzyżowania z ul. Małopanewską; długość 510 m, powierzchnia 5,1 tys. m kw.
- Małopolska – od ul. Halickiej do ul. Wielkopolskiej; długość 650 m, powierzchnia 4,225 tys. m kw.
- Moniuszki – od ul. Chopina do al. Paderewskiego; długość 550 m, powierzchnia 5,225 tys. m kw.
- Nefrytowa (od ul. Szmaragdowej do ul. Brylantowej)
- Poleska – od ul. Kiełczowskiej do ul. Litewskiej; długość 500 m, powierzchnia 3,5 tys. m kw.
- Śniadeckich (od al. Kochanowskiego do ul. Chopina)
- Waligórskiego – od Powstańców Śląskich do Sudeckiej; długość 350 m, powierzchnia 2,450 tys. m kw.
Tam, gdzie łata to za mało
Program Wrocław na Dobrej Drodze dotyczy ulic z uszkodzoną nawierzchnią. Tam, gdzie widzimy dużo dziur, spękań nie opłacają się punktowe naprawy, tylko trzeba wymienić całą 5-10-cm warstwę ścieralną. Same wymiany w ramach tego programu są szybkie, wiążą się z kilkutygodniowymi utrudnieniami w ruchu, ale rekompensuje je świetna nawierzchnia przez kolejnych 5-10 lat. Przeprowadzamy szybkie remonty tam, gdzie nie trzeba np. przebudowywać sieci podziemnych.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Wrocław na Dobrej Drodze powstał na bazie doświadczeń z wcześniej realizowanych programów związanych z wymianami nawierzchni.
– Jego ideą jest szybka poprawa stanu technicznego drogi osiągana poprzez usunięcie frezarką górnych warstw nawierzchni - wiążącej i ścieralnej. W ich miejsce kładziemy nowe warstwy asfaltobetonu przedzielone specjalną siatką, zwiększającą trwałość i poprawiającą nośność jezdni – tłumaczy Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu. – Program Wrocław na Dobrej Drodze nie ogranicza się wyłącznie do jezdni, ma również specjalne pakiety obejmujące chodniki i zatoki autobusowe.
Nowe nawierzchnie w 2024 roku
W pierwszej połowie minionego roku między marcem a czerwcem miasto wyremontowało odcinki takich ulic jak Królewiecka, Kamienna, al. Hallera czy al. Karkonoska. W sumie pojawiło się na nich 12 km nowej nawierzchni.
Natomiast w edycji jesiennej program objął ulice Bierutowską, Bezpieczną, Lechitów, Gostyńską, Brodzką, Wolską, Marszowicką, Kozanowską, bł. Czesława, Oławską, Mościckiego, Ołtaszyńską, Balonową, Na Grobli, Kuronia i Racławicką. W przypadku ulic Lechitów i Gostyńskiej, prace polegały nie na remoncie i zerwaniu starej nawierzchni, a na utwardzeniu drogi gruntowej poprzez położenie nawierzchni.
Edycja wiosenna i jesienna 2024 pozwoliły wyremontować i zabezpieczyć przed niekorzystnymi zimowymi warunkami w sumie 24 km jezdni, często stanowiących podstawowy układ komunikacyjny miasta. Koszt wszystkich remontów wyniósł w sumie prawie 47 mln zł (21,5 mln zł w edycji wiosennej i 25,4 w jesiennej).
Ulice na liście rezerwowej
W tej chwili nie znamy jeszcze kosztów tych prac, bo jesteśmy przed ogłoszeniem przetargów wykonawczych. Nasze ubiegłoroczne doświadczenia pokazują, że chęć zdobycia tych kontraktów przez wykonawców jest na tyle duża, że nie wahają się składać ofert konkurencyjnych cenowo. W budżecie radni miejscy zabezpieczyli dla nas na ten cel około 20 mln zł. Po rozstrzygnięciu przetargów na remont wspomnianych lokalizacji będziemy wiedzieli, jakie kwoty możemy przeznaczyć na realizację remontów na kolejnych ulicach.Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta
Ulice będące na razie na liście rezerwowej:
- Baciarellego – od ul. Żmichowskiej do ul. Olszewskiego wraz z chodnikiem po południowej stronie i zatokami postojowymi; długość - 740 m, powierzchnia 7,4 tys. m kw.
- Kozia – od Maślickiej do Białostockiej; długość 800 m, powierzchnia 5,6 tys. m kw.
- Krzywoustego – od Brucknera do mostu na Widawie i jezdnie równoległe (buspasy) oraz jezdnia przy CH Korona.
- Oławska (pl. Dominikański) – tunel samochodowy północny (długość 600 m, powierzchnia 4,2 tys. m kw.) i południowy (długość 500 m, powierzchnia 3,5 tys. m kw.). Zakres: wymiana nawierzchni z siatką wzmacniającą i regulacją krawężników.
Teraz Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta przystąpi do rozpisywania przetargów, a po podpisaniu umów wykonawcy będą mogli przystąpić do remontów.
Szybkie naprawy nawierzchni realizowane w poszczególnych latach |
Remonty przeprowadzone w 2021 r. |
|
Remonty przeprowadzone w 2022/2023 r. |
|
Remonty przeprowadzone w 2024 r. |
|