Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wykonawca prowadzi prace przy budowie murów oporowych dla tej konstrukcji. Różnica poziomów między gruntem a konstrukcją kładki jest spora. Aby rowerzyści mogli swobodnie z niej korzystać, podjazdy nie mogą być strome - stąd ich długość.
Kładka połączy Wrocław z Panowicami
Konstrukcja nad Widawą łączy gminy Wrocław i oborniki Śląskie. Obiekt powstaje w lesie Rędzińskim blisko miejsca, gdzie Widawa uchodzi do Odry.
40-metrowa kładka wraz z liczącymi 100 metrów najazdami kosztuje prawie 6,1 mln zł. Będzie kluczowym elementem Odrzańskiej Trasy Rowerowej - Via Regia. Dzięki przeprawie jeszcze w tym roku rowerami będzie można w przyjemny sposób dojechać m.in. do popularnego kąpieliska Kopalnia.
Kładka wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami do użytkowania ma być gotowa do połowy października.
|
Zanim rozpoczęła się budowa kładki nad Widawą
Do powstania obiektu, który na wizualizacji wygląda jak solidny, wcale niemały most, potrzebne było dowiezienie na miejsce ciężkiego sprzętu i dużej ilości materiałów budowlanych. A inwestycja jest prowadzona w lesie, w sporym oddaleniu od cywilizacji.
Wykonawca, firma Strabag, musiała zapewnić sobie drogę transportu. W tym celu wzmocniła konstrukcję mostku nad ciekiem Trzciana w Lesie Lesickim. Wcześniejszy mostek pozwalał przejeżdżać tędy tylko samochodom straży pożarnej.
Jak dojechać do nowej kładki?
Do miejsca, gdzie powstaje mostek, można dotrzeć rowerem, ale momentami jest to dość uciążliwa trasa. Powstanie zupełnie nowa, aż pięciokilometrowa droga, która zaczynać się będzie od ul. Żużlowców. Miasto zleciło już jej zaprojektowanie.
W galerii zobaczysz aktualne zdjęcia, wizualizacje oraz fotografie z wcześniejszych etapów prac: