W wakacje 2014 roku we Wrocławiu jeździło 36 klimatyzowanych autobusów, obecnie MPK ma ich w swojej flocie 93 ( w tym 57 Solarisów, 35 Mercedsów i 1 Volvo hybrydowy) a podwykonawca miejskiego przewoźnika ma ich już około 20 z 69, które mają pojawić się w stolicy Dolnego Śląska. - Liczba klimatyzowanych autobusów komunikacji miejskiej będzie się systematycznie powiększała wraz z przejmowaniem przez podwykonawcę kolejnych linii – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław. We flocie tramwajowej sytuacja także się zmienia na lepsze, choć na dodatkowe (poza Skodami 19T) klimatyzowane składy musimy jeszcze chwilę zaczekać. - Obecnie czekamy na kolejne tramwaje - do końca roku ma przyjechać do nas 8 tramwajów marki PESA - klimatyzowanych. W planach jest również zakup kolejnych 6 tramwajów z klimatyzacją, z opcją dokupienia kolejnych 16 prawdopodobnie w 2017 roku – podkreśla rzecznik prasowa MPK.
KLIMATYZACJA W POJAZDACH MPK (GRAFIKA)
Klimatyzacja we wszystkich pojazdach MPK przez sezonem była dokładnie przeglądana. Odkryto usterki systemu w trzech pojazdach, które wymagały wyjazdu do serwisu. Flota MPK (za wyjątkiem taboru podwykonawcy, linie 146 i 119) nie jest przypisany do linii, więc na każdej linii można spotkać tabor klimatyzowany. Najłatwiej go poznać po piktogramie z charakterystyczna śnieżynką i napisem „pojazd klimatyzowany”. MPK sprawdzało nawet możliwości zainstalowania klimatyzacji w pojazdach, które jej nie miały fabrycznie. - Dowiedzieliśmy, że domontowanie klimatyzacji wymaga przeróbek konstrukcyjnych w pojazdach. Koszt przystosowania mercedesa to co najmniej 32.500 euro za sztukę. W przypadku Skód poinformowano nas, że te pojazdy również wymagałyby zaawansowanych prac, bo Skody typu 16T nie są pod klimatyzacje przystosowane. Skoda nie przedstawiła wyceny informując, że do wyceny potrzebne byłoby zlecenie studium wykonalności. Z tego wynika, że koszt przystosowania w ten sposób pojazdów będzie bardzo wysoki dlatego zrezygnowaliśmy – wylicza rzecznik prasowa MPK. Warto jednak podkreślić, że klimatyzacja została uznana przez miejskiego przewoźnika jako bezwzględny standard w przypadku nowych inwestycji w tabor.