Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach od dnia 1 lipca 2013 r. Miasto przejmie na siebie obowiązek odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami. Zgodnie z uchwałą nr XXIX/656/12 RM Wrocławia z dnia 5 lipca 2012 r. odpady będą odbierane również z terenu nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Ustawa nie przewiduje automatycznej utraty mocy zawartych umów na odbieranie odpadów z chwilą wejścia w życie nowych nowego systemu.
W związku z powyższym właściciele nieruchomości powinni rozwiązać dotychczasowe umowy na odbieranie odpadów komunalnych ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013 r.
Należy zatem jak najszybciej przeanalizować treść umów na odbieranie odpadów komunalnych.
Jeżeli umowa została zawarta z terminem wypowiedzenia 3 miesiące należy wypowiedzieć ją do końca marca. Jeżeli termin wypowiedzenia jest jednomiesięczny umowę należy wypowiedzieć najpóźniej do końca maja 2013r.
W przypadku gdy nie rozwiążemy umowy na odbieranie odpadów od dnia 1 lipca 2013r. będziemy musieli ponosić podwójne koszty odbioru odpadów tj. opłatę za gospodarowanie odpadami zgodnie ze złożoną deklaracją oraz należność z tytułu umowy o świadczenie usług odbierania odpadów.
Szczegółowe informacje na temat wypowiedzenia umowy oraz wzór wypowiedzenia dostępne są na stronie internetowej Ekosystem Sp. z o.o.