Ul. Strzegomska i ul. Robotnicza z łącznikiem pomiędzy trasami rowerowymi
Przez ostatnie tygodnie roboty skupiały się wokół budowy chodnika i drogi rowerowej. Trasa biegnie wzdłuż nasypu kolejowego pomiędzy ul. Strzegomską a ul. Robotniczą, tuż przy ogrodzeniu firmy Cermag.
W ramach inwestycji zamontowano m.in. ławki i kosze na śmieci.
Jeszcze niedawno w tym miejscu były zarośla, dziś natomiast mamy pełnowymiarową ścieżkę rowerową, chodnik i trzy strefy wypoczynku. Choć odcinek ma tylko 125 metrów, jest kolejnym i istotnym ogniwem w łańcuchu tras rowerowych w mieście. To ważne, że w ramach WBO mieszkańcy podpowiadają nam, gdzie ich zdaniem brakuje tego typu miejsc, a my te luki regularnie wypełniamy.Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Na trasie rowerowej została ułożona masa bitumiczna, na chodniku zamontowano płyty betonowe, a w strefie ochrony drzew pojawiła się mieszanka mineralna wodoprzepuszczalna. W ramach inwestycji zadbano również o niezbędną infrastrukturę, w tym słupy oświetleniowe o wysokości 7 metrów.
Będzie więcej roślin, lecz dopiero jesienią
Nowy fragment zielonej pieszo-rowerowej obwodnicy został odpowiednio oświetlony, a 14 dębów błotnych oraz 774 krzewy i byliny uzupełnią istniejącą na tym odcinku roślinność.
Obszar jest dość mocno zadrzewiony, w przeważającej części jest to starodrzew. Na całym odcinku rośnie 12 gatunków drzew: dąb szypułkowy, bożodrzew, jesion, robinia, klon zwyczajny i tawuła. Inwestycja zgodnie z zaleceniami Zarządu Zieleni Miejskiej przewiduje dodatkowe nasadzenia.Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Ze względu na trudną dostępność sadzonek zaprojektowanych drzew, nasadzenia odbędą się najprawdopodobniej dopiero jesienią.
Rośliny przeznaczone do rozmnożenia muszą spełniać określone wymogi jakościowe a niedawno skończył się czas na wiosenną turę nasadzeń.Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Zadanie zostało zrealizowane ze środków Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, jest to projekt nr 7 z edycji programu z 2018 roku. Wykonawcą jest firma MIWRO z siedzibą w Bykowie. Koszt inwestycji wyniósł prawie 500 tys. zł.