Nowy przystanek – Oława Zachodnia – znajdzie się między Lizawicami a Oławą. Będzie można z niego skorzystać w drugiej połowie 2025 roku. Szacowany czas podróży z Oławy Zachodniej do Wrocławia to 22 minuty.
Na oświetlonym przystanku będą wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy. Z myślą m.in. o osobach z niepełnosprawnościami zaplanowano windy i pochylnie, a także ścieżki naprowadzające dla niedowidzących. Na pociąg z ulic Paderewskiego i Brylantowej prowadzić będzie przejście podziemne.
Spółka uwzględniła wniosek miasta o poszerzenie przejścia z 4 m do 6 m i dostosowanie do planów i budowy dróg dojazdowych oraz ciągu pieszo-rowerowego.Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Autobusy zastępcze do czerwca
Uwaga pasażerowie. Inwestycja w przejście podziemne wymagała wprowadzenia czasowych zmian w rozkładzie jazdy od marca. Na linii Wrocław – Opole kursują autobusy zastępujące 6 par pociągów regionalnych dziennie – pomiędzy przystankami Lizawice a Oława. Zmiany obowiązywać będą do czerwca.
Z początku zaplanowane zamknięcia torów, po dodatkowych analizach i zastosowaniu zmienionej technologii robót, udało się skrócić z około 8 do około 4 miesięcy.Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Budowa przystanku Oława Zachodnia wraz z przejściem podziemnym kosztuje 13 milionów złotych, z czego 2,1 mln daje miasto Oława. Wykonawcą zadania jest spółka Infrakol, a inwestorem PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak podaje pracownik PKP PLK, przez Oławę na trasie Wrocław – Opole – Wrocław codziennie kursuje około 50 pociągów regionalnych.