wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wiadomości z regionu
  4. Budują przystanek kolejowy pod Oławą na trasie Wrocław – Opole
Kliknij, aby powiększyć
Maszyna budowlana torach, budowa przystanku Oława Zachodnia, marzec 2024 fot. PKP PLK SA
Maszyna budowlana torach, budowa przystanku Oława Zachodnia, marzec 2024

Ponad rok potrwa rozpoczęta właśnie budowa przystanku kolejowego Oława Zachodnia na trasie pomiędzy Wrocławiem a Opolem. Uwaga pasażerowie. Są tymczasowe zmiany w rozkładzie jazdy.

Reklama

Nowy przystanek – Oława Zachodnia – znajdzie się między Lizawicami a Oławą. Będzie można z niego skorzystać w drugiej połowie 2025 roku. Szacowany czas podróży z Oławy Zachodniej do Wrocławia to 22 minuty.

Na oświetlonym przystanku będą wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy. Z myślą m.in. o osobach z niepełnosprawnościami zaplanowano windy i pochylnie, a także ścieżki naprowadzające dla niedowidzących. Na pociąg z ulic Paderewskiego i Brylantowej prowadzić będzie przejście podziemne.

Spółka uwzględniła wniosek miasta o poszerzenie przejścia z 4 m do 6 m i dostosowanie do planów i budowy dróg dojazdowych oraz ciągu pieszo-rowerowego.
Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Autobusy zastępcze do czerwca

Uwaga pasażerowie. Inwestycja w przejście podziemne wymagała wprowadzenia czasowych zmian w rozkładzie jazdy od marca. Na linii Wrocław – Opole kursują autobusy zastępujące 6 par pociągów regionalnych dziennie – pomiędzy przystankami Lizawice a Oława. Zmiany obowiązywać będą do czerwca.

Z początku zaplanowane zamknięcia torów, po dodatkowych analizach i zastosowaniu zmienionej technologii robót, udało się skrócić z około 8 do około 4 miesięcy.
Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Budowa przystanku Oława Zachodnia wraz z przejściem podziemnym kosztuje 13 milionów złotych, z czego 2,1 mln daje miasto Oława. Wykonawcą zadania jest spółka Infrakol, a inwestorem PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak podaje pracownik PKP PLK, przez Oławę na trasie Wrocław – Opole – Wrocław codziennie kursuje około 50 pociągów regionalnych.

Źródło: materiały prasowe

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl