W październiku tego roku zakończył się remont budynku po nastawni stacji kolejowej Wrocław Leśnica.
Dłuuuugo to trwało, setki wymienionych cegieł, niesprzyjająca pogoda oraz - czasem co minutę przejeżdżające - pociągi.FB Luarte Konserwacja i restauracja zabytków
Wykonawcą głównym była de facto firma Kanago Krzysztof Górka ze Środy Śląskiej, natomiast specjaliści z Leszna, których wpis cytowany jest powyżej, zajęli się fragmentem budynku – tynkowaną elewacją z cegłą.
We wrześniu, po paru miesiącach pracy, pisali w mediach społecznościowych, że zadanie jest trudne, ponieważ cegła jest wybrakowana, brudna i była wielokrotnie przemalowywana różnymi farbami.


Budynek służbowy dla kolejarzy
Nastawnia, według słownika PWN, to budynek lub pomieszczenie wyposażone w urządzenia do zdalnego sterowania pracą elektrowni, stacji kolejowej, fabryki zautomatyzowanej.
Wyłączona nastawnia na Leśnicy stoi obok skrzyżowania torów z ulicą Trzmielowicką. Zarządza nią, jak i całą stacją, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która na remont wydała 1,5 miliona złotych.
– Elewacja została odnowiona. Wykonano nową konstrukcję drewnianego dachu. Wymieniono drzwi i okna. Obiekt został odrestaurowany w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków i zachowa swój historyczny charakter – wymienia Marta Pabiańska z PKP PLK. – Dawna nastawnia będzie teraz pełnić funkcję pomieszczenia socjalnego dla pracowników Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu. Wnętrze zostało docieplone i odpowiednio przebudowane – dodaje.
Po 1945 roku stacji nadano nazwę Wrocław Leśna
Stacja kolejowa w Leśnicy została oddana do użytku w roku 1844, pod nazwą Deutsche Lissa, wraz z otwarciem trasy z Wrocławia do Legnicy. Była kilkukrotnie rozbudowywana przed wojną, a po 1945 roku nadano jej nazwę Wrocław Leśna, następnie Wrocław Leśnica. Ostatnia przebudowa zakończyła się w 2013 roku. Wykonawcą była firma Skanska, inwestorem – spółka PKP PLK. Koszt to od 65 do 70 milionów złotych.
Stacja jest wpisana do rejestru zabytków.
Tutaj znajduje się stacja Wrocław Leśnica