wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

18°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 20:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wrocławskie osiedla
  4. Muchobór Wielki: jest jaśniej, bardziej rowerowo i pieszo

Jedną z najciekawszych, a na pewno jedną z najbardziej oczekiwanych inwestycji na osiedlu była budowa kładki łączącej Muchobór Wielki z Małym. Teraz trwa budowa dróg prowadzących do niej. Sprawdzamy, co w tym roku dzieje się na Muchoborze Wielkim i co wydarzyło się w ostatnich latach. Na pewno jest dużo jaśniej. 

Reklama

Lubimy pisać o spektakularnych, dużych inwestycjach za miliony. Jednak czasem życie mieszkańców bardziej zmieniają te małe, które jednak są blisko ich domów. Choćby te, dzięki którym wieczorami i nocą jest bezpieczniej.

Muchobór Wielki: jaśniej i bezpieczniej

Niemal milion złotych kosztowało postawienie 55 nowych latarni na ulicach Knota, Trzebiatowskiego, Szarskiego i Rakietowej oraz na skwerze przy Stanisławowskiej. Dodatkowo doświetlony zostały przejścia dla pieszych na rondzie rotmistrza Pileckiego. To przedsięwzięcia z ostatnich trzech lat.

W minionym roku ZDiUM zakończył prace na trzech niewielkich uliczkach z zabudową jednorodzinną (Knota, Trzebiatowskiego, Szarskiego) położonych na skraju osiedla, nieopodal strumienia Kasina. Aby 20 nowych latarni mogło działać, ułożono 635 metrów kabla zasilającego oraz wybudowano szafkę oświetleniową.

Stało się to z inicjatywy mieszkańców. Potrzebę inwestycji zgłosiła Rada Osiedla Muchobór Wielki składając wniosek o jej realizację w ramach programu Fundusz Osiedlowy w 2020 r.

Dwa lata wcześniej ZDiUM postawił 14 latarni, które rozświetlają ulicę Rakietową na odcinku od ronda - skrzyżowania z al. Narutowicza - do istniejących już słupów w okolicach wiaduktu AOW. Zostały wtedy również doświetlone przejścia dla pieszych.

Piesi są również bezpieczniejsi na rondzie rotmistrza Pileckiego, gdzie również pasy są dodatkowo doświetlone.  

Mieszkańcy chcieli, aby skwer z elementami sportowymi, placem zabaw i strefą relaksu przy Stanisławowskiej został oświetlony. Projekt został przegłosowany we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim i został zrealizowany w 2021 roku. Powstała niezbędna instalacja, siedem latarni parkowych i przyłącze elektryczne na potrzeby imprez plenerowych.

Inwestycje dla pieszych na Muchoborze Wielkim 

Warto wspomnieć o nowym chodniku na Trawowej, między Krzemieniecką a Stanisławowską, oraz przebudowanym przejściu dla pieszych przez Awicenny, blisko skrzyżowania ze Stanisławowską. Oba te przedsięwzięcia, kosztujące ponad 600 tys. zł, są ważne ze względów bezpieczeństwa. Zlokalizowane są w pobliżu szkoły i przedszkola (Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 15).

Natomiast w tym roku ma zostać wyremontowane przejście między Stanisławowską a Samborską, które jest lubianym skrótem m.in. dla tych mieszkańców, którzy z południowej strony Stanisławowskiej zmierzają na przystanek autobusowy. 

Nowe drogi dla kierowców i rowerzystów 

Nowa ulica, która połączyła Rakietową ze Żwirki i Wigury, ma znacznie zdecydowanie ponadosiedlowe. Zmieniła możliwości komunikacyjne dla jeżdżących do Smolca, Krzeptowa czy Mokronosu. Inwestycja warta 6,5 mln zł powstała w 2022 roku. 

Nowa trasa odciąża w sposób odczuwalny obszar samego osiedla, ułatwiając jednocześnie przedostanie się na zachód Wrocławia mieszkańcom Mokronosu czy samych Kątów Wrocławskich. Poprawia również warunki komunikacyjne na dojeździe od strony lotniska czy drogi krajowej nr 94.
informacja z #inwestycjeWRO

Powstała droga, rondo od strony ulicy Żwirki i Wigury oraz m.in. drogi rowerowe i chodniki, oświetlenie ronda na ul. Rakietowej, most nad Ługowiną, przejazd drogowo-kolejowy.

Jakościową zmianą dla rowerzystów jest natomiast ukończona w tym roku droga rowerowa na zachodniej części Żwirki i Wigury, prowadząca do granicy miasta, która łączy się z drogą po stronie gminy Kąty Wrocławskie. Budowa 234-metrowego odcinka kosztował aż trzy czwarte miliona złotych. To była wbrew pozorom trudna inwestycja, bowiem wymagała m.in. przesunięcia ogrodzenia lotniska. Rozebranie płotu i postawienie nowego wiązało się z szeregiem uzgodnień i zgód. 

Mieszkańcy obu Muchoborów zdążyli się już przyzwyczaić do kładki nad Ślęzą, która powstała w zeszłym roku. Wciąż jednak czekają na drogi dojazdowe do niej. 

Ta od strony Muchoboru Małego zacznie powstawać, jest wyłoniony wykonawca. Jednak ta od strony Wielkiego musi jeszcze chwilę poczekać. Tu prace prowadzi MPWiK i budowa trasy ruszy dopiero po zakończeniu tej inwestycji.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama