Remont mostów Pomorskich oznacza duże utrudnienia dla kierowców w centrum. Jednak prace idą tam zgodnie z planem i warto uzbroić się w cierpliwość. Po zakończeniu prac trudno będzie poznać to miejsce. Szczególnie bez szpecących je od kilkudziesięciu lat rur ciepłowniczych.
Szyny na płytach węgierskich, przystanki wiedeńskie
Na początku maja na moście Pomorskim Północnym pojawiły się szyny. Ekipy budowlane kładą je na płytach typu węgierskiego, czyli na płytach wykonanych z betonu, z dwoma podłużnymi rowkami, do których układane są tory.
W pobliżu ul. Księcia Witolda powstaną nowe przystanki wiedeńskie dla tramwajów i autobusów. Ich konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Takie rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
Przebudowują mosty, remontują prowadzącą do nich ulicę
Przy okazji remontu mostów Pomorskich przebudowywany jest fragment ul. Pomorskiej razem z torowiskiem, na którym ułożono kostkę brukową.
Na życzenie konserwatora zabytków torowisko ma być zabrukowane. Wykorzystano nowatorską, jak na polskie warunki, technologię z użyciem kątowników stalowych, które mają uniemożliwić poluzowanie się kostki od szyny.Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Remont mostów obejmuje również wymianę nawierzchni ul. Pomorskiej w ich obrębie. Ponadto w kierunku ul. Pomorskiej powstają drogi dla rowerzystów.
Koszt przebudowy trzech mostów Pomorskich wyniesie ok. 70 mln złotych. Prace muszą zakończyć się do marca 2023 r. Wtedy też będą mogły wrócić tu tramwaje.