Wnioski o dofinansowanie można składać za pośrednictwem platformy Praca.gov.pl do Wojewódzkiego Urzędu Pracy (WUP) właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy lub osobiście, jednak nie rekomenduje się tej drugiej opcji ze względu na bezpieczeństwo.
Najczęściej popełniane błędy
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy opublikował listę najczęściej popełnianych błędów, we wnioskach o dopłatę z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Wniosek o dofinansowanie:
- wysyłanie wniosku tylko w celach testowych – przycisk wyślij – przekazuje oficjalnie dokumenty do DWUP. Taki wniosek zazwyczaj niepełny lub błędny jest oceniany;
- pomyłki w danych teleadresowych np.: zamiast Sp. z o.o. wpisano S.A., zamiast nazwy organizacji wpisana miejscowość itp.,
Załącznik do wniosku - Umowa
- załączona do wniosku wypełniona i podpisana umowa - umowy nie trzeba wypełniać i podpisywać i przesyłać jej skanów. Umowa ma być załączona jedynie w takiej wersji jak pobrana ze strony.
Załącznik - Porozumienie z pracownikami
- jeżeli porozumienie z pracownikami nie dotyczy całego zakładu (wszystkich pracowników), to należy określić grupy zawodowe, objęte porozumieniem. Można też zamieścić listę pracowników do porozumienia w formie tabeli z opisem stanowiska i zastosowanym instrumentem pomocy (przestój ekonomiczny lub obniżonym wymiarem czasu pracy).
Załącznik - Wykaz pracowników (kalkulator w Excel)
- brak wypełnionej zakładki obroty;
- nie jest wpisana wartość składki wypadkowej i/ lub liczby miesięcy na jakie wnioskuje pracodawca;
- suma wsparcia wyliczona w Excelu zawiera sumę wsparcia ze składkami do ZUS lub nie wybrano wartości zero (0) w kolumnie, a jednoczenie Wnioskodawca zaznacza, że składki ZUS zostaną umorzone/zaniechano poboru. Aby wpisać do wniosku tylko wynagrodzenie bez ZUS należy od sumy wyliczonej w kalkulatorze odjąć wartość składek dla ZUS i/lub wybrać wartość 0 przed wyliczanymi wartościami dofinansowania.
W celu uniknięcia błędów podczas składania wniosków o dofinansowanie, warto skorzystać z instrukcji.