wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Z widokiem na Olimp. Uczniowie i program Erasmus +

Rozmowy z rówieśnikami o greckim i polskim folklorze, mini igrzyska olimpijskie na prawdziwym stadionie, inspirowany mitami greckimi spektakl na plaży, podziwianie Meteorów i Wanny Afrodyty, a także wiele innych atrakcji – trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+ wraz z uczniami zaprzyjaźnionej greckiej szkoły.

Reklama

Wyjazd do Grecji był najważniejszym, ale niejedynym elementem wielkiego greckiego projektu, który zaczął się już we wrześniu ubiegłego roku.

Trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+. Z archiwum uczestników projektu
Trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+.

To nie była zwyczajna wycieczka

Żeby wziąć w nim udział, uczennice i uczniowie 6 i 7 klas Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu musieli spełnić kilka warunków, np. znać nieźle angielski, mieć dobre oceny z 3 wybranych przedmiotów i napisać przekonujący list motywacyjny, w którym m.in. wyjaśniali, dlaczego chcą dołączyć do projektu.

Trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+. Z archiwum uczestników projektu
Trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+.

— Jedni pisali o tym, że pasjonują ich mity greckie, inni, że interesują się historią i chcieliby na własne oczy zobaczyć miejsca, w których się ona działa, jeszcze innym zależało na tym, by otworzyć się nową kulturę albo ćwiczyć angielski w praktyce — wyjaśnia Aneta Staszczyszyn, polonistka, która wraz z Małgorzatą Słowińską-Frej (także polonistką) oraz wicedyrektor Joanną Rusinek koordynowała projekt.

Trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+. Z archiwum uczestników projektu
Trzydzieścioro uczniów Szkoły Podstawowej nr 53 we Wrocławiu wzięło udział w projekcie edukacyjnym zrealizowanym w ramach unijnego programu Erasmus+.

Po co to wszystko?

Zależało nam na tym, by wybrać osoby, dla których wyjazd do Grecji będzie czymś więcej niż wycieczką - te, które chciały nie tylko wziąć udział, ale też dać coś z siebie w wymagającym samodzielności projekcie naukowym, którego celem było odkrywanie podobieństw i różnic w polskiej i greckiej kulturze oraz tego, co ukształtowało naszą wspólną europejską tożsamość.
Aneta Staszczyszyn, polonistka

Wielomiesięczne przygotowania

Przed wyjazdem uczestnicy projektu szlifowali angielski, uczyli się podstaw języka greckiego i zdobywali wiedzę na różnorodne tematy (np. na temat polskiej kultury ludowej), by podzielić się nią później z rówieśnikami z Grecji.

Z widokiem na masyw Olimpu

Szósto- i siódmoklasiści dotarli do Grecji autokarem. Mieszkali Litochoro, z którego widać masyw Olimpu, ale odwiedzili także wiele innych miejsc.

Swoje przeżycia relacjonowali (bardzo ciekawie!) na profilu szkoły na Facebooku.

Z wpisów można się dowiedzieć m.in. że w Kalambace uczestniczyli w uroczystym marszu z okazji Dnia Niepodległości, zwiedzili Meteory i pracownię ikon, odwiedzili zaprzyjaźnioną grecką szkołę w Leptokarii, gdzie m.in. obserwowali lekcje i uczyli się greckich tańców, a sami prezentowali tańce polskie.

Przygotowali także inscenizację mitów greckich (po angielsku, w przygotowanych wcześniej kostiumach i z własnoręcznie wykonanymi rekwizytami!), brali udział w igrzyskach na prawdziwym greckim stadionie i oglądali wodospady w Edessie.

Odwiedzili też Saloniki, muzeum grobów królewskich w Aigai, kamienną wioskę, ruiny antycznego miasta, a także Wąwóz Enipeas i Studnia Afrodyty, gdzie spacerowali u podnóża Olimpu do naturalnych „basenów” utworzonych przez tamtejsze wodospady.

Samodzielni, kreatywni, obowiązkowi

Co najbardziej zaskoczyło uczestników projektu podczas wyjazdu?

— Chyba przede wszystkim to, że są bardziej samodzielni, kreatywni i obowiązkowi niż przypuszczali — mówi Aneta Staszczyszyn. — Wspaniałe było także to, że wszędzie witano nas z ogromną życzliwością i nie chodzi tylko o naszych gospodarzy, ale także o ludzi spotykanych na ulicy.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama