Nowy, 160-metrowy wiadukt w ciągu ul. Strzegomskiej na wysokości Wrocławskiego Parku Technologicznego, stoi już od jakiegoś czasu. Dzięki niemu tramwaje oraz autobusy MPK będą bezkolizyjnie przejeżdżać nad torami kolejowymi, co pozwoli uniknąć korków.
Na samym wiadukcie położono już tory, lecz prowadzone są prace wykończeniowe na najazdach, gdzie trwa betonowanie i przygotowanie pod torowisko. Zamontowano słupy trakcyjne. Sporo dzieje się również pod samą przeprawą.
Pod wiaduktem prowadzone są prace przy nawierzchni bitumicznej, przebudowany jest kilkusetmetrowy fragment ul. Robotniczej na skrzyżowaniu z ul. Wagonową. Mamy wybudowane przejścia dla pieszych i fragmenty drogi rowerowej. Rowerzyści i piesi będą poruszać się pod wiaduktemKrzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
TAT na Nowy Dwór. Setki nowych drzew
Jednocześnie wzdłuż inwestycji – od pl. Orląt Lwowskich do wysokości Wrocławskiego Parku Technologicznego i Wyższej Szkoły Bankowej – nasadzono 444 drzewa oraz kilkadziesiąt tysięcy krzewów. To jednak nie koniec.
– Prace są kontynuowane. Na pierwszym odcinku od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z Rogowską nasadzimy blisko 900 drzew. Trzymamy kciuki, żeby te drzewa się przyjęły. Są to: dęby, lipy, klony, graby, jesiony. Zielono będzie wzdłuż ul. Robotniczej, przy ul. Smoleckiej, na pętli Wrocławski Park Przemysłowy, niedaleko ul. Śrubowej, Nabycińskiej. Zbliżamy się z nasadzeniami w kierunku ul. Babimojskiej – wylicza Świercz.
Kanalizacja i torowisko
Bliżej ul. Rogowskiej drogowcy wkrótce będą przygotowywać podbudowę pod torowisko. Na razie przy skrzyżowaniu z Estońską wymieniane są sieci podziemne.
Jednocześnie działamy na ul. Rogowskiej, na ostatnim etapie inwestycji. Na odcinku od pętli autobusowej w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór do skrzyżowania z ul. Zemską wymieniana jest kanalizacja. Po 8-9 miesiącach rozpoczniemy prace przy budowie samego torowiska od skrzyżowanie ul. Zemskiej z Rogowską do ul. Strzegomskiej. W sumie to 2 km torowiskaKrzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Wartość całkowita projektu to: 386 mln zł brutto, a obecnie wydano prawie 275 mln zł. Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej w kwocie 117 mln zł, lecz trwają rozmowy, żeby ją podnieść do 182 mln zł w wyniku przyznania ewentualnych środków z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.