Aleja Wielkiej Wyspy to łącznie 3 km nowej drogi, która będzie w znacznej części przebiegać nad Odrą i Oławą oraz ich dolinami.
Przeprawa nad Oławą będzie mieć 350 m długości, a nad Odrą 700 m i zostanie jednym z dłuższych wrocławskich mostów. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Prace zakończone zostaną w 2023 roku.
Łączny koszt inwestycji wynosi 234 mln zł.
Postępy w pracach nad Aleją Wielkiej Wyspy
Obecnie powstaje ustrój nośny mostu nad rzeką Oławą. Niebawem pojawią się szalunki i zbrojenie.
Stalowe elementy konstrukcyjne przyjadą do Wrocławia z Zagłębia Dąbrowskiego. Wzmocniono już grunt pod most nad Oławą, pojawiły się podpory.
Jednocześnie trwają prace związane z budową najazdu na most od strony ul. Krakowskiej. Powstają charakterystyczne elementy konstrukcyjne np. wiadukt nad ul. WilcząKrzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Z drugiej strony, od Biskupina w kierunku Odry, powstaje nasyp pozwalający dojechać do przeprawy budowanej nad tą rzeką. Na ul. Międzyrzeckiej widać elementy układu nośnego oraz wózka nawisowego – zarówno od strony wspomnianej ul. Międzyrzeckiej, jak i ul. Biegasa.
Żeby rozpocząć budowę mostu nad Oławą wcześniej zlikwidowano stary gazociąg znajdujący się na wysokości Kładki Siedleckiej. Gazociąg przepięto i schowano pod ziemią.
Nowa ulica Wilcza i wjazd na AWW
Pod nowym kilkudziesięciometrowym wiaduktem będzie przebiegać nowa ul. Wilcza, znajdująca się przy działkach rekreacyjnych. Położono już część chodnika, wykonano korytowanie pod jezdnię.
Tuż obok, na ślimaku na ul. Krakowskiej, w ciągu kilku tygodni powinna zostać położona masa bitumiczna na łącznicy prowadzącej na sam wjazd na Aleję Wielkiej Wyspy. Wkrótce asfalt pojawi się po drugiej stronie inwestycji.
Masę bitumiczną położymy na pierwszym odcinku ul. Dembowskiego. Powinno to nastąpić już w kwietniuKrzysztof Świercz
Trwają też przygotowania pod budowę nowej drogi rowerowej.