Opłatomaty znajdują się w Centrach Obsługi Mieszkańca na parterze budynków Urzędu Miejskiego Wrocławia przy:
- ul. G. Zapolskiej 4:
- w holu (obsługa bezgotówkowa),
- w sali S2 - Rejestracja Pojazdów (obsługa bezgotówkowa i gotówkowa),
- ul. Kotlarskiej 41 (obsługa bezgotówkowa),
- pl. Nowy Targ 1-8 (obsługa bezgotówkowa).
Ponadto w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. P. Włodkowica 20/22 znajdują się dwa opłatomaty - przystosowane do przyjmowania wpłat gotówkowych i bezgotówkowych jedynie z tytułu opłaty skarbowej.
Instrukcja obsługi opłatomatu - pdf
Opłatomaty umożliwiają dokonywanie bez prowizji i opłat:
- płatności bezgotówkowych (za pomocą stykowych kart płatniczych systemów Visa i Mastercard),
- płatności gotówkowych (urządzenia przyjmują banknoty i bilon oraz wydają resztę w banknotach i bilonie).
W opłatomatach można zapłacić należność z tytułu:
a) podatków i opłat od osób fizycznych:
- od nieruchomości, rolnego i leśnego,
- łącznego zobowiązania pieniężnego,
- za wieczyste użytkowanie gruntu;
b) rejestracji samochodu:
- zakupionego za granicą lub zakupionego w kraju,
- zakupionego w kraju (pozostawienie dotychczasowych tablic rejestracyjnych),
- czasowa rejestracja samochodu na wniosek właściciela;
c) innych uprawnień dla kierowców:
- za prawo jazdy,
- za międzynarodowe prawo jazdy,
- za pozwolenie na kierowanie tramwajem;
d) opłaty skarbowej:
- za wydanie zaświadczeń i innych dokumentów,
- za potwierdzenie własnoręczności podpisu,
e) opłat za informację adresową.
Ewentualne reklamacje związane z funkcjonowaniem opłatomatu (np. brak wydruku) można zgłaszać:
- w Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym znajduje się dany opłatomat,
- na infolinii PKO Bank Polski pod numerem telefonu: 801 302 302* (telefony stacjonarne) lub 81 535 60 60* (telefony komórkowe).
* opłata zgodna z taryfą operatora
W opłatomatach można zapłacić należność z tytułu:
a) podatków i opłat od osób fizycznych:
- od nieruchomości, rolnego i leśnego,
- łącznego zobowiązania pieniężnego,
- za wieczyste użytkowanie gruntu;
b) rejestracji samochodu:
- zakupionego za granicą lub zakupionego w kraju,
- zakupionego w kraju (pozostawienie dotychczasowych tablic rejestracyjnych),
- czasowa rejestracja samochodu na wniosek właściciela;
c) innych uprawnień dla kierowców:
- za prawo jazdy,
- za międzynarodowe prawo jazdy,
- za pozwolenie na kierowanie tramwajem;
d) opłaty skarbowej:
- za wydanie zaświadczeń i innych dokumentów,
- za potwierdzenie własnoręczności podpisu,
e) opłat za informację adresową.
Ewentualne reklamacje związane z funkcjonowaniem opłatomatu (np. brak wydruku) można zgłaszać:
- w Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym znajduje się dany opłatomat,
- na infolinii PKO Bank Polski pod numerem telefonu: 801 302 302* (telefony stacjonarne) lub 81 535 60 60* (telefony komórkowe).
* opłata zgodna z taryfą operatora