Obecnie w budynkach Gminy działa 12 opłatomatów: 6 gotówkowych/bezgotówkowych (płatność gotówką lub kartą) oraz 6 bezgotówkowych (płatność tylko kartą). Znajdują się one w następujących lokalizacjach:
- Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41 – 2 szt.
- Centrum Obsługi Mieszkańca I przy ul. G. Zapolskiej 4 – 3 szt.
- Centrum Obsługi Mieszkańca II przy pl. Nowy Targ 1-8 – 2 szt.
- Centrum Obsługi Mieszkańca IV przy al. M Kromera 44 – 1 szt.
- Centrum Obsługi Mieszkańca VI w CH Magnolia przy ul. Legnickiej 58 – 1 szt.
- Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, ul. Długa 49 – 1 szt.
- Urząd Stanu Cywilnego, ul. P. Włodkowica 20 – 2 szt. (przystosowane do przyjmowania wpłat gotówkowych i bezgotówkowych jedynie z tytułu opłaty skarbowej).
W COP przy ul. Kotlarskiej oraz COM na pl. Nowy Targ stanęły opłatomaty gotówkowe i bezgotówkowe. Wcześniej można było tam płacić wyłącznie kartą.
Opłatomaty umożliwiają dokonywanie bez prowizji i opłat:
-
płatności za pomocą stykowych kart płatniczych systemów Visa i Mastercard,
- płatności gotówkowych (urządzenia przyjmują banknoty i bilon oraz wydają resztę w banknotach i bilonie).
W opłatomatach można zapłacić należność z tytułu:
a) podatków (decyzja podatkowa musi zawierać kod dwuwymiarowy 2D, opłatę można dokonać tylko poprzez zeskanowanie decyzji przy pomocy skanera kodów na urządzeniu):
- podatek od nieruchomości,
- podatek rolny,
- podatek leśny,
- łączne zobowiązanie podatkowe,
- użytkowanie wieczyste;
b) rejestracji samochodu:
- rejestracji samochodu zakupionego za granicą,
- rejestracja samochodu zakupionego w kraju,
- rejestracja samochodu zakupionego w kraju (pozostawienie dotychczasowych tablic rej.),
- rejestracja czasowa samochodu na wniosek właściciela;
c) prawa jazdy i innych uprawnień dla kierowców:
- prawo jazdy,
- międzynarodowe prawo jazdy,
- pozwolenie na kierowanie tramwajem;
d) opłaty skarbowej:
- zaświadczenie,
- pełnomocnictwo,
- decyzja,
- potwierdzenie własnoręczności podpisu,
- potwierdzenie zgodności z oryginałem;
e) opłaty za informację adresową.
Ewentualne reklamacje związane z funkcjonowaniem opłatomatu (np. brak wydruku) można zgłaszać:
- w Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym znajduje się dany opłatomat,
- na infolinii PKO Bank Polski pod numerem telefonu: 801 302 302* (telefony stacjonarne) lub 81 535 60 60* (telefony komórkowe).
* opłata zgodna z taryfą operatora