Otwarta w 1930 r. jako Dom Towarowy Wertheim i przebudowana w latach 2005 – 2009 Renoma przed zmianą aranżacji wnętrz. Nowa koncepcja będzie oparta na badaniach satysfakcji klientów – deklaruje jej właściciel, spółka Globalworth Poland.
Jak dotychczas w ofercie Renomy znajdą się marki modowe premium, nowoczesne usług i autorskie koncepty restauracyjne. Nową ofertę domu handlowego uzupełnią elastyczne przestrzenie coworkingowe.
– Coraz ważniejszą rolę na rynku odgrywają centra z wielofunkcyjnymi powierzchniami, rozbudowaną gastronomią. Konceptem nr 1 w Polsce pod tym względem jest niezwykle popularna warszawska Hala Koszyki, której jesteśmy właścicielem. Łączy ona biura, handel, nowoczesne usługi, rozrywkę, autorskie projekty restauracyjne oraz powierzchnie konferencyjne – dodaje Anna Merta, Leasing Director w Globalworth Poland.
Historia i nowoczesność
Za przygotowanie nowej koncepcji wystroju wnętrz domu handlowego odpowiada zespół architektów z Pracowni Projektowej Maćków.
Renoma, źródło: inwestor
– Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym – mówi Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005 – 2009.
Renoma, źródło: inwestor
Zmianie ulegnie również plac Czysty, położony pomiędzy Renomą i Podwalem.
Powstanie tam aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.
Start w przyszłym roku
Pierwsze prace rearanżacyjne są zaplanowane na IV kwartał 2020 r.
– Ze względu na komfort naszych klientów prace remontowe będą prowadzone w kilku etapach. Remont będzie przeprowadzany we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach budynku. Dołożymy wszelkich starań, żeby prowadzony remodeling nie zakłócił spokojnych zakupów – zapewnia Barbara Wójcik Dyrektor DH Renoma.
Globalworth nie podaje jeszcze terminu zakończenia prac, zapowiada jednak, że głównym celem projektu jest stworzenie ulubionego miejsca spędzania czasu przez mieszkańców Wrocławia.
Jak zmienią się centra handlowe?
Przedstawiciele Globalworth Poland uważają, że duża podaż wielkopowierzchniowych, wielokondygnacyjnych galerii handlowych sprawia, że klienci szukają mniejszych, specjalistycznych centrów, w których mogą delektować się kawą czy posiłkiem w gronie przyjaciół. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland.
W Polsce istnieje liczna grupa społeczna, która z powodu zobowiązań zawodowych i rodzinnych ma nadal trudności ze znalezieniem czasu na zakupy w innym dniu tygodnia niż niedziela. Według szacunków Retail Institute w 2018 roku centra handlowe straciły 17,84 mln klientów robiących do tej pory zakupy w tym dniu. Dynamicznie zwiększa się także liczba kupujących w sieci. Na koniec grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. Liczba osób, które łączą ze sobą zakupowa kanały offline i online sięga 14 milionów.
Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce – 948 mkw. na 1000 mieszkańców.
źródło: mat. prasowy