wroclaw.pl Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 16°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama
Dział Badań i Rozwoju w  fabryce Bosch w Mirkowie liczy już ponad 80 osób. Bosch
Dział Badań i Rozwoju w fabryce Bosch w Mirkowie liczy już ponad 80 osób.

Zakład układów hamulcowych Bosch w Mirkowie koło Wrocławia to kompleksowy ośrodek produkcyjno-badawczy, który powstał w 1996 r. Jego znaczenie dla całego koncernu jest tym większe, że od dekady z sukcesami funkcjonuje tam wyspecjalizowany Dział Badań i Rozwoju, gdzie powstają jedne z największych innowacji w branży motoryzacyjnej.

Reklama

Bosch w Mirkowie – jeden z najnowocześniejszych ośrodków badań dla branży motoryzacyjnej w Europie

Dział Badań i Rozwoju fabryki Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem, który świętuje właśnie swój jubileusz 10-lecia, to jeden z najnowocześniejszych ośrodków badań i rozwoju nie tylko na Dolnym Śląsku, ale i w Europie.

Jego zadaniem jest projektowanie i rozwój nowoczesnych układów hamulcowych. Od początku wspiera zarówno zakład produkcyjny w Mirkowie, jak i inne fabryki koncernu Bosch, rozwijając ofertę motoryzacyjną firmy. Wrocławski ośrodek jest centrum kompetencji w zakresie prac nad zbiornikiem wyrównawczym płynu hamulcowego – podstawowym komponentem zespołów mocy każdej generacji.

Ponad 80 wysokiej klasy specjalistów

Dział Badań i Rozwoju składa się obecnie z ponad 80-osobowej wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, m.in. inżynierów ds. testów, konstruktorów, projektantów i techników.

Projektujemy elementy układów hamulcowych nie tylko dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Naszym kluczowym produktem są kolejne generacje iBoostera, który jest przeznaczony zarówno dla pojazdów z napędem hybrydowym, jak i całkowicie elektrycznym. Jest on także wykorzystywany w pracach projektowych nad pojazdami autonomicznymi. Obecnie pełnimy kluczową rolę w tworzeniu układów hamulcowych dla pojazdów przyszłości
Eligiusz Stefaniak, dyrektor Działu Badań i Rozwoju w fabryce Bosch w Mirkowie

IBooster to system wspomagania układu hamulcowego, który pozwala na skrócenie drogi hamowania, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Jego oprogramowanie może być skonfigurowane tak, by odpowiednio ustawić wyczucie pedału hamulca, dostosowując je do wymogów konkretnych producentów.

Ta sama jednostka iBoostera może być więc umieszczana w różnych modelach samochodów, nadając każdemu pojazdowi indywidualne cechy.

Tworzenie innowacji wspiera sztuczna inteligencja

Zespół Działu Badań i Rozwoju uczestniczy również w pracach rozwojowych koncernu przy opracowywaniu kolejnych generacji układów hamulcowych np. Zintegrowanego Zespołu Mocy (eng. Integrated Power Brake). Tym samym współtworzy obecne trendy elektryfikacji i wspiera dalszą automatyzację jazdy. Prowadzone są tu także prace z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

W Dziale Badań i Rozwoju niedawno powstał także nowy zespół odpowiedzialny za obszar testowy, który uzupełnia istniejące obszary badań funkcjonalnych i wytrzymałościowych o wibroakustykę.

Naszym największym sukcesem jest stworzenie zespołu odpowiedzialnego za zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego. Wytyczamy tu nie tylko sposób, w jaki jest on konstruowany, ale też tworzymy zupełnie innowacyjne podejście do tego, jak można prowadzić proces rozwojowy. Zwracamy się tu w kierunku sztucznej inteligencji, przy pomocy której rozwijamy nasze produkty
Eligiusz Stefaniak

Najważniejsza ekologiczna motoryzacja

Obecnie w fabryce Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem produkowane są układy hamowania, które są stosowane w pojazdach wielu koncernów motoryzacyjnych.

W ciągu ostatniego ćwierćwiecza na liniach produkcyjnych wytworzono ponad 37 mln komponentów i dostarczono je na 5 kontynentów. Obecnie w Mirkowie co 3 sekundy produkowane są różnego rodzaju układy hamulcowe. Zakład zatrudnia obecnie ponad 900 osób.

Nasza firma ze swoją 25-letnią tradycja jest nie tylko producentem nowoczesnych układów hamulcowych, ale przede wszystkim centrum badawczo-rozwojowym i kompetencyjnym dla grupy Bosch w procesie rozwoju nowoczesnych układów hamulcowych. Dzięki temu możemy tworzyć bezpieczną, fascynującą, a przede wszystkim ekologiczną motoryzację
Piotr Pyzio, dyrektor zakładu Robert Bosch w Mirkowie

Grupa Bosh w Polsce jest obecna od roku 1992

Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. 

Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia blisko 7,7 tys. pracowników.

W 2021 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości blisko 6,1 mld zł, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły blisko 12 mld złotych.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl