- zakaz prowadzenia działań reklamowych na elewacji budynku i w witrynach okiennych (także po wewnętrznej stronie okien i witryn)
- zakaz prowadzenia działań reklamowych w formie stojaka ustawionego przed budynkiem (np. potykacz)
WYJĄTKI
- szyld na ścianie budynku
- menu lokali gastronomicznych przy wejściu na elewacji budynku, w którym działalność gastronomiczna jest prowadzona, dodatkowo można wystawić nie więcej niż 1 stojak z menu przed lokalem (jeśli do lokalu prowadzą 2 wejścia, oddalone o więcej niż 15 m – 2 stojaki z menu)
- lokale gastronomiczne i instytucje kultury mają prawo do wystawienia jednego stojaka z menu lokalu gastronomicznego/informacją o działalności instytucji kultury
Formalności dotyczące zamieszczenia szyldu
Procedura zamieszczania szeroko rozumianej reklamy w miejskiej przestrzeni publicznej nie zmienia się. Montaż nośnika reklamowego wymaga:
- zgody właściciela obiektu (Gmina lub własność prywatna)
- zgłoszenia prac budowlanych przyjętego przez Wydział Architektury i Zabytków UM (WAZ)/ decyzji WAZ o pozwoleniu na budowę, opinii Zespołu Estetyki i Analiz WAZ
- uzgodnień z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków – w przypadku obiektów zabytkowych
Zmieniają się natomiast szczegółowe zasady ekspozycji reklam na obszarze parku, co przyczyni się do polepszania warunków prowadzenia działalności reklamowej. Na ograniczeniu wielkości i liczby reklam skorzystają wszyscy przedsiębiorcy, bowiem oddziaływanie pozostałych reklam będzie większe niż obecnie (nadmiar reklam w przestrzeni publicznej wywołuje chaos, w wyniku, którego poszczególne reklamy przestają być zauważane).
Zakazy i ograniczenia w zakresie: montażu szyldów i prowadzenia działań reklamowych na budynkach:
- Zakazuje się: prowadzenia działań reklamowych na elewacji budynku i w witrynach okiennych, nawet po wewnętrznej stronie okien i witryn. Wyjątek:
- szyld na ścianie budynku. Forma i montaż szyldu wymaga: zgody właściciela budynku, opinii WAZ oraz dopełnienia formalności wynikających z przepisów prawa budowlanego (zgłoszenie albo decyzja WAZ).
- menu lokali gastronomicznych. Podmiot działający na terenie Parku ma prawo do zamontowania 1 nośnika reklamowego z menu na elewacji budynku, w którym działalność gastronomiczna jest prowadzona oraz wystawienia nie więcej niż 1 stojaka z menu przed lokalem (jeśli do lokalu prowadzą 2 wejścia, oddalone o więcej niż 15 m – 2 stojaki z menu). Forma i montaż nośników reklamowych z menu wymaga zgody właściciela budynku, opinii i uzgodnień z WAZ a także dopełnienia formalności wynikających z przepisów prawa budowlanego (zgłoszenie albo decyzja WAZ)
- Zakazuje się: prowadzenia działań reklamowych w formie stojaka ustawionego przed budynkiem (np. potykacz).Wyjątek:
- lokale gastronomiczne i instytucje kultury mają prawo do wystawienia jednego stojaka z menu lokalu gastronomicznego/ informacją o działalności instytucji kultury.
- Nie dopuszcza się: prowadzenia działań reklamowych, w tym umieszczania szyldów i nośników reklamowych bez:
- zachowania ładu kompozycyjnego tj. uwzględnienia osi poziomych i pionowych podziałów, w szczególności wyznaczonych otworami okiennymi i drzwiowymi,
- utrzymania tej samej stylistyki, formy, materiału i koloru nośników reklamowych i szyldów odnoszących się do jednego lokalu użytkowego.
Instrukcja/procedura umieszczania szyldów w pasie drogowym
Co trzeba zrobić, żeby zamieścić szyld?
Procedura zamieszczania szeroko rozumianej reklamy w miejskiej przestrzeni publicznej nie zmienia się. Montaż nośnika reklamowego wymaga: zgody właściciela obiektu, zgłoszenia prac budowlanych, opinii i uzgodnień z WAZ. W odniesieniu do szyldów umieszczanych w przestrzeni pasa drogowego, wymagane jest również zezwolenie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta (wydawane w formie decyzji administracyjnej w odniesieniu do drogi publicznej lub umowy cywilnoprawnej- w przypadku drogi wewnętrznej). Zmieniają się natomiast szczegółowe zasady ekspozycji reklam na obszarze parku kulturowego.