wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:04

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Miasto
  4. Szyldy, reklamy i Park Kulturowy
  5. Park Kulturowy
  6. Procedury
  7. Szyldy
    • zakaz prowadzenia działań reklamowych na elewacji budynku i w witrynach okiennych (także po wewnętrznej stronie okien i witryn)
    • zakaz prowadzenia działań reklamowych w formie stojaka ustawionego przed budynkiem (np. potykacz)

WYJĄTKI

      • szyld na ścianie budynku
      • menu lokali gastronomicznych przy wejściu na elewacji budynku, w którym działalność gastronomiczna jest prowadzona, dodatkowo można wystawić nie więcej niż 1 stojak z menu przed lokalem (jeśli do lokalu prowadzą 2 wejścia, oddalone o więcej niż 15 m – 2 stojaki z menu)
      • lokale gastronomiczne i instytucje kultury mają prawo do wystawienia jednego stojaka z menu lokalu gastronomicznego/informacją o działalności instytucji kultury

Formalności dotyczące zamieszczenia szyldu

Procedura zamieszczania szeroko rozumianej reklamy w miejskiej przestrzeni publicznej nie zmienia się. Montaż nośnika reklamowego wymaga:

      1. zgody właściciela obiektu (Gmina lub własność prywatna)
      2. zgłoszenia  prac budowlanych przyjętego przez Wydział Architektury i Zabytków UM (WAZ)/ decyzji WAZ o pozwoleniu na budowę, opinii Zespołu Estetyki i Analiz WAZ
      3. uzgodnień z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków – w przypadku obiektów zabytkowych

Zmieniają się natomiast szczegółowe zasady ekspozycji reklam na obszarze parku, co  przyczyni się do polepszania warunków prowadzenia działalności reklamowej. Na ograniczeniu wielkości i liczby reklam skorzystają wszyscy przedsiębiorcy, bowiem oddziaływanie pozostałych reklam będzie większe niż obecnie (nadmiar reklam w przestrzeni publicznej wywołuje chaos, w wyniku, którego poszczególne reklamy przestają być zauważane).

Zakazy i ograniczenia w zakresie: montażu szyldów i prowadzenia działań reklamowych na budynkach:

      1. Zakazuje się: prowadzenia działań reklamowych  na elewacji budynku i w witrynach okiennych, nawet po  wewnętrznej stronie okien i witryn. Wyjątek:
        • szyld na ścianie budynku. Forma i montaż szyldu wymaga: zgody właściciela budynku, opinii WAZ oraz dopełnienia formalności wynikających z przepisów prawa budowlanego (zgłoszenie albo decyzja WAZ).
        • menu lokali gastronomicznych. Podmiot  działający na terenie Parku ma prawo do zamontowania 1 nośnika reklamowego z menu na elewacji budynku, w którym działalność gastronomiczna  jest prowadzona oraz wystawienia nie więcej niż 1 stojaka z menu przed lokalem (jeśli do lokalu prowadzą 2 wejścia, oddalone o więcej niż 15 m – 2 stojaki z menu).  Forma i montaż nośników reklamowych z menu wymaga zgody  właściciela budynku, opinii i uzgodnień z WAZ a także dopełnienia formalności wynikających z przepisów prawa budowlanego (zgłoszenie albo decyzja WAZ)
      2. Zakazuje się: prowadzenia działań reklamowych w formie stojaka ustawionego przed budynkiem (np. potykacz).Wyjątek:
        • lokale gastronomiczne i instytucje kultury mają prawo do wystawienia jednego stojaka z menu lokalu gastronomicznego/ informacją o działalności instytucji kultury.
      3. Nie dopuszcza się: prowadzenia działań reklamowych, w tym umieszczania szyldów i nośników reklamowych bez:
        • zachowania ładu kompozycyjnego tj. uwzględnienia osi poziomych i pionowych podziałów, w szczególności wyznaczonych otworami okiennymi i drzwiowymi,
        • utrzymania tej samej stylistyki, formy, materiału i koloru nośników reklamowych i szyldów odnoszących się do jednego lokalu użytkowego.

Instrukcja/procedura umieszczania szyldów w pasie drogowym

Co trzeba zrobić, żeby zamieścić szyld? 

Procedura zamieszczania szeroko rozumianej reklamy w miejskiej przestrzeni publicznej nie zmienia się. Montaż nośnika reklamowego wymaga: zgody właściciela obiektu, zgłoszenia prac budowlanych, opinii i uzgodnień z WAZ. W odniesieniu do szyldów umieszczanych w przestrzeni pasa drogowego, wymagane jest również zezwolenie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta (wydawane w formie decyzji administracyjnej w odniesieniu do drogi publicznej lub umowy cywilnoprawnej- w przypadku drogi wewnętrznej). Zmieniają się natomiast szczegółowe zasady ekspozycji reklam na obszarze parku kulturowego.

Pełna informacja na stronie BIuletynu Informacji Publicznej

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl