Przegląd Piosenki Aktorskiej 2025 – Freaks or Normals
– Zawsze szukam myśli przewodniej towarzyszącej Przeglądowi Piosenki Aktorskiej. W tym roku zadedykowałem festiwal szaleństwu i normalności (freaks or normals). Nie traktuję szaleństwa w kategorii jednostki chorobowej, ale raczej osobliwej atmosfery, która ogarnia sfery naszego bytowania w codzienności – tłumaczy Cezary Studniak, dyrektor artystyczny PPA 2025.
I dodaje, że czasem trudno odróżnić, co jest normalne, a co szalone. – To niepokojące, z drugiej jednak strony, czy nie warto szaleństwa zaakceptować? My, artyści, z naszą tendencją do ekshibicjonizmu, umiemy o tych dylematach opowiadać – zaznacza.
PPA 2025 – kultura w dobrej współpracy
Tegoroczny Przegląd Piosenki Aktorskiej to efekt współpracy kilku podmiotów. A idea współpracy jest pokłosiem ubiegłorocznego Kongresu Kultury Wrocławia i Dolnego Śląska.
– Podczas jednego z paneli dyskusyjnych wiceprezydent Wrocławia Renata Granowska przedstawiała elementy strategii Wrocławia, a wśród nich wydarzenia kulturalne wysokiej rangi i zapewnienie ciągłości festiwalom o dużej tradycji. Przegląd Piosenki Aktorskiej wpisuje się w tę ideę, a przekonujemy się, że w kulturze razem można więcej – mówił dyrektor Capitolu Hubert Zasina.
Jarosław Rabczenko, wicemarszałek województwa dolnośląskiego, podkreślał, że realizowanie przedsięwzięć razem z miastem Wrocław i innymi partnerami daje wiele korzyści, m.in. dla jakości artystycznej, ale i pomnożenia budżetu.
Wiceprezydent Wrocławia Michał Młyńczak, podkreślał, że miasto Wrocław jest otwarte na kulturę i przeznacza na nią wiele milionów, współfinansując także Przegląd Piosenki Aktorskiej, który przyciąga do Wrocławia nie tylko znakomitych artystów, ale i ludzi, którzy pragną stać się częścią wrocławskiej kultury uczestnicząc w wydarzeniach.
Szef Ośrodka Kultury i Sztuki, Igor Wójcik podkreślał, że OKiS powraca jako współorganizator PPA po wielu latach (był organizatorem m.in. w 1976 i w latach 90. XX wieku). – Powrót na PPA to dla nas powrót do korzeni, postaramy się nie zawieść – mówił.
Gala PPA – o Stanisławie Radwanie (22.03, 23.03, godz. 17.00 i 20.00)
Inauguracyjny spektakl „R.A.D.W.A.N. – sztuka znikania” wyreżyseruje Ewa Konstancja Bułhak. Będzie poświęcony postaci Stanisława Radwana, znakomitego kompozytora, ikony artystycznej Krakowa. – Jest moim mistrzem i ważne, aby jak najwięcej ludzi wiedziało o tym wielkim kompozytorze – podkreśla Bułhak.
Wybrała teksty Zbigniewa Herberta, które łączą się w całość z muzyką Stanisława Radwana. – To czas, aby zabrzmiał list do Drogich Nieznajomych Herberta z 1995 roku. To niesamowite, ale byłam na roku, do którego poeta wystosował ten list, a jego tekst jest dla mnie przesłaniem – przyznaje Ewa Konstancja Bułhak.
Podczas koncertu wystąpią Ewa Konstancja Bułhak, Werusza Kowalska, Olga Lisiecka, Ewa Prus, Katarzyna Zielińska, Jacek Braciak, Marcin Januszkiewicz, Filip Karaś, Kacper Kuszewski i Maciej Maciejewski.
Gwiazdy Przeglądu Piosenki Aktorskiej 2025 – wybrane wydarzenia
Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki (21.03, godz. 17.00, Wrocławskie Centrum Kongresowe)
Jak zawsze Przegląd Piosenki Aktorskiej rozpocznie II etap Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki. W tym roku spośród 101 kandydatów wybrano 19 uczestników.
Spektakl „Kopciuch” (23.03, godz. 18.00, AST)
Teatr Studyjny w Łodzi pod kierunkiem Cezarego Studniaka przygotował spektakl z tekstem Janusza Głowackiego wokół tematu przemocy. – Wciąż gorący i żywy temat, bo przemoc i upokarzanie stały się elementami socjotechniki, a to bardzo niebezpieczne – podkreśla Cezary Studniak.
Pieśni malowane teraz (24.03, godz. 19.00, Capitol)
Koncert-performans w reżyserii Agaty Dudy-Gracz i Cezarego Studniaka. Duża scena stanie się pracownią artystyczną. Artyści Capitolu (m.in. Artur Caturian, Emose Uhunmwangho, Justyna Szafran) wykonają pieśni, zaś na oczach widzów plastycznie pokażą pieśni uznani artyści, m.in. Piotr Kosałka, Edyta Olszewska, Jacek Sroka.
Pianista z Libanu (25.03, godz. 18.00, Piekarnia)
Bachar Mar-Khalifé pochodzi z Libanu i w jego wspomnieniach jest jeszcze realne zagrożenie, jakie czaiło się na ulicach Bejrutu. Rodzice zabrali go do Francji, gdzie spokojnie dorastał, ale w sercu nadal ma melodie z ojczystego kraju, które zaprezentuje podczas koncertu.
FO'PLAFONDS (25.03, godz. 20.00, Impart)
Show muzyczny na instrumentach pozyskanych z recyclingu.
Serce ze szkła. Musical zen (26.03, godz. 18.00, Capitol)
Inspirowany baśnią Andersena „Królowa śniegu” i biograficznym wywiadem z Janem i Marią Peszkami spektakl w reż. Cezarego Tomaszewskiego. – Powstała historia, która wymyka się opisowi, rzecz o poszukiwaniu samego siebie z prośbą o zaakceptowanie nieprzystosowania, nieprzystawalności – wyjaśnia Cezary Studniak.
Jan Młynarski & Brass Federacja (26.03, godz. 20.30, Impart)
Tym razem artysta zaprezentuje zestaw narokotyków. – To projekt z przedwojennymi pieśniami, dla których wspólnym mianownikiem są psychoaktywne substancje, ale nie obawiajmy się, bo będzie to apoteoza miłości, która jest najbardziej psychoaktywną substancją ze wszystkich – zapowiada Cezary Studniak.
Dakh Daughters: Danse Macabre (27.03, godz. 18.00, Impart)
Sześć artystek o wojnie na Ukrainie. Zaproszenie do wspólnego doświadczania, pojednania, uzdrowienia.
Koncert finałowy (29.03, godz. 16.00, 20.30, Capitol)
Część I: Finał Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki
Część II: Mirrors reż. Ewa Kaim i Agnieszka Kozak
Dyskusja i koncert: Po co śpiewać w teatrze? (30.03, godz. 19.00, Capitol)
Spotkanie wokół tematu, czym, jest dzisiaj teatr muzyczny, a częścią spotkania będzie koncert w reż. Konrada Imieli. Wystąpią m.in. Marcin Czarnik, Jan Klata, Łona, Emose Uhunmwangho.
Bilety na PPA 2025 – gdzie kupić
Jak zawsze w kasach i online. Od soboty 15 lutego od godz. 10.00. Ceny od 10 zł do 200 zł za najdroższy bilet na koncert laureatów.
Przegląd Piosenki Aktorskiej – kto wygrywał PPA
1. Przegląd Piosenki Literackiej „Liryka '76” (12–14 grudnia 1976)
1. miejsce: Elżbieta Adamiak[1], Maria Alaszewicz, Mariusz Domaszewicz, Krystyna Krotoska, Lech Łotocki
2. Przegląd Piosenki Aktorsko-Literackiej PAL’79
1. miejsce – Danuta Morel, Irena Pająkówna, Dorota Pomykała, Dorota Stalińska, Halina Śmiela
3. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1980)
1. miejsce – Ludmiła Warzecha, Artur Barciś
4. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1981)
1. miejsce – Maria Meyer
5. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1984)
1. miejsce – Edyta Geppert[1]1. miejsce ex aequo – kwintet aktorek z Teatru im. Al. Fredry w Gnieźnie w składzie: Kaja Agnieszka Bień, Wanda Dolman-Rzyska, Justyna Polkowska, Dobrogniewa Budzińska, Krystyna Jóźwiak.
6. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1985)
1. miejsce – trio: Joanna Stasiewicz, Małgorzata Wolańska i Waldemar Wolański
7. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1986)
1. miejsce – Wojciech Walasik
8. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1987)
1. miejsce – Joanna Jeżewska, Joanna Kurowska, Daniela PopławskaNagroda Specjalna Jury – Grupa „Super Trio” z Poznania w składzie (Ewa Rakowska, Sławomir Szychowiak, Sławomir Weihs)
9. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1988)
1. miejsce – Nina Gajewska, 2. miejsce – Wojciech Kościelniak, 3. miejsce – Radosław Ciecholewski, Małgorzata Duda, Katarzyna Okoń; Wyróżnienia – Tadeusz Błażyński, Artur Zajt, Danuta Borsuk, Andrzej Słabiak, Beata Wojciechowska; Nagroda ZAKRu – Andrzej Ozga
10. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1989)
1. miejsce – Radosław Ciecholewski, Agnieszka Dondajewska, Małgorzata Farat, Dariusz Kordek, Bożena Krzyżanowska, Zuzanna Leśniak, Dorota Lulka, Andrzej Ozga, Dorota Pruszkowska, Renata Zarębska
11. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1990)
1. miejsce – duet: Katarzyna Kubat i Irena Tyl, Anna Parchimowicz, Dariusz Siastacz
12. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1991)
1. miejsce – Beata Fudalej, Hanna Śleszyńska, 2. miejsce – Beata Rybotycka, 3. miejsce – Julian Mere
13. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1992)
1. miejsce – duet: Piotr Gąsowski i Robert Rozmus, 2. miejsce – Jadwiga Kuta, Nagroda dziennikarzy – Jadwiga Kuta, Nagroda publiczności – Jadwiga Kuta, Nagroda Polskiego Radia – Jadwiga Kuta
14. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1993)
Producent: Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu
1. miejsce – Katarzyna Jamróz, 2. miejsce – Urszula Chlebińska, Przemysław Branny, Cztery równorzędne wyróżnienia – Agnieszka Greinert, Izabela Kuna, Julian Mere, Jarosław Rabenda
15. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1994)
1. miejsce – Joanna Kasperek, Mariusz Kiljan, Nagroda dziennikarzy Mariusz Kiljan, Wyróżnienie Konrad Imiela
16. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1995)
1. Jacek Ziobro – Grand Prix, Trzy równorzędne miejsca pierwsze: Gabriela Muskała, Marta Bizoń, Agnieszka Różańska
17. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1996)
1. miejsce – Justyna Szafran
18. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1997)
1. miejsce i Grand Prix – Katarzyna Groniec, 2. miejsce – Mariusz Drężek, 3. miejsce – Małgorzata Duda, Nagroda Dziennikarzy – Katarzyna Groniec, Nagroda publiczności – Małgorzata Duda, Wyróżnienia – Elżbieta Mrozińska, Agnieszka Wosińska, Paweł Mykietyn, Nagrody pozaregulaminowe – Mariusz Drężek, Małgorzata Duda, Wyróżnienia pozaregulaminowe – Tomasz Karolak, Agnieszka Maliszewska, Małgorzata Lewińska, Monika Stefaniak
19. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1998)
1. miejsce – Zuzanna Lipiec, 2. miejsce – Agnieszka Dygant, Maciej Pawłowski, 3. miejsce- Edyta Łukaszewska, Wyróżnienie od ZAiKS, Zasp i Gazety Wyborczej- Edyta Łukaszewska
20. Przegląd Piosenki Aktorskiej (1999)
1. miejsce – Kinga Preis, 2. miejsce – grupa Mumio, 3. miejsce – Sambor Dudziński
21. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2000)
1. miejsce – Jacek Bończyk, Nagroda publiczności – Maria Peszek, Nagroda Ewy Demarczyk – Edyta Jungowska
22. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2001)
1. miejsce Marcin Przybylski, 2. miejsce Magdalena Kumorek, 3. miejsce Joanna Liszowska, Nagroda Ewy Demarczyk – Marcin Przybylski
23. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2002)
1. miejsce – Iwona Loranc, 2. miejsce – Bogna Woźniak, 3. miejsce – Monika Dryl
24. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2003)
1. miejsce (Grand Prix) – Janusz Radek, Nagrody Publiczności – Janusz Radek, Nagrody Dziennikarzy – Janusz Radek, Nagroda Ewy Demarczyk – Dorota Osińska
25. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2004)
1. miejsce (Grand Prix) – Piotr Rogucki
26. Przegląd Piosenki Aktorskiej „Nowa Fala” (2005)
1. miejsce (Grand Prix) – Natalia Sikora, Nagrody Publiczności – Natalia Sikora, Nagrody Dziennikarzy – Natalia Sikora, Wyróżnienia: Joanna Słowińska i Beata Olga Kowalska
27. Przegląd Piosenki Aktorskiej „Nowe Sytuacje” (2006)
1. miejsce i Złoty Tukan – Bartek Porczyk, 2. miejsce i Srebrny Tukan – Karolina Cicha, 3. miejsce i Brązowy Tukan – Paweł i Piotr Kamińscy, Aranżer – Łukasz Damrych, Tukan dziennikarzy – Bartek Porczyk, Tukan publiczności – Bartek Porczyk, Nagroda Kapituły im. Aleksandra Bardiniego – Leszek Możdżer
28. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2007)
1. miejsce (Grand Prix) i Złoty Tukan – Wacław Mikłaszewski, 2. miejsce i Srebrny Tukan – Monika Węgiel, 3. miejsce i Brązowy Tukan – Katarzyna Dąbrowska, Wyróżnienie – Piotr DomalewskiTukan Aranżer-Akompaniator – Urszula Borkowska, Tukan Publiczności – Katarzyna Dąbrowska, Dyplom Mistrzowski Kapituły im. Aleksandra Bardiniego – Andrzej Poniedzielski, Tukan Dziennikarzy – Joanna Gonschorek, Tukan OFF – Hermetyczny Garaż
29. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2008)
1. nagroda (Złoty Tukan) – Mikołaj Woubishet, 2. Nagroda (Srebrny Tukan) – Agnieszka Rassalska z zespołem No Limits, 3. Nagroda (Brązowy Tukan) – Gabriela Kulka, Dyplomy Wyróżnienia – Gabriela Lencka, Agata Wątróbska i Łukasz Rostkowski. Tukan OFF – Małe Instrumenty za spektakl Elektrownia dźwięku oraz wyróżnienia – Bodo Kox i Agnieszka Bogdan za spektakl Pozytywka oraz Formacja Cytryna za spektakl Koniec półświni. Tukan Publiczności – nagroda widzów obecnych na Koncercie Finałowym – Justyna Woźniak.
30. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2009)
Grand Prix (Tukan Złoty i Skoda Fabia) – Justyna Wasilewska, Tukan Srebrny i 8 tys. zł – Aleksander Reznikow, Tukan Brązowy i 4 tys. zł – Julia Mikołajczak, Tukan Publiczności – Julia Mikołajczak, Tukan Dziennikarzy – Aleksander Reznikow, Nurt Off – nie przyznano Grand Prix. Dwa równorzędne drugie miejsca i nagrody po 5 tys. zł: „Vertinsky Project” i „O’Malley’s Bar”, wyróżnienie dla spektaklu „Gazy Super Szlachetne”, Nagroda Kapituły im. Aleksandra Bardiniego – Kinga Preis
31. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2010)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Zvezdana Novakovic, wyróżnienia: Maja Kleszcz, Ewa Szlempo, Tukan Publiczności – Adrianna Biernacka, Tukan Dziennikarzy – Małgorzata Fijałkowska. Nurt Off –Tukana Off i 10 tys. zł otrzymali autorzy spektaklu „Klaus der Grosse”. Wyróżnienie otrzymali autorzy spektaklu „Poszukiwacze zaginionego elementu”. W 2010 roku po raz pierwszy w historii wręczono także Tukana Ulicy, którego otrzymała grupa The Muflons.
32. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2011)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Joanna Oleś, Tukan Publiczności, Tukan Dziennikarzy – Krzysztof Szczepaniak, Nurt Off – Tukana Off zdobyli ex aequo Iga Gańczarczyk za spektakl „Nie ja” i Grzegorz Marciniak za „Środę”.
33. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2012)
Grand Prix (Tukan Złoty) oraz Tukan Publiczności – Jakub Pawlak, Tukan Dziennikarzy – Marcin Januszkiewicz, Nurt Off – Tukana Off zdobyli ex aequo Grupa Dochodzeniowa za spektakl „TV LAB” i Fundacja Cwentrala 71 za spektakl „Matka Gyubala Wahazara”.
34. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2013)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Kamil Studnicki, Tukan Publiczności i Tukan Dziennikarzy – Dominika Barabas, Nurt Off – Tukana Off zdobył zespół Sultan hagavik i Przyjaciele za spektakl „Pasja, czyli cała ta chujowa piosenka aktorska”.
35. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2014)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Irena Melcer. Wyróżnienia – Natalia Lubrano, Klara Broda. Tukan Dziennikarzy – Irena Melcer, Tukan Publiczności – Natalia Lubrano, Nurt Off – Tukana Off i 10 tys. zł otrzymał zespół Piła i Harfa (w składzie: Anna Bojara i Emilia Reiter).
36. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2015)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Maciej Musiałowski. Wyróżnienia: Mery Spolsky, Dominika Majewska., Tukan Dziennikarzy – Maciej Musiałowski, Tukan Publiczności – Weronika Kowalska, Nurt OffTukana Off i 10 tys. zł przyznano Inicjatywie Sentymentalnej za projekt „Pieśni przepiękne”. Wyróżnienie otrzymał spektakl w reż. Jana Naturskiego „Czekając na Otella”.
37. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2016)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Artur Caturian. Wyróżnienie otrzymał zespół KAPUCZINO w składzie: Małgorzata Biela, Mateusz Bieryt, Karolina Burek, Zuzanna Czerniejewska, Patryk Szwichtenberg, Karolina Wasilewska, Marcin Wojciechowski z PWST Kraków. Tukan Dziennikarzy – Adam TurczykTukan Publiczności – Ewa Prus, Nurt Off – Tukana Off i 10 tys. zł przyznano grupie Układ Formalny za spektakl „Matka Courage krzyczy”. Wyróżnienie otrzymał spektakl Pieśni dla miasta” (pomysł i opieka artystyczna Mateusz Przyłęcki).
38. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2017)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Marcin Januszkiewicz, wyróżnienie – Alicja Juszkiewicz, Tukan Dziennikarzy – Marcin Januszkiewicz, Tukan Publiczności – Karolina Micuła, Nurt Off – Tukana Off i 10 tys. zł przyznano Małgorzacie Wojciechowskiej i Maciejowi Zakrzewskiemu za spektakl „Trololo – Przesłania najjaśniejsze”.
39. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2018)
Złoty Tukan – Stanisław Linowski, Gala: „Miłe Panie i Panowie bardzo mili” – piosenki Wojciecha Młynarskiego, reż. Agnieszka Glińska, aranżacje Jan Emil Młynarski, choreografia Weronika Pelczyńska.
40. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2019)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Ralph Kaminski, Tukan Dziennikarzy – Albert Pyśk, Tukan Publiczności –Ralph Kaminski, Nurt Off – Tukana Off i 10 tys. zł przyznano spektaklowi „Papety po raz pierwszy w Polsce”. Wyróżnienie otrzymali: Emose Uhunmwangho za rolę w spektaklu „Baśniowe Skrzypotrąby” i Tomasz Leszczyński za wykonanie pieśni w spektaklu „Pokój na Ziemi”. Tukana Publiczności otrzymał spektakl „Baśniowe Skrzypotrąby”.
41. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2021)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Marta Mazurek, Tukan Dziennikarzy – Dominika Feiglewicz, Tukan Publiczności – Piotr Zubek, Nurt Off – Tukana Off przyznano spektaklowi „Najczęściej zadawane pytania. Rewia Drag Queen” w reżyserii Piotra Soroki. Wyróżnienie otrzymał spektakl „Mury krzyczą albo Uliczna śpiewka” za scenariusz (Magda Drab i Albert Pyśk), reżyserię (Magda Drab) i wykonanie (Albert Pyśk, Rafał Derkacz). Tukana Publiczności otrzymał spektakl „Kwadrat” w reżyserii Ewy Kaim.
42. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2022)
Grand Prix (Tukan Złoty) – Lena Witkowska. Wyróżnienia – Martyna Guzy i Julia Szewczyk. Tukan Dziennikarzy – Lena Witkowska, Tukan Publiczności – Lena Witkowska, Nurt Off – Tukana Off otrzymał Olek Talkowski za spektakl „Rap Magister”. Pierwsze wyróżnienie – Ewa Rucińska i Weronika Kowalska za spektakl „Gloria Amore Victis”. Drugie wyróżnienie – Ewa Żurakowska i Tomasz Wódkiewicz za spektakl „Ballady i romanse”. Tukana Publiczności otrzymał Olek Talkowski za spektakl „Rap Magister.
43. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2023)
Grand Prix – statuetka Tukana Złotego oraz 25 tysięcy złotych: Marina Mashtaler; Statuetka Tukana Dziennikarzy:Jan Wieteska; Statuetka Tukana Publiczności: Marina Mashtaler;Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS za najlepsze wykonanie piosenki polskiej – 10 tysięcy złotych: Jan Wieteska; Nagroda Polsko-Niemieckiego Towarzystwa Kulturalnego Polonica – 4 tysiące złotych oraz zaproszenie do udziału w kolejnej edycji festiwalu Rock & Chanson w Kolonii: Marina Mashtaler;
Nagroda Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu – sesja nagraniowa w Studiu Nagrań: Marina Mashtaler;, Nagroda Radia RAM im. Moniki Jaworskiej – statuetka i Tour de RAM – udział laureatki/laureata w wybranych programach i podcastach: Marina Mashtaler; Nagroda Dolnośląskiego Centrum Filmowego – 6 tysięcy złotych z przeznaczeniem na promocję medialną laureatki/laureata: Olek Talkowski.
Tukan Off dla spektaklu „Debil/i_stu_las”, wyróżnienie Off dla spektaklu „Do hymnów”, „Jak zostałem nacjonalistą”, dla Aleksandry Andrzejewskiej za spektakl „Teraz?”, dla spektaklu „Albertem Będę Mapetem Podróży Kaśką Kropką”, nagroda Tukan Off Publiczności została przyznana spektaklowi „Debil/i_stu_las” Teatru Odnalezionego; Kapituła im. Aleksandra Bardiniego przyznała nagrodę – Dyplom Mistrzowski i statuetkę Tukana Kapituły – Bartoszowi Porczykowi.
44. Przegląd Piosenki Aktorskiej (2024)
Grand Prix – statuetkę Złotego Tukana oraz 25 tys. zł otrzymał Nagroduet Hugo Tarres i Mateusz Tomaszewski. Wyróżnienie I – Anastasiia Kohut z wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych, Wyróżnienie II – Patryk Ołdziejewski z Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, Wyróżnienie III: Antonina Kozakoszczak z Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wyróżnienie IV: Magdalena Sękiewicz, studentka aktorstwa w PWSFTviT w Łodzi.
Tukana Dziennikarzy otrzymała Dominika Kozłowska. Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS za najlepsze wykonanie piosenki polskiej – 10 tysięcy złotych, trafiła do Magdaleny Sękiewicz, Tukana Publiczności, nagrodę widzów obecnych na Koncercie Finałowym, otrzymała Magdalena Sękiewicz.
Nagrodę specjalną Radia RAM im. Moniki Jaworskiej otrzymała Julia Mika, studentka V roku aktorstwa w PWSFTviT w Łodzi. Nagrodę Fundacji Media i Sztuka otrzymała Julia Mika.
Nagroda główna Nurtu Off- Tukan Off dla spektaklu „Niesamowita Słowiańszczyzna”, Nagroda II Off dla spektaklu „Very Sad”, Nagroda III Off dla spektaklu „Dzień Dziecka”, Wyróżnienia Off: dla spektakli „Opowieści serca” oraz „Mity i baśnie ludzkie”. Nagroda Tukan Off Publiczności została przyznana spektaklowi „Dom Bernardy Alby”. Kapituła im. Aleksandra Bardiniego przyznała Nagrodę Ewie Konstancji Bułhak.