Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Zanim na Bardzkiej pojawią się robotnicy i maszyny, Elektrotim musi jeszcze zrobić projekt wykonawczy. Według założeń, w tym miejscu możliwie jak najdłużej - mimo prowadzonych robót - ma zostać utrzymany ruch tramwajowy.
Przebudowa Bardzkiej - lepsza przyszłość MPK i kierowców
Skrzyżowanie al. Armii Krajowej z ul. Bardzką, Bardzkiej z Piękną, Hubską i Kamienną, to trudny komunikacyjnie obszar o bardzo dużym natężeniu ruchu. Planowana przebudowa usprawni funkcjonowanie komunikacji miejskiej, ale też przysłuży się kierowcom. Autobusy nie będą tam "zabierały" miejsca samochodom.
Inwestycja jest powiązana z budową wydzielonej dla komunikacji miejskiej trasy na Jagodno. Autobusy jadące buspasem z tego osiedla do centrum - i w przeciwnym kierunku - nie będą utykały na jezdni między samochodami.
Dziś autobus wjeżdża na przystanek, aby wrócić na ogólną jezdnię po wschodniej stronie, natomiast po zachodniej jedzie tylko i wyłącznie jezdnią. Po zakończeniu prac nie będzie musiał wykonywać tego manewru, pojedzie wydzielonym traktem razem z tramwajami, co ułatwi także poruszanie się kierowcom aut osobowych na tym obszarze.Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
Przebudowa Bardzkiej - nowy przystanek i więcej zieleni
Przystanek tramwajowy w kierunku Gaju i Tarnogaju zostanie przebudowany, aby mogły na nim zatrzymywać się równocześnie tramwaj i autobus. Ułatwi to przesiadki, a także usprawni przejazd komunikacją zbiorową w kierunku Gaju, Tarnogaju czy Jagodna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy.
10 młodych drzew, które kolidują z budową, zostanie przesadzonych. Przybędzie kilkaset krzewów: irg oraz tawuł japońskich. Inwestycja została zaplanowana w taki sposób, aby ograniczyć konieczność wyłączania ruchu tramwajowego. Do zawieszenia kursowania tramwajów ma dojść w sezonie wakacyjnym.
Elektrotim będzie miał dziewięć miesięcy na wykonanie zadania od momentu podpisania umowy. Oznacza to, że przed końcem roku przebudowa powinna zostać zakończona.