wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

12°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: poniżej normy

Dane z godz. 01:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Jest przetarg na przebudowę węzła Drobnera-Dubois

Działająca w imieniu miasta spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na budowę węzła przesiadkowego na ulicy Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois. To bardzo ważny dla pasażerów punkt na mapie miasta. Spotykają się tu linie tramwajowe z autobusowymi, ale obecnie to miejsce jest wyjątkowo mało funkcjonalne. Wielka inwestycja za kilkadziesiąt milionów złotych zupełnie je odmieni.

Reklama

To tu jest najwęższy przystanek tramwajowy we Wrocławiu, a może i w całym kraju. 

Zmieni się nie tylko układ peronów. Nie będzie to remont - węzeł zostanie zbudowany od nowa. Tory tramwajowe będą usytuowane w innym miejscu i zmieni się geometria jezdni - dzięki temu na wyspie będzie miejsce na podwójne przystanki autobusowo-tramwajowe z szerokimi peronami. Bardzo wiele jest do zrobienia również pod ziemią.

- Będziemy kopać głęboko i intensywnie, aby przebudować m.in. XIX-wieczne sieci. Planujemy zająć się tu potężnym zakresem prac związanych z przebudową infrastruktury podziemnej - zapowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. - Czekają nas prace na sieci: energetycznej, gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz telekomunikacyjnej.

Przebudowa węzła Drobnera-Dubois potrwa półtora roku 

Teraz przystanki o nazwie "Dubois", z których korzystają dwie regularne linie tramwajowe i trzy dzienne autobusowe, usytuowane są w czterech miejscach. Nie ma tu optymalnych rozwiązań nie tylko dla pojazdów komunikacji miejskiej, ale też dla pasażerów, pieszych i rowerzystów.

Przebudowa będzie kosztowna i czasochłonna. Według szacunków może pochłonąć nawet 50 mln zł. Konkretną kwotę poznamy po rozstrzygnięciu przetargu ogłoszonego właśnie przez Wrocławskie Inwestycje.

- Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizacje prac. Podczas wykonania zadania przez ulice objęte przebudową ma odbywać się ruch pojazdów, ale w ograniczonym korytarzu. Tramwaje nie będą jeździć przez około 14 miesięcy - informuje Krzysztof Świercz. 

Prace mogą się rozpocząć w okresie wakacyjnym. Kluczową zmianą dla pasażerów będzie to, że powstaną długie perony, przy których zmieszczą się jednocześnie dwa tramwaje lub dwa autobusy, albo jeden tramwaj i jeden autobus. Przesiadając się z autobusu na tramwaj lub odwrotnie będziemy korzystać z tego samego peronu.

Przebudowa skrzyżowania Drobnera z Dubois - będzie zielono 

Na Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois powstanie pół kilometra nowych torów i 1,2 km trakcji tramwajowej. Otoczenie stanie się przyjemniejsze. Posadzonych będzie 19 drzew, w tym osiem na peronach, 1375 krzewów liściastych, 1525 pnączy, 1080 sztuk traw ozdobnych, 270 półkrzewów i 270 roślin cebulowych.

<p>Wizualizacja węzła przesiadkowego na Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois</p> WI
Wizualizacja węzła przesiadkowego na Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois

W obrębie skrzyżowania powstaną ogrody deszczowe, a miejsca, w których nie da się posadzić drzew, zostaną obsadzone różami. W sumie przybędzie tu 19 drzew i niemal trzy tysiące krzewów i pnączy oraz dwa tysiące bylin czy roślin cebulowych.

Drogi rowerowe, które tu powstaną będą się łączyć z tymi na Pomorskiej i w dalszej części Dubois. Dlatego roboty budowalne będą się toczyć również na odcinku Dubois od Drobnera do Pomorskiej. Wybudowane zostanie również przejście dla pieszych na wysokości ulicy Cybulskiego, co usprawni komunikację pieszą w rejonie mostu Uniwersyteckiego.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama