Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
- Rozkład jazdy PKP 2024/2025 - więcej kursów na trasie Wrocław - Warszawa
- Wrocław - Poznań - co godzinę w rozkładzie PKP 2024/2025
- Nowy rozkład PKP – częściej do z Wrocławia do Łodzi
- Rozkład jazdy 2024/2025 – Intecity do Gdańska i Krakowa
- Wrocław – Zakopane w nowym rozkładzie jazdy PKP
- Nowy rozkład jazdy PKP 2024/2025 – z Trójmiasta przez Wrocław do Pragi
- Nowy rozkład jazdy PKP 2024/2025 – z Wrocławia do Berlina
- Rozkład jazdy PKP 2024/2025 - łatwiejsze przesiadki
- Nowy rozkład PKP i czasowe zmiany w organizacji ruchu
- PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy – mniej TLK, więcej IC
Warto zwrócić uwagę również na połączenia do Pragi i do Berlina. Mogą one zainspirować nas do weekendowej turystyki bez samochodu.
Rozkład jazdy PKP 2024/2025 - więcej kursów na trasie Wrocław - Warszawa
Od połowy grudnia będziemy mogli skorzystać z większej liczby połączeń z Wrocławia do Warszawy. Na tej trasie będzie kursować 18 par pociągów - o cztery więcej.
W nowym rozkładzie jazdy pojawi się EIC Ślęża, który pojedzie w relacji Wrocław - Warszawa. Do Warszawy z Dolnego Śląska dotrzemy także połączeniami realizowanymi przez pociągi: IC Krasiński, IC Mickiewicz, IC Śnieżka, który od nowego rozkładu będzie kursował codziennie zamiast tylko w weekendy i święta.
Wrocław - Poznań - co godzinę w rozkładzie PKP 2024/2025
Zgodnie z nowym rozkładem do Poznania kursować będą 22 pary połączeń, czyli o sześć więcej niż dotychczas.
Z Wrocławia do stolicy Wielkopolski przez cały rok dojedziemy m.in. pociągami IC Lednica oraz IC Bosman, które do tej pory kursowały tylko w wybrane dni tygodnia. Ponadto pojawi się także nowy pociąg IC Fałat relacji Przemyśl – Poznań przez m.in. Kraków.
Dzięki temu co godzinę przez cały dzień będzie można dojechać w relacji Wrocław - Poznań - Wrocław. Bez zmian pozostanie także uruchomiony we wrześniu pociąg EIC Lech łączący Wrocław z Warszawą przez Poznań.PKP InterCity
W nowym rocznym rozkładzie jazdy utrzymanych zostanie pięć szybkich połączeń pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem z czasem przejazdu wynoszącym 1h 18 min. Będą one realizowane przez pociąg EIC Lech, IC Baltic Express oraz pociąg IC Mieszko relacji Wrocław – Gdynia.
Nowy rozkład PKP – częściej do z Wrocławia do Łodzi
Do Łodzi dojedzie osiem par połączeń (czyli o dwie pary więcej). Dodatkowym pociągiem oprócz IC Krasiński będzie połączenie nocne realizowane przez pociąg TLK Karkonosze.
Rozkład jazdy 2024/2025 – Intecity do Gdańska i Krakowa
Do Gdańska oferowanych będzie dziewięć par pociągów, czyli o trzy więcej w porównaniu z obecnym rozkładem.
Z Wrocławia do Krakowa będziemy wybierać między 17 parami pociągów, a do Bielska-Białej kursować będą trzy pary.
Wrocław – Zakopane w nowym rozkładzie jazdy PKP
Podróż z Wrocławia do Zakopanego umożliwi pociąg IC Halny, który w rocznym rozkładzie jazdy będzie codziennym połączeniem. Warto zwrócić uwagę na zmianę godzin kursowania pociągu oraz skrócenie czasu jazdy tego pociągu – obecnie wyjeżdża on z Wrocławia o godzinie 8:45, dojeżdżając do Zakopanego około 16:30. W nowym rozkładzie jazdy wyjedzie o 7:30, docierając już na 14:06, czyli prawie o dwie i pół godziny wcześniej niż dotychczas.
Nowy rozkład jazdy PKP 2024/2025 – z Trójmiasta przez Wrocław do Pragi
Wraz z czeskich przewoźnikiem České dráhy Intercity proponuje nowe połączenia między Trójmiastem, Wrocławiem a Pragą. W rozkładzie jazdy edycji 2024/2025 pojawią się cztery nowe połączenia na tej trasie.
Pociągami IC Baltic Express pojedziemy m.in. do Bydgoszczy, Poznania czy Trójmiasta. Składy będą zatrzymywać się również w mniejszych ośrodkach, m.in. w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku.
Połączenia Wrocław – Praga będą realizowane w regularnych odstępach co cztery godziny, co zapewni nam elastyczność w wyborze dogodnego połączenia do stolicy Czech.
Nowy rozkład jazdy PKP 2024/2025 – z Wrocławia do Berlina
Nowością w ofercie międzynarodowej będzie również pociąg IC Galicja, który pojedzie z Przemyśla do Berlina. Będzie to trzecia para połączeń na tej trasie. Pozwoli to na ruch pociągów co cztery godziny z Wrocławia do stolicy Niemiec.
Rozkład jazdy PKP 2024/2025 - łatwiejsze przesiadki
Na najpopularniejszych trasach w rocznym rozkładzie jazdy pociągi będą kursowały w cyklicznych odstępach czasowych np. co dwie lub co cztery godziny.
Cykliczność oraz koordynacja połączeń umożliwi stworzenie systemu powtarzalnych przesiadek na stacjach węzłowych, jeszcze bardziej rozszerzających możliwości podróży.
Przykładowo, taka cykliczność będzie obowiązywać w połączeniach pomiędzy Wrocławiem a Krakowem (połączenia co godzinę) czy pomiędzy Wrocławiem a Gdynią (co dwie godziny).PKP InterCity
Z kolei symetria dobowa połączeń sprawi, że te same relacje przesiadek gwarantowane będą w obu kierunkach jednakowo. Wracając w relacji odwrotnej pasażer będzie mógł przesiąść się analogicznie jak w relacji „tam”.
Nowy rozkład PKP i czasowe zmiany w organizacji ruchu
Podczas obowiązywania rocznego rozkładu dalej będzie prowadzona modernizacja Katowickiego Węzła Kolejowego, co wpływa na ruch pociągów w relacji Wrocław – Katowice oraz Kraków.
Na Dolnym Śląsku widać już efekty prac modernizacyjnych. PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że od grudnia najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej w Międzylesiu pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią.
Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych. To efekt prowadzonych prac ze środków budżetowych.
PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy – mniej TLK, więcej IC
W rozkładzie na sezon 2024/2025 liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC obsługiwanej nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT).
Większość nowych połączeń będzie uruchamiana w kategorii IC (w rozkładzie obecnym zaplanowanych jest 303 pociągi w kategorii IC, a w nowym 369). Dla pasażera oznacza to możliwość podróży w pociągach oferujących komfortowe warunki podróży, klimatyzację, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej.PKP InterCity
Dodatkowo każdy podróżny ma do dyspozycji gniazdka elektryczne, a wnętrze pociągu wyposażone jest w automatyczne drzwi. Pojazdy są także przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, podróżujących z małymi dziećmi czy pasażerów z rowerami i nartami.