Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Nowy plac postojowy na ul. Tyskiej. Co to oznacza dla pasażerów?
Od momentu uruchomienia placu postojowego, część autobusów MPK Wrocław zakończy trasę nie na zajezdni przy ulicy Obornickiej, jak miało to miejsce do tej pory, ale na ul. Tyskiej. Dla większości linii, dotychczas obsługiwanych przez podwykonawcę tj. firmę Mobilis, zmiana ta nie będzie diametralna, ale może zostać wprowadzona mała korekta rozkładów jazdy, aby dostosować je do nowej lokalizacji zajezdni.
MPK przejmuje trasy Mobilisa - skąd ta zamiana?
Część kursów MPK Wrocław zleca podwykonawcom - zewnętrznym firmom. To Michalczewski i Mobilis. Umowa z tą drugą dobiegła końca. MPK zmieniło dotychczasową politykę i nie rozpisało nowego przetargu na nowego podwykonawcę. Zamierza samo świadczyć usługi. Kupuje więcej autobusów, aby podołać wyzwaniu i przejmuje zajezdnię, którą użytkował Mobilis.
Pracownicy firmy Mobilis, którzy dotychczas zajmowali się przewozem pasażerów, otrzymali propozycje pracy w MPK Wrocław. Znaczna część z dotychczasowej załogi skorzystała z tej oferty, co zapewni płynne przejęcie obowiązków związanych z obsługą komunikacji miejskiej – informuje MPK.
Linie, które MPK Wrocław przejęło od firmy Mobilis to:
- w dni robocze: 107, 114, 148;
- w dni wolne od pracy: 114, 115, 118, 119.
Od 15 lutego w weekendy przejęta została także praca przewozowa linii 116.
MPK Wrocław: autobusów nie zabraknie
MPK Wrocław konsekwentnie realizuje plan modernizacji floty autobusowej. Zgodnie z wynikami przetargu, MPK Wrocław będzie dzierżawić Mercedesy. Jednak jeszcze ich nie ma, dlatego będzie korzystać z autobusów tymczasowych przejętych od firmy Mobilis. W ciągu maksymalnie 13 miesięcy zastąpią je zamówione nowe Mercedesy.
Ostatecznie, setka nowych autobusów pojawi się na ulicach miasta do końca I kwartału 2026 roku. Wśród dostarczonych pojazdów mają znaleźć się autobusy typu MEGA, MAXI i MIDI (przegubowe Conecto, zwykłe Citaro i krótsze, Citaro K). Wszystkie będą niskopodłogowe, klimatyzowane i przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Umowa obejmuje 10 lat dzierżawy, w tym 5 lat pełnej obsługi serwisowej.
– Oba te przedsięwzięcia są kluczowe dla MPK Wrocław. Docelowo pozwolą na samodzielną realizację zadań przewozowych. Dzięki tej inwestycji MPK Wrocław będzie mogło zapewnić wysoką jakość świadczonych usług – informuje miejska spółka.