MPK oferty otworzyło we wtorek, 5 lutego. Autobusy chcą dostarczyć:
- Solaris Bus & Coach za 20 448 750,00 zł,
- Irizar e-mobility za 20 881 247,52 zł,
- Daimler Buses Polska za 27 460 957,52 zł.
To przetarg na zakup siedmiu sztuk fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych autobusów elektrycznych komunikacji miejskiej, klasy maxi, tzw. solo, wraz z niezbędnym wyposażeniem, m.in. systemami ładującymi. Teraz nadszedł czas na ocenę ofert i podjęcie decyzji, która propozycja jest najkorzystniejsza.Daniel Misiek, MPK Wrocław
MPK będzie mieć już 41 autobusów elektrycznych
Elektryczne Mercedesy znane są wrocławskim pasażerom. Solarisy znamy, ale te z napędem elektrycznym będą nowością. Na razie nie wiadomo, czy flota powiększy się o którąś z tych marek czy może pojawią się nieznane u nas hiszpańskie Irizary?
Niezależnie od wyniku przetargu elektryczna flota powiększy się do 41 sztuk. Czy to dużo? Dwa lata temu MPK nie miało ani jednego zeroemisyjnego autobusu, więc wzrost jest spory.
Wciąż tabor autobusowy opiera się na dieslach i długo tak pozostanie. Są dużo tańsze. MPK kupiło 100 spalinowych Mercedesów, aby przejąć przewozy od swoich podwykonawców - Michalczewskiego i Mobilisa. Chce dokupić kolejnych 100, aby móc wycofać z eksploatacji najstarsze pojazdy.
– Konsekwentnie dążymy do modernizacji naszego taboru, skutecznie zabiegamy o pozyskiwanie środków zewnętrznych i staramy się przy tym dbać o stałe zwiększania liczby pojazdów nisko- i bezemisyjnych – podkreśla Daniel Misiek z MPK Wrocław.