Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
MPK Wrocław zamierza kupić 9 przegubowych autobusów elektrycznych i 12 krótszych, tzw. solo. Przegubowe to zamówienie podstawowe, a 12 pojazdów solo to opcja, z której przewoźnik może skorzystać, ale nie musi.
Przetarg jest na zakup dziewięciu autobusów przegubowych z opcją dokupienia 12 solo. Pozwoli nam to zelektryfikować linie 106 i 129. Na potrzeby zajezdni kupimy również jedną ładowarkę mobilną, a na lotnisku, na które kursują te linie, postawimy dwie pantografowe stacje ładowania.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław
MPK kupuje autobusy elektryczne - kto wystartował w przetargu?
W przetargu swoje pojazdy zaoferowały:
- Solaris Bus & Coach z ceną 39,7 mln zł za zamówienie podstawowe, 77,4 mln zł za całość,
- Irizar e-mobility z ceną 42,6 mln zł za zamówienie podstawowe, 80 mln zł za całość,
- Daimler Buses Polska z ceną 45 mln zł za zamówienie podstawowe, 87 mln zł za całość.
Solaris Bus & Coach to obecnie hiszpańska firma, która została założona przez Polaków. Dotąd jej pojazdy są projektowane i produkowane w Polsce. Wrocławianie znają Solarisy, MPK posiada autobusy tej marki o napędzie spalinowym.
Irizar to hiszpański producent, który w razie wygrania przetargu zadebiutuje we Wrocławiu. Daimler Buses nie trzeba przedstawiać, MPK posiada Mercedesy zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej.
MPK na zakup "elektryków" ma 39,2 mln zł - na zamówienie podstawowe. To nieco mniej niż najtańsza oferta w przetargu.
"Elektryki" kupowane na sztuki, a diesle w setkach
W tym tygodniu MPK ogłosiło olbrzymi przetarg, być może największy w tym roku w Polsce, na zakup aż 200 autobusów z tradycyjnym napędem - z silnikami Diesla. Ma to związek z powiększaniem floty przewoźnika. Więcej przeczytasz tutaj