wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

8°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:35

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wrocław testuje MAN Lion City. Wiadomo gdzie i kiedy pojawi się elektryczny lew i król miejskiej dżungli
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu widać autobus elektryczny MAN Lion City  we Wrocławiu Tomasz Hołod
Na zdjęciu widać autobus elektryczny MAN Lion City we Wrocławiu

Wrocław testuje kolejny ekologiczny autobus na liniach aglomeracyjnych. Elektryczny MAN Lion’s City wyjedzie na ulice już w najbliższą sobotę (11 lutego). Nowoczesny i nagradzany autobus będzie obsługiwał wybrane kursy linii 904, 911 i 914, łączące m.in. Wrocław i Długołękę. Przejazd będzie bezpłatny a testy potrwają do piątku 17 lutego.

Reklama

W najbliższą sobotę autobus będzie jeździł na linii 904. Odjedzie spod Galerii Dominikańskiej o 6:30, 8:30 i 10:30. Od poniedziałku do piątku kursował będzie na liniach 911 i 914 łączących Wrocław i Długołękę. Autobus robi wrażenie, zobaczcie zdjęcia

Nagradzany lew czyli MAN Lion’s City

Po zeszłorocznych testach autobusów elektrycznych na liniach łączących stolicę Dolnego Śląska z Gminą Długołęka, Wrocław wchodzi w 2023 rok z testami pojazdu, który otrzymał tytuł „Bus of the Year 2023”, czyli MAN Lion’s City E. Jest to kolejna nagroda, którą otrzymała ta generacja autobusów miejskich firmy MAN, po przyznanej w 2019 roku nagrodzie „iF Design Award”.

- Ten elektryczny pojazd wyróżnia się swoim wyglądem i charakterem. Zapewniam, że każdy zwróci na niego uwagę. To prawdziwy król miejskiej dżungli – nawiązuje do nazwy autobusu Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Jestem przekonana, że nasi pasażerowie docenią komfort podróży tym autobusem, dodaje.

Testowy przegubowy Lew ma przeszło 18 metrów długości i posiada 40 miejsc siedzących i 80 stojących. Producent zadbał o wygodę pasażerów, dlatego pod każdym z podwójnych foteli znajduje się łatwo dostępne gniazdo ładowania USB, co ogranicza konieczność jego poszukiwania go przy zajmowaniu miejsc w autobusie. Dzięki odskokowo-przesuwnym drugim drzwiom autobusu ułatwiony jest dostęp do peronów dedykowanych do przewozu osób o ograniczonej mobilności.

Dwa silniki i odzyskiwanie energii podczas hamowania

Zamontowany na dachu system bateryjny, oparty na technologii ogniw litowo-jonowych (NMC),  w postaci 8 akumulatorów o łącznej mocy 640 kWh zasila dwa silniki centralne na drugiej i trzeciej osi autobusu. To nowatorskie rozwiązanie, które w opinii producenta, jest bardziej niezawodnym rozwiązaniem.

Dwa silniki zwiększają możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania z wykorzystaniem systemu rekuperacji. Obie napędowe osie autobusu są zsynchronizowane elektronicznie w celu umożliwienia rozdzielenia momentu napędowego np. w sytuacji poślizgu – zapewniając większą stabilność i bezpieczeństwo jazdy po mokrych odcinkach trasy.

Rozwój komunikacji aglomeracyjnej

Wrocław od lat stawia na rozwój aglomeracji – m.in. poprzez stałe rozszerzanie oferty komunikacji autobusowej międzygminnej. – Od dawna dobrze razem współpracujemy i ta akcja jest kolejnym tego dowodem. Razem możemy zdziałać więcej dla naszych mieszkańców – chwali współpracę Wojciech Błoński, wójt gminy Długołęka.

Testy elektrycznego autobusu firmy MAN są ostatnimi przed rozpisaniem przetargu na „Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka, Czernica i Siechnice.

Źródło: Urząd Miejski Wrocławia

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl