wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Odbudowa zabytkowych pojazdów będących własnością Gminy Wrocław - Przyczepa Jelcz PO-1

Odbudowa zabytkowych pojazdów będących własnością Gminy Wrocław - Przyczepa Jelcz PO-1

Restauracja zabytkowej przyczepy autobusowej Jelcz PO-1 (etap I).

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Edukacja i kultura
  • Rok zakończenia inwestycji: 2025
  • Stopień wykonania: 70%
  • Wartość inwestycji: 372 397 zł
  • Jednostka prowadząca: WSS
  • Osiedle: Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn.
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie
  • Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie

Przyczepa autobusowa Jelcz PO-1 wymaga gruntownego remontu podwozia, kratownicy, poszycia zewnętrznego i wewnętrznego, uzupełnienia foteli (liczba miejsc siedzących: 36) oraz wszelkich napraw mechanicznych.

Naprawy wymaga hamulec główny – powietrzny działający na koła tylne oraz hamulec ręczny – mechaniczny, działający na wszystkie koła. Przyczepa wymaga dokładnego przeglądu, by móc jednoznacznie określić jej stan techniczny wraz ze stopniem zużycia części.

Celem końcowym prac jest odtworzenie stanu przyczepy z roku 1976. Ustalając wytyczne do prac renowacyjnych, należy zwrócić uwagę na rzetelność wykonania odbudowy i podejść do realizacji w sposób odpowiedzialny bez stosowania półśrodków i prowizoriów. Ma to fundamentalne znaczenie dla przeprowadzenia całego projektu.

Częściowa odbudowa przyczepy autobusowej Jelcz PO-1 obejmuje:

  • rok 2023 – I etap

a. demontaż poszycia zewnętrznego i wewnętrznego przyczepy,

b. piaskowanie lub śrutowanie właściwej ramy oraz szkieletu przyczepy,

c. wymiana (przespawanie) uszkodzonych elementów ramy oraz szkieletu przyczepy,

d. zabezpieczenie antykorozyjne ramy oraz szkieletu przyczepy.

Koszt remontu: 32 397,00 zł.

  • rok 2024 – II etap

a. montaż blach poszycia zewnętrznego zgodnie ze stanem fabrycznym,

b. wyrównanie nierówności poszycia zewnętrznego przy użyciu specjalnej masy szpachlowej,

c. przygotowanie poszycia do malowania, malowanie podkładem,

d. regeneracja drzwi wejściowych do przyczepy (remont konstrukcji i poszycia – także od wewnątrz, wyrównanie nierówności poszycia przy użyciu specjalnej masy szpachlowej, przygotowanie do malowania, pokrycie podkładem, naprawa i restauracja klamki),

e. kompleksowa naprawa podłogi.

Koszt remontu 140 000,00 zł.

  • rok 2025 – III etap

1. Odbudowę nadwozia:

a) przygotowanie do lakierowania i lakierowanie,

b) zakup oraz montaż listew zewnętrznych i rynienki,

c) czyszczenie i polerowanie ram okiennych,

d) usprawnienie okien,

e) uzupełnienie szyb oraz montaż okien w nadwoziu wraz z wymianą uszczelek na nowe,

f) wykończenie wnęki drzwi z uszczelnieniem,

g) wstępny montaż klapy dachowej z uszczelnieniem,

h) wykonanie mocowania akumulatorów w tylnym schowku.

2. Naprawę i uzupełnienie instalacji elektrycznej w szczególności:

a) uzupełnienie oświetlenia zewnętrznego pojazdu (lampy pozycyjne przednie, lampy zespolone tylne, lampy obrysowe tylne, oświetlenie rejestracji, odblaski przód, bok, tył),

b) zakup nowych akumulatorów,

c) wykonanie i ułożenie nowej wiązki instalacji elektrycznej wraz z wyłącznikiem prądu i przyłączem do autobusu.

3. Weryfikację i naprawę części mechanicznych, tj.: elementów jezdnych (piasty, łożyska), hamulcowych (szczęki, okładziny, siłowniki, wałki rozpieraków, osłony), pneumatycznych (zbiornik, przewody, zawory, przyłącze do autobusu), zawieszenia, układu kierowniczego i hamulca postojowego.

4. Piaskowanie i malowanie piast i felg.

5. Zakup i montaż 6 opon wraz z dętkami oraz uzupełnienie kompletnego koła zapasowego.

6. Odtworzenie dźwigu koła zapasowego.

Koszt remontu 200 000,00 zł.

Całkowite zakończenie remontu przyczepy zaplanowane jest na 2026 rok.

Galeria zdjęć

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama