Pracownię Prostej Polszczyzny dwa lata temu założyła na wrocławskiej polonistyce grupa młodych wykładowców – językoznawców, specjalistów od komunikacji społecznej. Za najważniejszy cel przyjęli przygotowanie zasad stylu komunikacji najbardziej przystępnego w relacjach z masowym odbiorcą. Naukowo określany jako „plain language” to – jak piszą na stronie PPP – język zalecany autorom tekstów skierowanych do każdego obywatela. Dotyczy to np. umów (bankowych, kredytowych, ubezpieczeniowych, telekomunikacyjnych), instrukcji obsługi itp.
Szefem Pracowni Prostej Polszczyzny jest dr Tomasz Piekot, który na stronie Instytutu Filologii Polskiej umieścił ogłoszenie skierowane do studentów, doktorantów i absolwentów polonistyki o poszukiwaniach filologów specjalizujących się w „efektywnym pisaniu”.
Miejsce pracy to warszawskie biuro marketingu dużej firmy ubezpieczeniowej. Zadaniem poszukiwane specjalisty-filologa będzie pisanie i poprawianie tekstów marketingowych. Roczna umowa miałaby obowiązywać już od listopada-grudnia tego roku.
Do niedzieli, 9 listopada, należy przesłać list motywacyjny na adres: [email protected] (pod tym adresem można pytać o szczegóły oferty). To pierwszy etap selekcji kandydatów. – Na podstawie listów motywacyjnych wybierzemy osoby, które zaprosimy do II etapu kwalifikacji – zadania pisemnego. Ostatni etap to rozmowa kwalifikacyjna z pracodawcą w Warszawie – zapowiada dr Tomasz Piekot na stronie internetowej Instytutu Filologii Polskiej.