W aplikacji możemy zobaczyć, jak wyglądają zarysy budynków w naszym mieście w dwóch warstwach. W pierwszej, tzw. LOD2, obejmuje ścisłe centrum i wybrane obiekty w mieście np. Halę Stulecia czy kościoły.– W tej warstwie wygląd budynków, choć mocno zgeneralizowany, najbardziej odpowiada rzeczywistemu kształtowi budynków – mówi Piotr Gomułkiewicz z działu Systemu Informacji Przestrzennej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.
W drugiej warstwie – LOD1 – budynki są przedstawione w formie brył o średniej wysokości dachu. Kolory budynków zostały nadane losowo, natomiast w ustawieniach możemy wybrać, czy mamy widzieć drzewa czy nazwy ulic.
– Dostępna jest wyszukiwarka ulic i adresów, dzięki której najłatwiej można się przemieszczać między odległymi lokacjami, niestety na razie mosty wrocławskie są przedstawione w tylko w uproszczonej formie – wyjaśnia Piotr Gomułkiewicz.
Twórcy mapy nie ukrywają, że ma ona wiele niedoskonałości. – Może się okazać, że drzewo rośnie na środku budynku lub fragment budynku stoi na chodniku, ale to wynika z tego, że mapa ma charakter uproszczony i opiera się w znacznej mierze na danych klasyfikowanych automatycznie z innych źródeł, stąd nieuniknione uproszczenia, lokalne błędy i nieścisłości – tłumaczy Piotr Gomułkiewicz.
Aplikacja do przeglądania modelu 3D wymaga najnowszych wersji przeglądarek internetowych, obsługujących standard WebGL, czyli w miarę nowe wersje Firefoxa i Chroma, Internet Explorer wyłącznie w najnowszej wersji 11. Wydajność komputera (procesora, karty graficznej, wielkość pamięci operacyjnej) ma spore znaczenie – na słabych maszynach korzystanie z mapy może być bardzo niewygodne, a nawet powodować resety przeglądarki (szczególnie po dłuższym przeglądaniu). Aplikacja nie wymaga jednak instalacji jakichkolwiek wtyczek czy pluginów.
Model 3D Wrocławia został przygotowany na podstawie pomiarów wykonanych w roku 2011 (w ramach rządowego projektu ISOK) oraz pomiarów wykonanych w roku 2006 w ramach realizacji projektu Wrocławski Publiczny SIP.