wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 09:10

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wiadomości z regionu
  4. Wrocław - Międzylesie. Pociągi do Czech pojadą szybciej

800-metrowy kolos, kolejowy kombajn AHM 800, zakończył prace na trasie z Wrocławia do Międzylesia. Przy użyciu specjalistycznej maszyny przeprowadzono wymianę toru między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk. Także dzięki tym pracom w grudniu ze stolicy Dolnego Śląska do Czech pociągi pojadą w rekordowym czasie 100 minut.

Reklama

Od połowy grudnia podróż najszybszymi pociągami z Wrocławia przez Kłodzko do Międzylesia skróci się o 30 minut. Szybsze będą przejazdy międzyregionalne i międzynarodowe, np. z Gdyni przez Wrocław do Pragi.

Romont na trasie Wrocław - Międzylesie. Kombajn do wymiany torów

Do modernizacji torów wykorzystano między innymi potężny kolejowy kombajn AHM 800, co pozwoliło na maksymalne skrócenie czasu robót, zapewnienie wymaganej jakości i ograniczenie zmian w rozkładzie jazdy. Obok kombajnu, po drugim torze, codziennie przejeżdżało około 80 pociągów. System bezpieczeństwa ostrzegał ekipę AHM syreną i światłami o nadjeżdżających składach.

Kombajn podtorowy AHM 800R to maszyna, która podnosi tor wraz z podkładami, i warstwa po warstwie wybiera materiał znajdujący się pod torem, tzw. podtorze. Następnie przygotowane materiały - między innymi geowłóknina i tłuczeń - układane są ponownie. Poza urządzeniami do podnoszenia toru i wymiany podtorza w składzie AHM znajdują się wagony na nowe i stare materiały, magazyny i transportery. Maszyna wraz z wagonami może mieć długość nawet 800 metrów.
PKP Polskie Linie Kolejowe, komunikat prasowy

Kombajn AHM w ostatnim czasie pracował także w innych rejonach Dolnego Śląska, m.in. na linii Legnica – Katowice, między Jaworem a Rogoźnicą, oraz na linii Oleśnica – Zduny, między stacjami Dobroszyce i Grabowno.

Po torze, przez wiadukt, przez tunel i most

Poza pracami na torach do Międzylesia poprawiany jest stan obiektów inżynieryjnych, które są ważnymi elementami kolejowej infrastruktury.

Roboty obejmują siedemnaście wiaduktów, pięć mostów i tunel. Wykonano już m.in. prace na moście w Żórawinie, dwóch wiaduktach między Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim oraz przeprawach w Służejowie i Boguszynie. Zakończyły się także prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju. Portale 150-letniego obiektu, po piaskowaniu, zostały odświeżone.

Zadanie "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi", realizowane za 132 mln zł z budżetu państwa, zostanie zakończone w grudniu.

Źródło: materiały prasowe

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl