wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

8°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Aktualności
  4. Poznaliśmy nominowanych do Dolnośląskich Gryfów
Ogłoszenie listy nominowanych Jarek Ratajczak
Ogłoszenie listy nominowanych

Chętnych było stu pięćdziesięciu, wybrano dwudziestu dwóch. W piątek, 4 października 2019 r., Kapituła Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza” ogłosiła firmy i samorządy nominowane do nagrody. Zwycięzców 16. edycji konkursu poznamy 21 października br. podczas Wielkiej Gali Biznesu.

Reklama

Dolnośląski Gryf to nagroda, która promuje innowacyjność i dynamikę rozwoju dolnośląskich firm, docenia zaangażowanie inwestycyjne i zauważa działania na rzecz lokalnych społeczności. Wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego oraz instytucje i organizacje, które tworzą gospodarczą i społeczną przyszłość Dolnego Śląska.

Po 7 października br. reklama Gryfów będzie świecić na membranie Stadionu Wrocław.

– „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza” to jedyna tak ważna nagroda w regionie – mówi Grzegorz Dzik, przewodniczący Rady Zachodniej Izby Gospodarczej - Pracodawcy i Przedsiębiorcy. – Wyróżnia te przedsiębiorstwa i organizacje, które mają rzeczywiście wybitne zasługi dla rozwoju Dolnego Śląska. Dostrzega tak ważną w dzisiejszych czasach innowacyjność, ale również zaangażowanie społeczne oraz, co szczególnie ważne, regionalny patriotyzm – podkreśla.

Marek Pasztetnik, prezes Zachodniej Izby Gospodarczej, organizator konkursu dodaje, że celem jest promowanie dolnośląskich firm, produktów, rozwiązań i startupów. – Naszą misją jest pokazywanie trendów i nowości w gospodarce i biznesie. Kolejny element to łączenie środowiska nauki, samorządu i biznesu – zaznacza.

Ogłoszenie listy nominowanych, fot. Jarek Ratajczak

Do tegorocznej edycji zgłosiło się blisko 150 uczestników. Tym razem rywalizują oni w ośmiu kategoriach konkursowych. Są to m.in. Innowacyjny pomysł na biznes lub rozwój, Start-Up Roku, Dolnośląski Produkt Roku oraz Pionier Wieku Cyfrowego.

Nowe kategorie, czyli nowoczesne spojrzenie na biznes

W tym roku organizatorzy dodali cztery nowe kategorie konkursowe:

  • Nagroda za działania proekologiczne
  • Nagroda dla samorządów za przedsięwzięcia angażujące społeczność lokalną
  • Skuteczna Kampania Marketingowa
  • Wizjoner Przestrzeni.

– Nowe kategorie to nowoczesne spojrzenie na biznes. Podkreślają one te aspekty działalności firm i samorządów, które mają coraz większe znaczenie w zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Nowością jest na przykład kategoria skuteczna kampania marketingowa. Dziś bez profesjonalnej kampanii trudno cokolwiek sprzedać czy zaistnieć na rynku – zaznacza Marek Pasztetnik.

Wielka Gala Biznesu – 21 października

Spośród przedstawionych nominowanych przedsiębiorstw i samorządów zostaną wybrani zwycięzcy, którzy otrzymają statuetki Dolnośląskiego Gryfa. Będą one wręczone podczas Wielkiej Gali Biznesu, która odbędzie się 21 października 2019 r. w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu.

Jedyne kryterium, które było konieczne do wzięcia udziału w konkursie, to zarejestrowana działalność na terenie Dolnego Śląska, również w postaci filii lub oddziału. Start w tym przedsięwzięciu nie wiąże się z żadnymi opłatami.

– To, że nasza nagroda jest bezpłatna dla uczestników powoduje, że jest wyjątkowa. Nie patrzymy na zasobność portfela firm, które się zgłaszają tylko na to, co faktycznie robią – podkreśla Marek Pasztetnik.

Organizatorami przedsięwzięcia są: Zachodnia Izba Gospodarcza - Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Pracodawcy RP oraz partner merytoryczny – firma PwC. Patronem Generalnym wydarzenia jest KGHM Polska Miedź, a Partnerzy Strategiczni to Kaczmarski Group oraz PZU. Mecenasem konkursu został mBank.

Pierwsza edycja Dolnośląskich Gryfów odbyła się w 2004 roku. Dotychczas w przedsięwzięciu wzięło udział 1507 dolnośląskich firm i samorządów, a statuetki przyznano 83 firmom, 23 samorządom oraz 10 osobowościom Dolnego Śląska.

Czytaj także: Gryfy 2018 rozdane. Wrocławskie zoo ambasadorem Dolnego Śląska

Nominowani w 16. edycji Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza”

Nagroda dla Pioniera Wieku Cyfrowego:

  • Pneumat System sp. z o.o.
  • Dental Scan sp. z o. o.
  • CCC

Nagroda za działania proekologiczne:

  • Giant Lazer sp. z o.o.
  • Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. z Dzierżoniowa
  • Ultimo S.A.

Skuteczna Kampania Marketingowa:

  • Vantage Development
  • Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.
  • Przetwórnia Warzyw Michał Sznajder

Dolnośląski Produkt Roku:

  • Look4App
  • Eckert AS sp. z o.o.
  • Laparo sp. z o.o.

Nagroda dla samorządów za przedsięwzięcie angażujące społeczność:

  • Gmina Miasto Świdnica
  • Gmina Strzelin

Wizjoner Przestrzeni:

  • Atlas Ward Polska sp. z o.o.
  • Archicom S.A.
  • Gmina Ścinawa

Nagroda za innowacyjny pomysł na biznes/rozwój:

  • 3LP S.A.
  • Infermedica
  • Laparo sp. z o.o.

Start-up Roku:

  • Smartech-it sp. z o.o.
  • BIOTTS

ARAW walczy o Gryf

Przed rokiem Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej była wśród 24 firm i instytucji, które znalazły się w finale Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza”. W 2019 r. ARAW wystartował w dwóch kategoriach:

  • Skuteczna Kampania Marketingowa – zgłoszono kampanię promocyjną pokazującą akademickość Wrocławia oraz potencjał gospodarczy regionu
  • Dolnośląski Produkt Roku – zgłoszono organizowane już po raz trzeci targi dla mieszkańców i konferencję biznesową – Made in Wrocław

Nominację kapituły konkursu uzyskała, realizowana przez ARAW w ciągu 2 lat, kampania pokazująca akademickość Wrocławia, potencjał gospodarczy i atrakcje turystyczne regionu. Te walory promowano w Internecie, podczas targów i konferencji w Polsce, Europie i USA.

Kampania promocyjna, źródło: ARAW

Promocja aglomeracji wrocławskiej na świecie

W ramach kampanii ARAW przygotował portale informacyjne dla inwestorów z danymi społeczno-ekonomicznymi o gminach. Informacje o Wrocławiu i aglomeracji były prezentowane na lotniskach z dużą liczbą połączeń biznesowych m.in. we Frankfurcie, Monachium, Kopenhadze, Oslo, Zurichu, Wrocławiu i Warszawa.

Kampania promocyjna, źródło: ARAW

– Braliśmy udział w międzynarodowych targach inwestycyjnych, edukacyjnych i technologicznych. Działania miały zasięg krajowy i międzynarodowy i ich efektami są: wzrost zainteresowania krajowych i zagranicznych inwestorów gminami Dolnego Śląska oraz zwiększenie liczby studentów aplikujących na wrocławskie uczelnie. Widzimy też, że osoby które przyjechały tutaj turystycznie i region im się spodobał to myślą o rozpoczęciu tu studiów lub działalności gospodarczej – wylicza Darek Piasecki, dyr. Centrum Promocji i Usług Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.

Przygotowano artykuły o ekonomicznym potencjale regionu i Wrocławia w magazynach pokładowych m.in. Lufthansa, Brussels Airline oraz w prasie biznesowej m.in. FDI magazine.

Kampanię prowadzono do końca 2018 r. i już teraz można określić ją jako udaną. Do 31 sierpnia br. do ARAW-u zgłosiło się 25 zagranicznych wysokotechnologicznych inwestorów (obecnie objęci są wsparciem inwestycyjnym). A 60 tys. zagranicznych i 130 tys. krajowych kandydatów zapoznało się z informacją  o wrocławskich uczelniach.

Kampania promocyjna, źródło: ARAW

– Najważniejszym efektem jest jednak stworzenie nowego produktu o międzynarodowym zasięgu - Made in Wrocław, łączącego duży i mały biznes z potencjałem kół naukowych i startupów wrocławskich uczelni – dodaje Darek Piasecki.

Kampania edukacyjna – Study in Wrocław

Wrocław od lat dostrzega duży potencjał jaki wiąże się ze studiowaniem obcokrajowców na wrocławskich uczelniach oraz ich aktywnością zawodową w trakcie i po zakończeniu studiów na lokalnym rynku pracy.

– Z tego powodu od 2006 r. prowadzony jest projekt Study in Wroclaw, którego zadaniem jest zachęcenie obcokrajowców do wyboru Wrocławia jako miejsca ich studiów, a następnie pracy i życia – dodaje Darek Piasecki.

W ramach projektu na wybranych wrocławskich publicznych i prywatnych uczelniach osoby z zagranicy mają szansę rozpocząć studia całkowicie bezpłatnie. Dodatkowo, prowadzony jest coroczny bezpłatny punkt konsultacyjny pomagający kandydatom oraz studentom obcokrajowcom m.in. w kwestiach wyboru studiów, legalizacji pobytu, sprawach urzędowych. Dzięki tym działaniom studia we Wrocławiu każdego roku ma szansę rozpocząć kilkuset zagranicznych studentów.

Liczba studentów cudzoziemców w 2018 r.:

  • w woj. dolnośląskim - 6675 osób (4 miejsce w kraju pod względem liczby.; pierwsze trzy to mazowieckie, małopolskie, lubelskie)
  • we Wrocławiu - 6621 osób (w tym na uczelniach publicznych 4142, na uczelniach prywatnych 2479)

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl