wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

17°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:45

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Aktualności
  4. Poznaliśmy nominowanych do Dolnośląskich Gryfów

Chętnych było stu pięćdziesięciu, wybrano dwudziestu dwóch. W piątek, 4 października 2019 r., Kapituła Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza” ogłosiła firmy i samorządy nominowane do nagrody. Zwycięzców 16. edycji konkursu poznamy 21 października br. podczas Wielkiej Gali Biznesu.

Reklama

Dolnośląski Gryf to nagroda, która promuje innowacyjność i dynamikę rozwoju dolnośląskich firm, docenia zaangażowanie inwestycyjne i zauważa działania na rzecz lokalnych społeczności. Wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego oraz instytucje i organizacje, które tworzą gospodarczą i społeczną przyszłość Dolnego Śląska.

Po 7 października br. reklama Gryfów będzie świecić na membranie Stadionu Wrocław.

– „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza” to jedyna tak ważna nagroda w regionie – mówi Grzegorz Dzik, przewodniczący Rady Zachodniej Izby Gospodarczej - Pracodawcy i Przedsiębiorcy. – Wyróżnia te przedsiębiorstwa i organizacje, które mają rzeczywiście wybitne zasługi dla rozwoju Dolnego Śląska. Dostrzega tak ważną w dzisiejszych czasach innowacyjność, ale również zaangażowanie społeczne oraz, co szczególnie ważne, regionalny patriotyzm – podkreśla.

Marek Pasztetnik, prezes Zachodniej Izby Gospodarczej, organizator konkursu dodaje, że celem jest promowanie dolnośląskich firm, produktów, rozwiązań i startupów. – Naszą misją jest pokazywanie trendów i nowości w gospodarce i biznesie. Kolejny element to łączenie środowiska nauki, samorządu i biznesu – zaznacza.

Ogłoszenie listy nominowanych, fot. Jarek Ratajczak

Do tegorocznej edycji zgłosiło się blisko 150 uczestników. Tym razem rywalizują oni w ośmiu kategoriach konkursowych. Są to m.in. Innowacyjny pomysł na biznes lub rozwój, Start-Up Roku, Dolnośląski Produkt Roku oraz Pionier Wieku Cyfrowego.

Nowe kategorie, czyli nowoczesne spojrzenie na biznes

W tym roku organizatorzy dodali cztery nowe kategorie konkursowe:

  • Nagroda za działania proekologiczne
  • Nagroda dla samorządów za przedsięwzięcia angażujące społeczność lokalną
  • Skuteczna Kampania Marketingowa
  • Wizjoner Przestrzeni.

– Nowe kategorie to nowoczesne spojrzenie na biznes. Podkreślają one te aspekty działalności firm i samorządów, które mają coraz większe znaczenie w zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Nowością jest na przykład kategoria skuteczna kampania marketingowa. Dziś bez profesjonalnej kampanii trudno cokolwiek sprzedać czy zaistnieć na rynku – zaznacza Marek Pasztetnik.

Wielka Gala Biznesu – 21 października

Spośród przedstawionych nominowanych przedsiębiorstw i samorządów zostaną wybrani zwycięzcy, którzy otrzymają statuetki Dolnośląskiego Gryfa. Będą one wręczone podczas Wielkiej Gali Biznesu, która odbędzie się 21 października 2019 r. w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu.

Jedyne kryterium, które było konieczne do wzięcia udziału w konkursie, to zarejestrowana działalność na terenie Dolnego Śląska, również w postaci filii lub oddziału. Start w tym przedsięwzięciu nie wiąże się z żadnymi opłatami.

– To, że nasza nagroda jest bezpłatna dla uczestników powoduje, że jest wyjątkowa. Nie patrzymy na zasobność portfela firm, które się zgłaszają tylko na to, co faktycznie robią – podkreśla Marek Pasztetnik.

Organizatorami przedsięwzięcia są: Zachodnia Izba Gospodarcza - Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Pracodawcy RP oraz partner merytoryczny – firma PwC. Patronem Generalnym wydarzenia jest KGHM Polska Miedź, a Partnerzy Strategiczni to Kaczmarski Group oraz PZU. Mecenasem konkursu został mBank.

Pierwsza edycja Dolnośląskich Gryfów odbyła się w 2004 roku. Dotychczas w przedsięwzięciu wzięło udział 1507 dolnośląskich firm i samorządów, a statuetki przyznano 83 firmom, 23 samorządom oraz 10 osobowościom Dolnego Śląska.

Czytaj także: Gryfy 2018 rozdane. Wrocławskie zoo ambasadorem Dolnego Śląska

Nominowani w 16. edycji Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza”

Nagroda dla Pioniera Wieku Cyfrowego:

  • Pneumat System sp. z o.o.
  • Dental Scan sp. z o. o.
  • CCC

Nagroda za działania proekologiczne:

  • Giant Lazer sp. z o.o.
  • Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. z Dzierżoniowa
  • Ultimo S.A.

Skuteczna Kampania Marketingowa:

  • Vantage Development
  • Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.
  • Przetwórnia Warzyw Michał Sznajder

Dolnośląski Produkt Roku:

  • Look4App
  • Eckert AS sp. z o.o.
  • Laparo sp. z o.o.

Nagroda dla samorządów za przedsięwzięcie angażujące społeczność:

  • Gmina Miasto Świdnica
  • Gmina Strzelin

Wizjoner Przestrzeni:

  • Atlas Ward Polska sp. z o.o.
  • Archicom S.A.
  • Gmina Ścinawa

Nagroda za innowacyjny pomysł na biznes/rozwój:

  • 3LP S.A.
  • Infermedica
  • Laparo sp. z o.o.

Start-up Roku:

  • Smartech-it sp. z o.o.
  • BIOTTS

ARAW walczy o Gryf

Przed rokiem Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej była wśród 24 firm i instytucji, które znalazły się w finale Konkursu „Dolnośląski Gryf – Nagroda Gospodarcza”. W 2019 r. ARAW wystartował w dwóch kategoriach:

  • Skuteczna Kampania Marketingowa – zgłoszono kampanię promocyjną pokazującą akademickość Wrocławia oraz potencjał gospodarczy regionu
  • Dolnośląski Produkt Roku – zgłoszono organizowane już po raz trzeci targi dla mieszkańców i konferencję biznesową – Made in Wrocław

Nominację kapituły konkursu uzyskała, realizowana przez ARAW w ciągu 2 lat, kampania pokazująca akademickość Wrocławia, potencjał gospodarczy i atrakcje turystyczne regionu. Te walory promowano w Internecie, podczas targów i konferencji w Polsce, Europie i USA.

Kampania promocyjna, źródło: ARAW

Promocja aglomeracji wrocławskiej na świecie

W ramach kampanii ARAW przygotował portale informacyjne dla inwestorów z danymi społeczno-ekonomicznymi o gminach. Informacje o Wrocławiu i aglomeracji były prezentowane na lotniskach z dużą liczbą połączeń biznesowych m.in. we Frankfurcie, Monachium, Kopenhadze, Oslo, Zurichu, Wrocławiu i Warszawa.

Kampania promocyjna, źródło: ARAW

– Braliśmy udział w międzynarodowych targach inwestycyjnych, edukacyjnych i technologicznych. Działania miały zasięg krajowy i międzynarodowy i ich efektami są: wzrost zainteresowania krajowych i zagranicznych inwestorów gminami Dolnego Śląska oraz zwiększenie liczby studentów aplikujących na wrocławskie uczelnie. Widzimy też, że osoby które przyjechały tutaj turystycznie i region im się spodobał to myślą o rozpoczęciu tu studiów lub działalności gospodarczej – wylicza Darek Piasecki, dyr. Centrum Promocji i Usług Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.

Przygotowano artykuły o ekonomicznym potencjale regionu i Wrocławia w magazynach pokładowych m.in. Lufthansa, Brussels Airline oraz w prasie biznesowej m.in. FDI magazine.

Kampanię prowadzono do końca 2018 r. i już teraz można określić ją jako udaną. Do 31 sierpnia br. do ARAW-u zgłosiło się 25 zagranicznych wysokotechnologicznych inwestorów (obecnie objęci są wsparciem inwestycyjnym). A 60 tys. zagranicznych i 130 tys. krajowych kandydatów zapoznało się z informacją  o wrocławskich uczelniach.

Kampania promocyjna, źródło: ARAW

– Najważniejszym efektem jest jednak stworzenie nowego produktu o międzynarodowym zasięgu - Made in Wrocław, łączącego duży i mały biznes z potencjałem kół naukowych i startupów wrocławskich uczelni – dodaje Darek Piasecki.

Kampania edukacyjna – Study in Wrocław

Wrocław od lat dostrzega duży potencjał jaki wiąże się ze studiowaniem obcokrajowców na wrocławskich uczelniach oraz ich aktywnością zawodową w trakcie i po zakończeniu studiów na lokalnym rynku pracy.

– Z tego powodu od 2006 r. prowadzony jest projekt Study in Wroclaw, którego zadaniem jest zachęcenie obcokrajowców do wyboru Wrocławia jako miejsca ich studiów, a następnie pracy i życia – dodaje Darek Piasecki.

W ramach projektu na wybranych wrocławskich publicznych i prywatnych uczelniach osoby z zagranicy mają szansę rozpocząć studia całkowicie bezpłatnie. Dodatkowo, prowadzony jest coroczny bezpłatny punkt konsultacyjny pomagający kandydatom oraz studentom obcokrajowcom m.in. w kwestiach wyboru studiów, legalizacji pobytu, sprawach urzędowych. Dzięki tym działaniom studia we Wrocławiu każdego roku ma szansę rozpocząć kilkuset zagranicznych studentów.

Liczba studentów cudzoziemców w 2018 r.:

  • w woj. dolnośląskim - 6675 osób (4 miejsce w kraju pod względem liczby.; pierwsze trzy to mazowieckie, małopolskie, lubelskie)
  • we Wrocławiu - 6621 osób (w tym na uczelniach publicznych 4142, na uczelniach prywatnych 2479)

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl