wroclaw.pl Zielony Wrocław - środowisko we Wrocławiu Zielony Wrocław logo
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 15°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama

MPWiK z raportem zrównoważonego rozwoju. Wzór dla innych miejskich spółek

Redakcja www.wroclaw.pl,
Rafał Dutkiewicz i Witold Ziomek Jarek Ratajczak
Rafał Dutkiewicz i Witold Ziomek

Wpływ działalności firmy na społeczność lokalną, środowisko naturalne i gospodarkę regionu – to najważniejsze elementy „Raportu zrównoważonego rozwoju MPWiK w latach 2016-2017”. Dokument ma być wzorem dla innych wrocławskich spółek miejskich.

Reklama

Raport zrównoważonego rozwoju MPWiK S.A. jest pierwszym tego typu dokumentem wydanym przez miejską spółkę we Wrocławiu. Obejmuje lata 2016-17 i podsumowuje szeroką działalność przedsiębiorstwa w tym okresie.

– MPWiK to firma, której właścicielem jest miasto, czyli wszyscy wrocławianie. W ostatnich latach dokonała skoku cywilizacyjnego. Kilkanaście lat temu byliśmy na przedostaniem miejscu na Dolnym Śląsku pod względem poziomu skanalizowania miasta, teraz jesteśmy na pierwszym miejscu w Polsce, bo oczyszczamy wszystkie ścieki. Firma jest liderem w Polsce pod względem zarządzania informatycznego – mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.

„Raport zrównoważonego rozwoju MPWiKw latach 2016-2017”, to dokument pokazujący wpływ działalności firmy na społeczność lokalną, środowisko naturalne i gospodarkę regionu. MPWiK jako pierwsza jednostka miejska przygotowała taki raport. Treść raportu zrównoważonego rozwoju dostępna jest na stronie internetowej www.mpwik.wroc.pl.

– Będę zabiegał żeby wzorem MPWiK poszły inne spółki miejskie i takie raporty zrównoważonego rozwoju pojawiały się w odniesieniu do innych jednostek miejskich – dodał prezydent.

Działalność charytatywna

Spółka, poza wypełnianiem swoich podstawowych obowiązków związanych z poborem, uzdatnianiem i dostarczaniem wody czystej oraz odbiorem i oczyszczaniem ścieków, organizuje liczne kampanie społeczne i informacyjne. Pozytywny wydźwięk przyniosła m.in. realizowana w 2017 roku akcja ,,Bądź EKO z MPWiK”, dzięki której mieszkańcy Wrocławia przez kilka miesięcy poznawali sposoby sprytnego oszczędzania wody w domu.

– Nasi pracownicy pamiętają także o potrzebujących ludziach i zwierzętach. Poświęcają swój wolny czas, aby angażować się w kolejne akcje charytatywne – mówi Witold Ziomek, prezes wrocławskiego MPWiK.

W tego rodzaju działaniach spółki bierze udział ponad jedna trzecia zatrudnionych pracowników. Efektem tego są 23,5l oddanej krwi w ramach ,,Wampiriady”, ponad tona wysokiej jakości karmy przekazanej do schroniska dla zwierząt, dary przekazane na rzecz Towarzystwa Pomocy im. Świętego Brata Alberta oraz ponad 100 darczyńców corocznej ,,Akcji Kredka”, która polega na przekazywaniu przyborów szkolnych potrzebującej młodzieży.

MPWiK dzieciom

O skali działań edukacyjnych prowadzonych przez wrocławskie wodociągi świadczy otwarte w 2015 roku Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, które już w pierwszych latach działalności zostało wielokrotnie nagrodzone, między innymi tytułem nowego cudu Polski National Geographic.

Kolejnym dowodem jego popularności jest liczba zwiedzających. Od momentu otwarcia Hydropolis odwiedziło je blisko 800 000 osób. Głównym założeniem Centrum jest zapoznanie młodzieży z trudnymi tematami związanymi z ekologią i środowiskiem naturalnym w przystępny sposób.

Mając świadomość znaczenia edukacji w życiu młodych ludzi, spółka uruchomiła także stronę internetową MPWiK DZIECIOM (www.mpwikdzieciom.pl), na której znajdują się gry edukacyjne i filmy animowane.

Biuro Obsługi Klienta

– Ważnym aspektem raportu zrównoważonego rozwoju spółki jest zaspokajanie potrzeb klientów. – Wciąż doskonalimy kanały komunikacji z mieszkańcami Wrocławia i w tym aspekcie dorównujemy najlepszym firmom międzynarodowym – mówi prezes MPWiK.

Szybki i sprawny kontakt z mieszkańcami umożliwiają wprowadzone w ostatnich latach nowoczesne rozwiązania, takie jak bezpłatne powiadomienia SMS, Live Chat i Wirtualny Doradca. – Korzystanie z nowej strony internetowej MPWiK oraz funkcjonalności Elektronicznego Biura Obsługi Klienta zapewnia efektywną obsługę i szybką reakcję na zgłaszane sprawy – zapewnia Gabriela Świąder, Dyrektor Centrum Obsługi Klienta. Rokrocznie Spółka odnotowuje lepsze wyniki ogólnej satysfakcji klientów z usług MPWiK – z 77 proc. w 2012 roku, do 86 proc. w roku ubiegłym.

Zagłosuj na Raport Zrównoważonego Rozwoju MPWiK S.A.

Raport wydany przez spółkę bierze udział w Konkursie "Raporty Społeczne 2018" w kategorii Najlepszy Debiut. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Do tegorocznej edycji zgłoszono 49 publikacji, co stanowi rekord w dwunastoletniej historii plebiscytu.

Głosowanie internautów trwa do 17 września na stronie
http://raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/
Głos oddaje się na 3 publikacje. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się 19 października.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Zobacz więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl