Wielka woda dotknęła w zeszłym roku wiele miejscowości w Polsce, a jednym z najmocniej doświadczonych przez żywioł regionów był Dolny Śląsk. W pomoc dla mieszkańców, którzy walczyli ze skutkami kataklizmu, włączało się mnóstwo osób, firm i środowisk.
Śląsk Wrocław z pomocą dla całego regionu
Nie inaczej było ze społecznością Śląska Wrocław. Na zalanych terenach wielką pracę na rzecz ochrony i odbudowy wykonali kibice, a klub wraz z nimi zebrał i przekazał około 150 tysięcy złotych dla Lądka Zdroju, który był jednym z najmocniej zniszczonych miast. Tam też WKS zorganizował wyjątkowy mecz charytatywny, w którym pierwsza drużyna zagrała z miejscowym "Trojanem". Wsparcie, w postaci sprzętu sportowego, otrzymał też klub "Kryształ" ze Stronia Śląskiego, któremu żywioł zniszczył stadion i magazyn. Pomocowy zryw był w tamtym okresie niezwykle imponujący. Potrzeba wsparcia jednak nie ustaje.
Wraz z nadejściem wiosny do życia budzi się nie tylko natura – próbuje to robić również lokalny biznes. Bo w powodzi ucierpiały nie tylko mieszkania czy domy, ale także firmy i przedsiębiorstwa, które na skutek kataklizmu niekiedy musiały wręcz zawiesić swoją działalność. Właśnie do nich pomocną dłoń wyciąga wrocławski Śląsk. Wcześniej klub korzystał z produktów przedsiębiorców z terenów powodziowych, wypełniając nimi bożonarodzeniowe upominki dla sponsorów, a teraz oferuje reklamę w swoich przestrzeniach za symboliczną złotówkę.
Śląsk Wrocław jest ważnym klubem dla całego regionu, a to niesie za sobą poczucie odpowiedzialności. Nasze zaangażowanie w różnego typu akcje pomocowe to niemal codzienność, a tym razem troskę o otoczenie wyrażamy wsparciem dla lokalnego biznesu. Zdajemy sobie sprawę, że wraz z zejściem fali powodziowej nie skończyły się problemy na zalanych terenach. Naszymi zasięgami i przestrzeniami reklamowymi chcemy pokazać potencjalnym klientom, że warto współpracować i korzystać z usług firm, które ucierpiały na skutek powodzi.Michał Mazur, prezes Śląska Wrocław
#TwierdzaPomaga - jak skorzystać z akcji?
Akcja #TwierdzaPomaga skierowana jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z terenów zniszczonych przez zeszłoroczną powódź. W tym trudnym dla nich okresie Śląsk Wrocław udostępni za symboliczną złotówkę swoje przestrzenie reklamowe on-line (m.in. social media), a na zakończenie akcji również ekspozycję na nośnikach reklamowych Tarczyński Arena Wrocław podczas meczów PKO Ekstraklasy.
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, która poniosła straty na skutek powodzi i szukasz sposobu jak dotrzeć do klientów z informacją o swojej firmie, produkcie lub usłudze, nie narażając się przy tym na wysokie koszty, zgłoś się do klubu: marketing(at)slaskwroclaw.pl.
– Ustalimy szczegóły i formę współpracy. Liczba miejsc reklamowych jest ograniczona, decydować będzie kolejność zgłoszeń. Przyjmujemy je do 31 marca włącznie. Zachęcamy również, by w zgłoszeniu określić ewentualną możliwość przygotowania specjalnej oferty dla kibiców WKS-u – podkreślają przedstawiciele klubu.
Co musi zawierać zgłoszenie:
- Nazwę firmy, logotyp, profil działalności i lokalizacje.
- Maksymalnie 500 znaków (ze spacjami) opisu działalności firmy.
- Kilka zdań (najlepiej udokumentowanych zdjęciami) o tym, w jaki sposób firma ucierpiała na skutek powodzi.
- Adres strony internetowej i/lub profili w mediach społecznościowych.
- Numer telefonu do osoby kontaktowej.
Liczba obserwujących profile Śląska Wrocław w social mediach:
- Facebook: 240 tys.
- Instagram: 80 tys.
- X: 53 tys.
- YouTube: 40 tys.
Średnia telewizyjna oglądalność meczów domowych Śląska Wrocław w ostatnim zakończonym sezonie 2023/24: 182 tys. widzów/mecz.
Miesięczny raport medialności firmy IMM Monitoring mediów: 2 506 wzmianek w prasie i na portalach internetowych o Śląsku Wrocław (za luty 2025, czwarte miejsce w PKO BP Ekstraklasie)
Źródło: materiały prasowe