WI wybrały ofertę na przełożenie rur z mostów Pomorskich

Wrocławskie Inwestycje wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przełożenie rur z mostów Pomorskich pod dno Odry. Jeśli przetarg się uprawomocni pracę będą mogły ruszyć jeszcze wiosną. 


Operację przełożenia sieci ciepłowniczej z mostu Pomorskiego pod dno rzeki sfinansuje firma Fortum oraz miasto Wrocław. Misja jest czasochłonna i skomplikowana. Po kilku przetargach wreszcie udało się wybrać wykonawcę w przetargu. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Chrobok S.A. i Kelvin Sp. z o.o. Wycena prac opiewa na sumę ponad 16 milionów złotych. 

- Wyniki przetargu muszą się uprawomocnić i będzie można zacząć przygotowywać umowę a potem rozpoczynać pracę - mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. 

Jak to wygląda technicznie

Operację wykonuje się techniką drążenia mikrotuneli. Będą biegły one nawet 20 metrów w głąb ziemi. Przypomina to trochę drążenie tuneli metra. Oprócz nich, wykonawca musi wybudować specjalne komory startowe i komory odbiorcze przez które sieć będzie wpuszczana pod ziemię 
Wrocławskie Inwestcyje szacują, że jeśli uda się rozpocząć prace przy przełożeniu ruru wiosną to potrwają one do przyszłego roku. – Chcicelibyśmy jeszcze na koniec 2018 roku ogłosić przetarg już na remont samych mostów, bo zakres robót jest ogromny i prace przy wszystkich trzech mostach mogą potrwać nawet 30 miesięcy – dodaje Szempliński. 

Przypomnijmy. Wrocławskie Inwestycje kompletują już dokumentację dla remontu mostów Pomorskich. Składają się one z trzech przepraw, mostu Południowego, Środkowego i Północnego. Dla dwóch obiektów są już gotowe, dla tego od strony południowej dokumentacja jest tworzona. Most łączy okolice Rynku z Kępą Mieszczańską i Nadodrzem. W 1953 most Pomorski Północny przeszedł remont kapitalny, a w 1984 przebudowano jego chodniki i balustrady. Gruntowny remont wszystkich trzech mostów jest w planach na lata 2019-2020. Prace będą wymagały stworzenie zastępczej organizacji ruchu, bo będą wiązały się z objazdami dla ruchu samochodowego i tramwajowego. 

Zgłoś uwagę