– Zależy nam na tym, aby wrocławianie i wrocławianki poznali oraz utrwalili podstawowe zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami – piszą autorzy kampanii.
W materiałach nacisk położony ma zostać na zrozumienie potrzeby udogodnień, z jakich korzystają na co dzień osoby ze szczególnymi potrzebami. – Chodzi o to, by edukować i budować społeczeństwo bez barier, poprzez wizualizację życiowych sytuacji.
Kampania „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” to rezultat spotkań wrocławskiej grupy branżowej ds. osób z niepełnosprawnościami i dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018 r. Tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych, instytucji samorządowych i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.
W imieniu grupy branżowej operatorami projektu są Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych oraz Federacja Kibiców Niepełnosprawnych.
– Mamy nadzieję, że dzięki naszej kampanii wzrośnie np. poziom akceptacji i zrozumienia pasażerów wobec udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami stosowanych w pojazdach miejskiej komunikacji publicznej – deklarują organizatorzy.
Działania z młodzieżą i wystawa
W ramach projektu przedstawiciele środowiska osób z niepełnosprawnościami będą prowadzić spotkania z dziećmi i młodzieżą. Chcą w ten sposób oswoić uczniów z różnymi niepełnosprawnościami i uwrażliwić ich na potrzeby osób niepełnosprawnych.
Jesienią zorganizowana zostanie natomiast plenerowa wystawa, podsumowująca kampanię. Zaplanowano ją na listopad.
Zadanie jest współfinansowane jest ze środków PFRON będących w dyspozycji MOPS Wrocław i zlecone przez gminę Wrocław.